هم اندیشی مسئولان علمی فرهنگی کشور در اتاق فکر بعثه مدینه منوره هم اندیشی مسئولان علمی فرهنگی کشور در اتاق فکر بعثه مدینه منوره هم اندیشی مسئولان علمی فرهنگی کشور در اتاق فکر بعثه مدینه منوره بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
هم اندیشی مسئولان علمی فرهنگی کشور در اتاق فکر بعثه مدینه منوره هم اندیشی مسئولان علمی فرهنگی کشور در اتاق فکر بعثه مدینه منوره هم اندیشی مسئولان علمی فرهنگی کشور در اتاق فکر بعثه مدینه منوره هم اندیشی مسئولان علمی فرهنگی کشور در اتاق فکر بعثه مدینه منوره هم اندیشی مسئولان علمی فرهنگی کشور در اتاق فکر بعثه مدینه منوره

هم اندیشی مسئولان علمی فرهنگی کشور در اتاق فکر بعثه مدینه منوره

بیش از20 تن از فرهیختگان و نخبگان فرهنگی کشورمان با حضور در محل بعثه مقام معظم رهبری رهبری در مدینه منوره در اتاق فکر شرکت و در خصوص مسائل فرهنگی هم اندیشی کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج به مدینه منوره در ابتدای این جلسه که بیش از 3 ساعت به طول انجامید حجت الاسلام نجف نجفی روحانی مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره با ارائه گزارشی از کارهای فرهنگی انجام شده  پرسشی را به این عنوان مطرح نمود که اگر هر یک از شما گرامیان مسئولیت  بعثه مدینه منوره را عهده دار بوید در عرصه فرهنگی چه برنامه های غیر از آنچه بیان شد ارائه می نمودید، از آن ها درخواست کرده که دیدگاه ، نظرات و پیشنهادهای کاربردی خود را بیان کنند.

 دکتر صفارهرندی : عرضه بسته های فرهنگی به زائران یکی ار کارها ی بسیار خوب بعثه مقام معظم رهبری است

در این جلسه دکترحسین صفار هرندی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی به ارائه پیشنهادهایی پرداخت و تاکید کرد : 

ما باید از امکاناتی که خداوند در اختیار مان گذاشته است شکر گزار باشیم و از تمامی ظرفیت هایمان برای هرچه عمق بخشیدن به برنامه های معنوی زائران بویژه جوانان همت بگماریم .

وی رسوخ خرده فرهنگ ها را به عنوان یکی از عوامل اصلی برخی تغییر های منفی در ما دانست و افزود : بسته های فرهنگی که به زائران عزیز داده می شود کار بسیار شایسته ای است و مداومت آن ضروری است و باید به این طریق با زائران پس از بازگشت به وطن در ارتباط بود عینا همان کاری که در راهیان نور ما اجرا می شود.

هرندی تاکید کرد: کار فرهنگی مداومت می خواهد و مواظبت ، زیرا مدت حضور زائر در اینجا سر جمع فقط 12 روز است بنابراین کار بعثه مقام معظم رهبری ایجاد یک جرقه ای  است که باید پس از پایان سفر نیز ادامه یابد زیرا برنامه های تبلیغی باید مانند باران کم کم  ببارد تا پر بار باشد.

هرندی تاکید کرد: اگر در نظرسنجی هایمان دیدیم تغییری در برخی زائران ایجاد شد به طوری که حال و هوای بعد از سفرشان با قبل از سفرشان به این دیار فرقی کرده  است بدانید که زحمات شما ثمربخش بوده است .

وی تاکید کرد: باید در شرایط معنوی که در اینجا حاکم است جلسات جداگانه ای برای جوانان بویژه زوج های جوان بگداریم و با آن ها صحبت بکنیم و پای صحبت آن ها بنشینیم .

حجت الاسلام  دکترشریعتی : چه بسا یک سی دی حال جوانان را در این دیار دگرگون کند

در ادامه این جلسه دکتر شریعتی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی نیز در سخنانی گفت : قبل از هر چیزی باید یک کار تحقیقاتی جدی و جامعی انجام شود و باید بر اساس نتیجه همین تحقیقات به تناسب قشرهای مختلف زائرو نیازهای معنوی آن ها برنامه ریزی شود.

