صعود به کوه نور برای حجاج ممنوع شد صعود به کوه نور برای حجاج ممنوع شد صعود به کوه نور برای حجاج ممنوع شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
صعود به کوه نور برای حجاج ممنوع شد صعود به کوه نور برای حجاج ممنوع شد صعود به کوه نور برای حجاج ممنوع شد صعود به کوه نور برای حجاج ممنوع شد صعود به کوه نور برای حجاج ممنوع شد

صعود به کوه نور برای حجاج ممنوع شد

وزارت حج و عمره عربستان اعلام کرد که صعود به کوه نور و غار حرا برای عمره گزاران ممنوع است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، معاون امور عمره وزارت حج عربستان در گفت و گو با روزنامه 'عكاظ' گفت: صعود عمره گزاران به كوه نور به دليل برخي تخلف هاي شرعي و حفظ سلامتي زائران و عمره گزاران از اين پس ممنوع است.
عبدالعزيز الوزان اظهار داشت: شركت ها و موسسات حج مجاز نبايد زماني را براي زيارت كوه نور و غار حرا اختصاص دهند.
وي افزود: اين تصميم براي حفظ سلامتي زائران بيت الله الحرام گرفته شده زيرا به دليل ارتفاع بسيار زياد اين كوه ممكن است زائران با صعود به آن با خطر بيهوشي يا كمبود اكسيژن روبرو شوند.
الوزان شركت هاي حج را تهديد كرد درصورتي كه زيارت كوه نور را در برنامه خود قرار دهند و كميته ويژه، اين تخلف را مشاهده كند، شركت هاي متخلف با جريمه و مجازات روبرو خواهد شد.
كوه نور در چهار كيلومتري شمال شرقي شهر مكه و كنار راه منا به عرفات است كه اكنون به علت گسترش مكه، در داخل مكه قرار گرفته و ارتفاع آن از دريا 621 و از سطح دامنه 281 متر است.
غار حرا محل عبادت پيامبر اسلام (ص) در بالاترين نقطه‌ اين كوه قرار دارد.
ايرنا


| شناسه مطلب: 88115




مكه اماكن غار حرا



نظرات کاربران