آخرین هماهنگی‌های کشوری، قبل از آغاز پروازهای حج ۹۷ آخرین هماهنگی‌های کشوری، قبل از آغاز پروازهای حج ۹۷ آخرین هماهنگی‌های کشوری، قبل از آغاز پروازهای حج ۹۷ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آخرین هماهنگی‌های کشوری، قبل از آغاز پروازهای حج ۹۷ آخرین هماهنگی‌های کشوری، قبل از آغاز پروازهای حج ۹۷ آخرین هماهنگی‌های کشوری، قبل از آغاز پروازهای حج ۹۷ آخرین هماهنگی‌های کشوری، قبل از آغاز پروازهای حج ۹۷ آخرین هماهنگی‌های کشوری، قبل از آغاز پروازهای حج ۹۷

آخرین هماهنگی‌های کشوری، قبل از آغاز پروازهای حج ۹۷

آمادگی فرودگاه ها، پلیس گذرنامه، برنامه های پروازی، خدمات پزشکی با حضور مسئولان سازمان ها و دستگاههای فعال در عرصه حج، بررسی شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، نشست مشترك سازمان حج و زيارت و دستگاهها، سازمان ها و مراكز همكار در حج تمتع 1397 امروز با حضور رئيس سازمان حج و زيارت، رئيس جمعيت هلال احمر كشور،مديرعامل شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران، فرمانده پليس فرودگاهها، مسيولين سازمان هواپيمايي كشوري، پليس گذرنامه، شركت فرودگاه هاي كشور، شهر فرودگاهي امام خميني(ره)، سپاه حفاظت فرودگاه ها و جمعي ديگر از مسئولان و دست اندركاران در سازمان حج و زيارت برگزار شد.
حميد محمدي؛ رئيس سازمان حج و زيارت در اين نشست صميمانه با تشكر از تلاش هاي شبانه روزي صورت گرفته براي رفاه و آسايش زائران حج تمتع 97 گفت: تمامي دستگاههاي ذيربط و حاضر ، نقش بسزايي در موفقيت اعزام هاي حج كسب رضايت حجاج دارند.
وي با اشاره به موفقيت حج سال گذشته اظهار كرد: تلاش هاي همه سازمان ها و مراكزي كه مستقيم و غير مستقيم در عرصه حج فعال هستند، سبب شد تا در حج گذشته عليرغم محدوديتهاي زماني و امكانات، خدمات خوبي به حجاج ارايه شود.
رئيس سازمان حج و زيارت تصريح كرد: امسال نيز همچون سال گذشته، توافقنامه اي ميان سازمان حج و زيارت و وزارت حج عربستان منعقد شد و مسير برگزاري حج تمتع با همان شرايط و بستري كه در حج گذشته وجود داشت، فراهم شد.
رئيس سازمان حج و زيارت توضيح داد: سال گذشته با توجه به ايجاد فضاي منفي در رسانه هاي مجازي، خواسته هاي زائران متفاوت بود اما امسال روند برنامه ريزي ها زودتر و كامل تر انجام شده بنابراين بايد رضايت حداكثري را مدنظر قرار دهيم.
محمدي همچنين به موضوع ارتقا خدمات پزشكي در حج تمتع امسال اشاره كرد و گفت: با توجه به گرماي شديد هوا و پيش بيني كثرت مراجعات به درمانگاههاي مركز پزشكي در منا و عرفات و احتمال گرمازدگي حجاج، بر مبناي توافقنامه با عربستان، مركز پزشكي حج ملزم شده است تا بستر و شرايط لازم براي استفاده حداكثري حجاج از امكانات و درمانگاه هاي عربستان در منا و عرفات را فراهم سازد.
رييس سازمان حج و زيارت در ادامه به موضوع جدول هاي پروازي و زمان پروازهاي رفت و بازگشت حجاج اشاره كرد و گفت: بسياري از زائران منتظر اعلام زمان قطعي عزيمت و بازگشت خود هستند بنابراين هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران بايد تلاش كند تا جدول هاي پروازي هر چه سريعتر نهايي و اعلام شود.
❇تازه ترين برنامه هاي پزشكي انجام شده براي زائران
