با حضور مدیران حج و زیارت و بعثه رهبری؛

همایش یاوران حجاج استان تهران برگزار شد با حضور مدیران حج و زیارت و بعثه رهبری؛

همایش یاوران حجاج استان تهران برگزار شد با حضور مدیران حج و زیارت و بعثه رهبری؛

همایش یاوران حجاج استان تهران برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
با حضور مدیران حج و زیارت و بعثه رهبری؛

همایش یاوران حجاج استان تهران برگزار شد با حضور مدیران حج و زیارت و بعثه رهبری؛

همایش یاوران حجاج استان تهران برگزار شد با حضور مدیران حج و زیارت و بعثه رهبری؛

همایش یاوران حجاج استان تهران برگزار شد با حضور مدیران حج و زیارت و بعثه رهبری؛

همایش یاوران حجاج استان تهران برگزار شد با حضور مدیران حج و زیارت و بعثه رهبری؛

همایش یاوران حجاج استان تهران برگزار شد
با حضور مدیران حج و زیارت و بعثه رهبری؛

همایش یاوران حجاج استان تهران برگزار شد

همایش یاوران حجاج کاروان های حج تمتع 97 استان تهران با سخنرانی نماینده بعثه رهبری در منطقه تهران و رییس حج و زیارت استان تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، همايش ياوران حجاج كاروان هاي حج تمتع 97 استان تهران با سخنراني نماينده بعثه رهبري در منطقه تهران و رييس حج و زيارت استان تهران برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمين حاجي ابراهيمي مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در منطقه تهران در اين مراسم اظهار داشت: شما ياوران حجاج دو سهم عظيم از اين سفر معنوي و روحاني خواهيد داشت يك سهم عظيم مربوط به انجام فريضه‎اي است كه بر هر مسلمان واجب است و آن انجام حج تمتع است.
وي با بيان اين كه حج تمتع شاخص ارزش گذاري براي بسياري از اعمال است، گفت: فريضه حج آن قدر عظمت دارد كه اعمال خوب را با انجام عمل حج مقايسه مي‎كنند؛ بعد از اين همه سال انتظار خدا توفيق زيارت خانه خودش و خانه رسولش و ائمه طاهرين(ع) را به شما عطا كرده است كه اين توفيق و نورانيت مربوط به همه زائران است.
مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در منطقه تهران اضافه كرد: اما سهم دوم كه به ياوران حجاج اختصاص پيدا كرده و شايد ديگران در آن سهيم نباشند اجر و ثواب خدمت به زائران است، كاري كه ريشه در سيره اهل بيت(ع) دارد؛ امامان معصومي كه براي انجام حج تمتع حركت مي‎كردند و به طور ناشناس در قافله و كاروان به خدمت به زائران مشغول بودند و وقتي شناخته مي‎شدند قافله خود را عوض مي‎كردند.
وي با بيان اين كه در سفر توفيق بزرگي نصيب ياوران حجاج شده است، خاطرنشان كرد: در سفر كوتاه بايد قدر بدانيم و همت كنيم چراكه اين سفر به سرعت سپري خواهد شد و اگر استفاده نكنيم در آينده فقط حسرت آن را خواهيم خورد.
در ادامه اين نشست آقاي سيد عباس حسيني مدير حج و زيارت استان تهران ضمن عرض خير مقدم به زائرين حاضر با اشاره به روايت رسول مكرم اسلام در موضوع خدمت عنوان كرد: ايشان مي‌ فرمايند: «سيد القوم خادمهم في السفر» بزرگ شما كسي است كه به آنان خدمت مي‌كند.
وي در بخش ديگري از از سخنان خود با اشاره به خدمت رساني به عنوان سيره مستمره اهل بيت(ع) گفت: اهميت خدمت‎رساني به قدري زياد است كه رسول خدا به عنوان يك شاخص براي بزرگي و بزرگواري از آن ياد مي‎كند.
