همایش زائران حج چهارمحال وبختیاری برگزار شد همایش زائران حج چهارمحال وبختیاری برگزار شد همایش زائران حج چهارمحال وبختیاری برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش زائران حج چهارمحال وبختیاری برگزار شد همایش زائران حج چهارمحال وبختیاری برگزار شد همایش زائران حج چهارمحال وبختیاری برگزار شد همایش زائران حج چهارمحال وبختیاری برگزار شد همایش زائران حج چهارمحال وبختیاری برگزار شد

همایش زائران حج چهارمحال وبختیاری برگزار شد

همایش آموزشی توجیهی زائران حج تمتع استان چهارمحال وبختیاری، جمعه 15 تیرماه با حضور 450 نفر از زائران و عوامل حج 97 در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، اين همايش با هدف ايجاد آمادگي روحي و ذهني در زائران، از سوي دفتر نمايندگي بعثه و حج و زيارت استان در مجموعه فرهنگي بنياد شهيد استان در بخش هاي مختلف برگزار گرديد.
در اين همايش آقاي آقابزرگي مدير حج و زيارت استان توضيحاتي را در خصوص امور اجرايي، ساختار كاروانها، شرايط حج سال جاري، اسكان و حمل و نقل بيان كرد. آقابزرگي در ادامه توجه و رعايت نكات اجرايي ارائه شده توسط مديران در جلسات آموزشي را از اصول مهم اين سفر دانستند و زائران را به حفظ وحدت و خونسردي در تمام طول سفر دعوت كرد.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمين اسماعيلي مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در استان ضمن خير مقدم به حضار، پيام نماينده محترم ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني حضرت حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر را قرائت نمود. حجت الاسلام اسماعيلي در ادامه مواردي را در خصوص حجاب بانوان، شركت در نمازهاي جماعت، تحمل سختي هاي سفر و همكاري با عوامل كاروان ها را متذكر شد.
در قسمت پاياني اين همايش آموزش عملي و نمادين مناسك حج توسط حضرت حجت الاسلام والمسلمين شريفاني مسئول دفتر نمايندگي بعثه استان فارس برگزار شد.
حجت الاسلام شريفاني حضور در عرفه و درك آن را تولد دوباره انسان و آغاز زندگي توحيدي دانسته و افزود: با عنايت به حضور حضرت صاحب الزمان(عج) در اين سفر معنوي شب و روز خود را به عبادت و توسل به درگاه احديت بگذرانيد و از صرف زمان جهت انجام كارهاي بيهوده بپرهيزيد.




نظرات کاربران