دادن روادید حج به سوریهای مقیم کشورها دادن روادید حج به سوریهای مقیم کشورها دادن روادید حج به سوریهای مقیم کشورها بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دادن روادید حج به سوریهای مقیم کشورها دادن روادید حج به سوریهای مقیم کشورها دادن روادید حج به سوریهای مقیم کشورها دادن روادید حج به سوریهای مقیم کشورها دادن روادید حج به سوریهای مقیم کشورها

دادن روادید حج به سوریهای مقیم کشورها

با وجود محروم ماندن مردم داخل سوریه از موسم حج امسال، پادشاه عربستان دستور داده است به سوریهای مقیم کشورهای دیگر از جمله لبنان و ترکیه روادید حج در اسرع وقت داده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، در حالی که مردم سوریه به سبب آنچه مقامات این کشور کارشکنی مقامات سعودی خوانده اند، از ادای مناسک حج امسال تا کنون محروم شده اند، پادشاه عربستان دستور داده است روادید حج به سوریهای مقیم کشورهای دیگر اعم از آواره یا مقیم داده شود.

علی بن سعید بن عواض عسیری سفیر عربستان در لبنان گفت سفارت عربستان در بیروت، بخش ویژه ای برای صدور روادید حج به اتباع سوری و ارائه خدمات لازم به آنها دایر کرده است.

وی افزود: این کار در راستای دستورات ملک عبدالله پادشاه عربستان صورت گرفته است که توجه ویژه ای به شهروندان سوری در لبنان، ترکیه و اردن دارد.

وی اعلام کرد: دستورات پادشاه عربستان به نمایندگی هایش در این کشورها برای ارائه تسهیلات لازم به شهروندان سوری که تمایل به ادای فریضه حج در سال جاری را دارند، صادر شده است و سفارت عربستان در بیروت، درهای خود را به روی حجاج سوری تا روز یکشنبه آینده باز نگه می دارد.

بر  اساس گزارش خبرگزاری عربستان، سفیر عربستان در  اردن نیز اعلام کرد: اقدامات صدور روادید حج برای سوریهای مقیم اردن اعم از مهاجر و یا آواره را آغاز کرده است.

خاطر نشان می شود، مقامات دولت سوریه چندی پیش گفته بودند به دلیل خودداری مقامات عربستان از امضای توافقنامه مربوط به حجاج سوری طبق رویه هر ساله، حجاج سوری از موسم حج امسال محروم شده اند، این در حالی است که دولت عربستان با رد این اتهام اعلام کرده است از دولت سوریه خواسته است هیئتی را برای گفتگو درباره حجاج سوری معرفی کند که تا کنون این کار را انجام نداده است.

عربستان در کنار قطر و برخی کشورهای دیگر همگام با کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی سیاستهای خصمانه ای در قبال نظام سوریه در پیش گرفته اند و با حمایت از گروههای مسلح به ناامنی ها و خشونتها در این کشور دامن می زنند.


| شناسه مطلب: 77







نظرات کاربران