صدور روادید اربعین به صورت الکترونیک یا روش یک جایگزین صدور روادید اربعین به صورت الکترونیک یا روش یک جایگزین صدور روادید اربعین به صورت الکترونیک یا روش یک جایگزین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
صدور روادید اربعین به صورت الکترونیک یا روش یک جایگزین صدور روادید اربعین به صورت الکترونیک یا روش یک جایگزین صدور روادید اربعین به صورت الکترونیک یا روش یک جایگزین صدور روادید اربعین به صورت الکترونیک یا روش یک جایگزین صدور روادید اربعین به صورت الکترونیک یا روش یک جایگزین

صدور روادید اربعین به صورت الکترونیک یا روش یک جایگزین

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به اینکه همچنان در حال مذاکره برای صدور روادید اربعین به صورت الکترونیک هستیم، گفت: اگر به توافق نرسیم سیستم دیگری را جایگزین می‌کنیم.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، شهريار حيدري، دبير ستاد مركزي اربعين حسيني در گفت‌و‌گو با ايكنا؛ در پاسخ به اين سؤال كه خبرهايي در خصوص تسهيل در تردد زائران اربعين منتشر شده، آيا اين اخبار به معناي باز شدن مرزهاي جديد و صدور رواديد به صورت الكترونيك است؟ گفت: بر اساس مذاكراتي كه با طرف عراقي داشتيم اميدواريم كه امسال مرز خسروي باز و تردد از آن صورت گيرد.
وي با اشاره به امضاي پيش‌نويس تفاهم‌ نامه برگزاري مراسم اربعين حسيني توسط دو طرف گفت: در تمام بخش‌ها و موضوعاتي كه بين دو كشور مشترك بوده و لازم است اقدامات مشترك انجام شود توافق صورت گرفته است، از جمله تسهيل‌سازي در صدور رواديد، راه‌اندازي مرز خسروي، پرداخت هزينه رواديد به ريال ايران و ... .
حيدري در پاسخ به اين سؤال كه آيا صدور رواديد به صورت الكترونيك در سال جاري قطعي شده است؟ گفت: هنوز در حال مذاكره در اين خصوص هستيم ولي به نتيجه قطعي نرسيد‌ه‌ايم. اما اگر احياناً در اين خصوص به توافق نرسيم سيستم ديگري را جايگزين مي‌كنيم كه مشابه صدرو رواديد به صورت الكترونيك است. البته به دولت عراق هم گفته‌ايم كه خواستار صدور رواديد به صورت الكترونيك هستيم.
وي در پاسخ به اين سؤال كه امسال براي رفع مشكل موكب‌داران ايراني كه بايد تجهيزات خود را به عراق مي‌بردند به دليل تغيير مدام قوانين اين كشور دچار مشكل شدند امسال براي رفع اين مشكل چه تمهيدي انديشيده شده است؟ گفت: امسال بر روي اين موضوع توافق شده كه تيم‌هاي عراقي آموزش ديده و توجيه شده باشند و با گروه‌هاي ايراني همكاري كنند و با عوض شدن تيم‌هاي لب‌مرز و ... مشكل در خصوص تردد و ورود و خروج زائران و موكب‌داران بروز نكند.
حيدري در پايان گفت: طي دو هفته آينده آخرين نشست با مسئولان عراقي و سفير عراق انجام و پس از بررسي آخرين وضعيت تفاهم‌نامه اربعين ۹۷ به امضاي نهايي مي‌رسد.


| شناسه مطلب: 88919




اربعين



نظرات کاربران