عضویت در گروه یاوران حجاج؛ عنایت پروردگار است عضویت در گروه یاوران حجاج؛ عنایت پروردگار است عضویت در گروه یاوران حجاج؛ عنایت پروردگار است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عضویت در گروه یاوران حجاج؛ عنایت پروردگار است عضویت در گروه یاوران حجاج؛ عنایت پروردگار است عضویت در گروه یاوران حجاج؛ عنایت پروردگار است عضویت در گروه یاوران حجاج؛ عنایت پروردگار است عضویت در گروه یاوران حجاج؛ عنایت پروردگار است

عضویت در گروه یاوران حجاج؛ عنایت پروردگار است

حجت الاسلام والمسلمین عسکری مسئول بعثه مقام معظم رهبری منطقه قم در همایش یاوران حجاج استان مرکزی گفت: اطلاع رسانی ، همکاری در ترددها و کمک در امور آموزشی کاروان از مزایای ایجاد گروه یاوران حجاج در کاروان ها است .

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج در اراك ، حجت الاسلام والمسلمين عسكري مسئول محترم بعثه مقام معظم رهبري منطقه قم در همايش ياوران حجاج استان پيرامون تبيين برنامه ها و شيوه كار ياوران حجاج به ايراد سخن پرداخت . ضرورت و اهداف ياوران حجاج، مسئوليت ها و برنامه ها ي لازم براي اين عزيزان و محذورات و مشكلات كاري از ديگر مباحث مورد بحث بود .
نماينده معاونت فرهنگي در ادامه انتخاب شدن ياوران حجاج را عنايتي از سوي خداوند متعال دانست كه نصيب هركس نمي شود و توصيه كر: ياوران حجاج اين عنايت عظيم را پاس بدارند . ضرورت شناخت اماكن متبركه مكه و مدينه از ديگر سخان وي بود، كه با پخش اسلايدهاي مربوط به اين اماكن و ارائه توضيحات مبسوط و اشاره به مدد رساني در حوزه انجام مناسك و ارشاد و هدايت آنها در زمينه هاي مختلف اشاره داشت.
در ادامه وي خاطرنشان كرد: اطلاع رساني به زائران در زمينه جلسات آموزشي ، مراسم ، مسابقات ، اعلام تغيير و جابه جايي در برنامه به زائران و ... يكي از وظايف ياوران حجاج است.
حجت الاسلام والمسلمين عسكري استفاده از فرصت خدمت به ضيوف الرحمن را توفيقي دانست كه براي كمتر كسي فراهم مي شود و متذكر شد از بين ميليون ها دلداده و عاشق ، امسال اين شرايط براي شما ياوران حجاج فراهم شده است .
وي درپايان نكاتي اخلاقي درخصوص سفر معنوي حج يادآورشد كه از آن جمله مي توان به : حفظ نمودن زيارت امين الله و مداومت در قرائت آن ، راز داري ، فرستادن هديه با قرائت قرآن و دادن صدقه به پيامبر اكرم (ص) و ائمه بقيع ، ذكر و ياد امام زمان (عج) و ... اشاره نمود .
لازم به ذكر است همايش فوق به همت دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در استان مركزي در تاريخ 12/04/97 در سالن آمفي تئاتر مديريت حج و زيارت استان برگزار گرديد .
در ادامه برنامه آقاي دلشادي ، نماينده محترم امداد و نجات هلال احمر استان درخصوص مباحث امداد و نجات به ايراد سخن پرداخت.
اين كارشناس امداد و نجات با اشاره به تشريح مسائل امداد و نجات راجع به ازدحام، گرما زدگي و رسيدگي به مصدوم مطالبي را ارائه نمود تا ياوران حجاج با آمادگي در مواقع ضرور به امداد رساني بپردازند.




نظرات کاربران