حسيني افزود: امام سجاد (ع) غالباً با كارواني به سفر حج مي رفت كه او را نشناسند تا بتواند به همسفرانش كمك كند در يكي از سفرها هنگامي كه حضرت مشغول خدمت به حجاج بود فردي از حضرت سئوالي پرسيد آن حضرت پس از جواب دادن به او فرمودند شما مرا لحظه‎اي از خدمت به حجاج محروم نموديد كه اين موضوع اهميت خدمت رساني به حجاج را بيان مي‌كند از اين رو شما ياوران حجاج در حج سال جاري با تأسي از امامان معصوممان اين بهره و ثواب را خواهيد برد.
وي در ادامه با اشاره به اعزام حدود 10000هزار نفر از استان تهران به حج تمتع 97 خاطرنشان كرد: تمام اقدامات و امور اجرايي مرتبط با حجاج از جمله اجاره مسكن ، قراردادهاي تامين تداركات و تغذيه ، قراردادهاي حمل و نقل و كارهاي ديگر انجام پذيرفته و در حال حاضر نيز در حال جمع آوري اطلاعات گذرنامه هاي حجاج براي اخذ رواديد از كشور ميزبان هستيم.
مدير حج و زيارت استان تهران با اشاره به وضعيت اجراي حج تمتع در گذشته در قالب كاروان هاي يكصد نفره و بيشتر با انجام كليه امور اجرائي توسط حمله دار عنوان داشت: اين نوع اجرا باعث مي شد كه بخشي از ويزاي تخصيصي براي ارائه خدمات و انجام امور اجرايي به عوامل خدماتي كاروان‌ها اختصاص يابد.
وي ادامه داد: ما با تمركز برخي امور و تغييرات ايجاد شده در فرآيند اداره امور كاروان و استفاده از مشاركت و همكاري شما زائرين بيت الحرام توانسته ايم تعداد عوامل اجرايي را كاهش دهيم تا امكان تشرف براي تعداد بيشتري از زائرين در نوبت انتظار فراهم گردد، از اين رو نقش شما ياوران و همراهان حجاج بسيار مهم و حائز اهميت است كه ضمن خدمت رساني به زائرين باعث ايجاد انگيزه براي مشاركت زائرين در برنامه هاي فرهنگي و اجرائي كاروانها مي گرديد.
حسيني در ادامه تأكيد كرد: افزايش سهم ارتباط بين زائرين و عوامل اجرائي و فرهنگي كاروان و انتقال پيام ها و اخبار و تقويت روحيه همدلي و همكاري از جمله رسالت شما عزيزان مي باشد. وي با اشاره به حوزه ماموريت سازمان و بعثه مقام معظم رهبري در كشور ميزبان و درخواست از ياوران حجاج مبني بر همكاري و مشاركت براي اجراي هر چه باشكوه تر اين مناسك يادآور شد: زمان برگزاري همايش متمركز زائران حج سال جاري نيز در روز جمعه مورخ 08/04/97 برگزار خواهد شد.
يادآور مي‌ شود، امسال در كنگره عظيم حج تمتع 58 هزار و 200 نفر از ايران اسلامي به عربستان اعزام مي‌شوند از اين رو با توجه به حضور گسترده زائران خانه خدا و كاروان‌هاي حج تمتع، به منظور ايجاد وحدت‌رويه و اطلاع‌رساني مناسب برنامه‌ ها هر سال افرادي از بين كاروان‌ها به عنوان «ياوران حجاج»، مديران و روحانيون كارون‌ها را ياري مي‌كنند.
زائران خانه خدا در هر كاروان براي ايجاد انسجام و هماهنگي بيشتر بين زائران و مسؤولان كاروان و مديريت مناسب‌تر امور اجرايي به گروه‌هاي كوچكتر تقسيم مي‌شوند تا خوشه‌اي و مشاركتي امكان ساماندهي كاروان‌ها وجود داشته باشد؛ بر همين اساس، از ميان زائران داوطلب همكاري، به نسبت مورد نياز، چند نفر به عنوان «ياوران حجاج» انتخاب مي‌شوند تا به عنوان «سرگروه» فعاليت كنند.




نظرات کاربران