ورودسالانه۱.۷میلیون زائرعراقی به کشور ورودسالانه۱.۷میلیون زائرعراقی به کشور ورودسالانه۱.۷میلیون زائرعراقی به کشور بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ورودسالانه۱.۷میلیون زائرعراقی به کشور ورودسالانه۱.۷میلیون زائرعراقی به کشور ورودسالانه۱.۷میلیون زائرعراقی به کشور ورودسالانه۱.۷میلیون زائرعراقی به کشور ورودسالانه۱.۷میلیون زائرعراقی به کشور

ورودسالانه۱.۷میلیون زائرعراقی به کشور

رئیس سازمان حج و زیارت از ورود سالانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار زائر و گردشگر عراقی به ایران خبر داد و گفت: مذاکراتی با وزارت حج عراق برای تبادل زائر انجام شده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حميد محمدي در گفتگو با خبرنگار مهر تأكيد كرد: سالانه يك ميليون و ۷۰۰ هزار زائر از عراق براي زيارت و گردشگري به ايران مي‌آيند و به جز ايام اربعين، ۲ ميليون و ۳۰۰ هزار زائر ايراني نيز براي زيارت عتبات عاليات به عراق سفر مي‌كنند.
وي گفت: تاكنون براي تبادل زائر توافق دوجانبه انجام نشده اما اخيراً مذاكراتي با وزارت حج عراق انجام شده، كميته‌اي شكل گرفته و قرار است اقداماتي در اين خصوص انجام شود.
رئيس سازمان حج و زيارت درباره نارضايتي برخي از زائران از كيفيت پايين هتل‌ها در عراق گفت: شهرهايي مانند نجف، زيرساخت‌هاي بسيار ضعيفي دارد، به همين دليل كيفيت هتل‌هاي اين شهر با كربلا قابل مقايسه نيست؛ امكانات نجف ضعيف است و ما اين را تائيد مي‌كنيم و سعي مي‌كنيم شرايط بهتري را براي اين افراد ايجاد كنيم.
وي به بحث نظارت براي خدماتي كه به زائران ارائه مي‌شود، اشاره و تصريح كرد: در اين خصوص نظارت‌هاي لازم توسط بازرسان انجام مي‌شود و رسيدگي مي‌كنيم تا خدمات خوبي را براي زائران عتبات فراهم كنيم.
محمدي افزود: در حال حاضر ۲۵۰۰ دفتر زيارتي در استان‌ها فعاليت مي‌كنند و اعزام‌ها از طريق اين دفاتر انجام مي‌شود، درحالي‌كه تصور مي‌شود در اعزام ها نوعي انحصار ايجاد شده، اما اين موضوع درست نيست و الان دفاتر خدمات زيارتي هر استان در قالب شركت مركزي استان، كار اعزام زائران را انجام مي دهند.


| شناسه مطلب: 88876




عتبات عراق ايران



نظرات کاربران