زایرین باید قبل از سفر، آموزش های لازم  را فراگیرند زایرین باید قبل از سفر، آموزش های لازم  را فراگیرند زایرین باید قبل از سفر، آموزش های لازم  را فراگیرند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زایرین باید قبل از سفر، آموزش های لازم  را فراگیرند زایرین باید قبل از سفر، آموزش های لازم  را فراگیرند زایرین باید قبل از سفر، آموزش های لازم  را فراگیرند زایرین باید قبل از سفر، آموزش های لازم  را فراگیرند زایرین باید قبل از سفر، آموزش های لازم  را فراگیرند

زایرین باید قبل از سفر، آموزش های لازم را فراگیرند

چند تن از رییسان و اساتید عمره گزار کشورمان تاکید کرد ند: زایرین باید قبل از آغاز سفر، آموزش های لازم را در خصوص رفتار و حرکاتی که موجب ناهنجاری می شود ، فرا گیرند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، این افراد ، دوشنبه شب  در جریان نشست صمیمی شماری از رییسان ، اساتید و  اعضای هیات علمی عمره گزار دانشگاههای کشورمان با مسوول بعثه ی مقام معظم رهبری در مدینه النبی ،  اقدام بعثه درخصوص برگزاری دوره های مدینه شناسی و زیارت دوره ویژه  را مفید و اثرگذار دانستند و گفتند : این مهم که زایر نباید با حرکات غیر اصولی و خرافی خود موجب ایجاد ناهنجاری در جریان عمره مفرده و حج شود ، باید قبل از شروع سفر، به او آموزش داده شود.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

"بیدمشکی"  از دانشگاه رازی کرمان  گفت: کلاس های توجیهی قبل از اعزام زایرین باید  در بر گیرنده  ابعاد مختلف مسایل اجتماعی ، رفتاری و حرکاتی  باشد.

وی تاکید کرد: زایرین باید یاد بگیرند که با مامورین سلفی چگونه برخورد کنند تا موجب ایجاد مشکلات برایشان نشود .

او ، از حجت الاسلام والمسلمین مدنی، مجری دوره های مدینه شناسی مصور قدردانی کرد و افزود: در کلاسهای توجیهی و آموزشی  قبل از سفر نیز باید از اساتیدی مانند ایشان که اطلاعات کافی ولازم داشته   باشند ، استفاده شود.

"کمالیان " از موسسه ی ژئوفیزیک دانشگاه تهران نیز گفت: ما که در عرصه ی نبرد فرهنگی با دشمنان قرار داریم ، باید سربازان آموزش دیده نیز برای جنگیدن در این میدان داشته باشیم .

وی ، افزود: ما در کلاسهای درسی دانشجویان ، آنان را با مدیریت بحران در مراحل قبل ، حین و بعد از آن آشنا می کنیم و مشابه اینکار باید در مورد زایرین انجام شود.

این دانشگاهی ، آموزش قبل از سفر و ارزیابی در پایان سفر را ضروری دانست و افزود: نتایج حاصله از ارزیابی حرکت  و عملکردهای گذشته ، می تواند در جلوگیری از تکرار اعمالی که موجب ناهنجاری در آینده شود ، موثر باشد.

وی تاکید کرد : نباید اتفاقات ناگوار بباد  فراموشی سپرده شود ، بلکه باید عوامل بروز آن ارزیابی و به دیگران منتقل گردد.

" غلامی " از دانشگاه گیلان نیز ،  ضرورت تدوین برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت  آموزشی  زایرن     را یادآورشد  و گفت: می توان با تدوین و اجرای برنامه  بلند مدت و پخش آن از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ، اماکن مقدس و آثار مذهبی تاریخی سرزمین وحی را معرفی کرد.

وی ، به هزینه های هنگفتی که سلفی ها در عربستان انجام می دهند اشاره کرد و افزود: در این کشور کتاب های مربوط  به برخی مذاهب بطور رایگان توزیع می شود ولی در کشور ما ایران چنین حرکتی در خصوص کتب شیعه صورت نمی گیرد و ضرورت دارد اقدامی شایسته در این زمینه انجام  دهند.


| شناسه مطلب: 27575







نظرات کاربران