آیت‌الله مکارم شیرازی:حج مظهر وحدت و همدلی مسلمانان آیت‌الله مکارم شیرازی:حج مظهر وحدت و همدلی مسلمانان آیت‌الله مکارم شیرازی:حج مظهر وحدت و همدلی مسلمانان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیت‌الله مکارم شیرازی:حج مظهر وحدت و همدلی مسلمانان آیت‌الله مکارم شیرازی:حج مظهر وحدت و همدلی مسلمانان آیت‌الله مکارم شیرازی:حج مظهر وحدت و همدلی مسلمانان آیت‌الله مکارم شیرازی:حج مظهر وحدت و همدلی مسلمانان آیت‌الله مکارم شیرازی:حج مظهر وحدت و همدلی مسلمانان

آیت‌الله مکارم شیرازی:حج مظهر وحدت و همدلی مسلمانان

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم در حرم مطهر حضرت معصومه (س)، پیرامون زندگانی حضرت ابراهیم (ع) و مراسم حج‌ به پیشینه تاریخی حج‌ اشاره کرد و گفت: از افتخارات حضرت ابراهیم (ع) این است که بنیانگذار حج‌ است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، اين مرجع تقليد با اشاره به ويژگي‌هاي حج ابراهيمي (ع) بيان داشت: مراسم حج،‌ صحنه‌هايي از وحدت اسلامي و همدلي مسلمانان را به نمايش مي‌گذارد که با قلم و زبان نمي‌توان آنها را به تصوير کشيد.

وي به جنبه‌هاي تربيتي حج اشاره کرد و افزود: حج مسئله مهمي است که انسان را از عالم ماده بيرون مي‌برد و به ملکوت اعلي و عالم روحاني وارد مي‌کند و از خود برتربيني و تکبر، پاک و تطهير مي‌کند.

آيت‌الله العظمي مکارم شيرازي با اشاره به ديدگاه‌هاي مختلف مذاهب اسلامي پيرامون فلسفه عبادت، گفت: ما پيروان اهل بيت (ع) بر خلاف برخي اهل سنت، معتقديم که خداوند حکيم است و دستورات او بيهوده نيست و داراي فوايدي است که به سوي خود انسان‌ها بازگشت مي‌کند.

وي با بيان اين‌که برخي از حجاج جايگاه و فلسفه حج را درک نمي‌کنند، بيان داشت: جاي تاسف است که بعضي افراد به جاي اينکه از فرصت ايام حج‌ استفاده کنند، به محض ورود به مکه و ساير اماکن زيارتي به بازار مي‌روند، لذا بايد به حجاج در اين مورد آموزش‌هاي لازم ارايه شود.

اين مرجع تقليد اخلاص در عمل را مهمترين عنصر موفقيت در هر عملي دانست و گفت: هرکاري که داراي نيت خالص باشد، داراي برکت و دوام خواهد بود و رشد ونمو مي‌کند. اگر نيت‌ها خالص باشد، سبب مي‌شود که در کارها جاذبه ايجاد شود.


| شناسه مطلب: 27203







نظرات کاربران