علي اصغر پيوندي رئيس جمعيت هلال احمر كشور نيز در اين نشست صميمانه با ارائه گزارش كاملي از برنامه هاي پزشكي انجام شده براي زائران گفت: هدف ما ارتقا سلامت و پيشگيري از بيماري ها براي زائران عزيز است كه در اين رابطه برنامه هاي مهمي انجام شده است.
وي افزود: علاوه بر معاينه پزشكي حجاج و تاييد استطاعت جسمي آن ها، انجام كلاس هاي آموزشي و حجاج، ارسال دارو به عربستان، واكسيناسيون همه حجاج، در موسم حج نيز نظارت بر پخت غذا و بهداشت، راه اندازي درمانگاه ها و رسيدگي به وضعيت زائران و معاينه بيماران و ... بخش هاي مختلف مركز پزشكي حج و زيارت محسوب مي شود.
رئيس جمعيت هلال احمر كشور تصريح كرد: 52 تن دارو و تجهيزات پزشكي به عربستان ارسال شده است و تعداد 239 پزشك مرد و 44 پزشك خانم نيز به عربستان رهسپار خواهند شد.
به توصيه پيوندي، زايريني كه داروي خاص مصرف مي كنند، بايد داروي خود را با نسخه پزشك به ميزان لازم همراه داشته باشند.
وي افزود: تلاش شده تا در كادر پزشكي از افراد مجرب و با تجربه استفاده شود و 80 درصد پزشكان حاضر در عمليات حج بوده اند و تنها 20 درصد حج اولي محسوب مي شوند كه يكي از نكات مهم براز زائران ، حضور بر رنگ پزشكان خانم در عمليات حج است.
❇توضيحات مديرعامل ايران اير درباره برنامه ريزي براي حجاج
فرزانه شرفبافي ؛ مديرعامل شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران با اشاره به برنامه هاي انجام شده براي حجاج ايراني گفت: تمامي برنامه ريزي ها براي پرواز زائران به سرزمين وحي انجام گرفته است اما امسال در برخي روز ها تعداد پرواز ها و فشار به ناوگان هوايي بالا خواهد بود بنابراين برخي تاخيرها اجتناب ناپذير است.
وي افزود: زائران عزيز به توصيه هاي لازم مبني بر عدم بازارگردي و همراه نداشتن بار بيش از اندازه توجه كنند چراكه برگرداندن بار حجاج در هواي بسيار گرم ، كار سختي خواهد بود البته براي اين منظور نيز راهكارهايهمچون آماده بودن هواپيماي باري نيز انديشيده شده است.
مديرعامل شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران به جدول هاي پروازي سفر حج اشاره كرد و افزود: جدول هاي پروازي مدينه نهايي شده است و جدول هاي پروازي جده نيز در روزهاي آتي نهايي مي شود.
❇توضيحات سردار مهري براي برخورد با زائران حامل مواد مخدر
سردار حسن مهري رئيس پليس فرودگاههاي كشورنيز اظهار كرد: امسال نيز از كاركنان آموزش ديده در بحث استقبال از حجاج استفاده مي كنيم.
وي افزود: بحث بار زائران بسيار مهم است كه با توجه به عواقب سنگين، تاكيد مي شود از قراردادن مواد مخدر و مشتقات آن خودداري شود. با هرگونه تخلف طبق قانون برخورد مي شود و چه بسا از فرد متخلف از سفر حج بازماند.
رئيس پليس فرودگاههاي كشور اظهار كرد: رعايت داروهاي ممنوعه توسط حجاج ضروري است.
علي رستمي معاون امور فرودگاهي شهر فرودگاهي امام خميني نيز در ادامه به برنامه هاي انجام شده براي زائران اشاره كرد و گفت: تمهيداتي براي استقبال از زائران انديشيده شده است و زائران خانه خدا با ساير مسافران اختلاط نخواهند داشت.
وي تصريح كرد: در استان تهران كه مبدا و مقصد 8 استان كشور است برنامه هايي در فرودگاه حضرت امام(ره) تدارك ديده شده است و زائران در مسير داخل فرودگاه فضاي حج تمتع را به خوبي احساس خواهند كرد.


| شناسه مطلب: 89105




حميد محمدي حج 97



نظرات کاربران