وی تاکید کرد : ماحصل این تحقیقات را باید در تهران مورد بررسی و تدوین و راه کارهای عملی  آن را مشخص نمود.

شریعتی تاکید کرد: 60 درصد زائران افراد عادی هستند اما بقیه که کم هم نیستند باید برنامه های جداگانه طراحی کرد .

شریعتی تصریح کرد: چه بسا انتشار یک سی دی مناسب  برای جوانان و زوج های جوان اثر گذارتر از هر چیز دیگری  باشد و حال آن ها را دگرگون کند.

وی از بعثه مقام معظم رهبری خواست  که برای روحانیوه کاروان ها کلاس هایی تدارک ببینند تا روش کارکردن با جوانان در سفره عمره را به صورت حرفه ای فرا گیرند.

 

دکتر افتخاری : جزوات جامعی برای راهنمایی روحانیون کاروان ها تهیه کنید

دکتر افتخاری هم در ادامه این جلسه با اشاره به ماموریت سخت بعثه رهبری و حتی سازمان حج در این گونه سفرها گفت : شما دانشجو را با سلایق مختلف آن هم  بدون توجیه قبلی در طول 12 روز، کار بسیار بسیار سختی است و باید منصفانه بیندیشیم که نمی توان در این مدت محدود با جوانانی با آن تفکرات و سلایق مختلف آنطور که شایسته است کارکرد.

وی خواستار تهیه و تدوین جزوه جامعی برای روحانیون کاروان ها شد که این جزوه ها حاوی پاسخ به همه شبهات مبتلا به جوانان با هر تفکری باشد.

 

دکتر غفوری فرد: ارتباط مستمر با زائران پس از سفر ضرورتی اجتناب ناپذیر است

دکتر غفوری فرد هم در این جلسه تاکید کرد: در کار بسیار حجیم و بسیار گسترده بعثه رهبری جای یک نظرسنجی جامع و همه جانبه از کلیه امور خالی است و باید پذیرفت که تا نظرسنجی نشود نمی توان به راحتی در خصوص عملکرد ها قضاوت درستی کرد و یا خلا ها را پیدا و مشخص کرد.

وی تاکید کرد : بنده سال ها پیش مدتی در ژاپن بودم اما هنوز که هنوز است برایم مجلات و کتاب های مختلفی ارسال می کنند که در واقع این به آن معناست که  ارتباط آن ها هنوز با من قطع نشده است اگر چه بنده در حال حاضر ارتباطی با آن ها ندارم ، بنابراین چرا ما نباید از چنین طرح های خوبی  استفاده شایسته نکنیم .

 

دکترقانعی : مهندسی جدید فرهنگی در عمره لازم است

دکترقانعی معاون بهداشت و درمان کشورمان هم در سخنان کوتاهی ضمن داشتن برنامه قبل از آغاز هر سفری گفت: باید مهندسی جدید فرهنگی را برای اینجا که همه اقشار را در بر بگیرد معرفی کنیم و برای این کار باید اطلاعات میدانی را جمع آوری کرده وسپس تبدیل به پروژه  کرده و در نهایت در صحنه اجرایی وارد کنیم.

گفتنی است در این جلسه سخصیت های فرهنگی از جمله دکتر شمرانی معاون بهداشت و درمان ، دکترخرمشاد معاون پژوهش و تحقیقات وزارت امور خارجه ، دکتر نادر شمس معاون آموزش وزارت علوم ، دکتر شجاعی فرد از دانشگاه علم و صنعت ، دکتر خواجه سروی معاون فرهنگی وزارت تحقیقات و علوم و معاون وزیرامورخارجه حضورداشتند که نقطه نظرات خود را بیان کردند.
مدینه منوره – رحیم چوخاچی زاده مقدم خبرنگاراعزام بعثه رهبری 3/5/1389

 
image_2010725142354311.jpg


image_2010725142354462.jpg


image_2010725142354623.jpg


image_2010725142354784.jpg


image_2010725142354785.jpg


image_2010725142354936.jpg


image_20107251423541097.jpg


image_20107251423541098.jpg



| شناسه مطلب: 16065







نظرات کاربران