بخش مهمی از زیارت نامه ائمه ما به دعا  اختصاص دارد بخش مهمی از زیارت نامه ائمه ما به دعا  اختصاص دارد بخش مهمی از زیارت نامه ائمه ما به دعا  اختصاص دارد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بخش مهمی از زیارت نامه ائمه ما به دعا  اختصاص دارد بخش مهمی از زیارت نامه ائمه ما به دعا  اختصاص دارد بخش مهمی از زیارت نامه ائمه ما به دعا  اختصاص دارد بخش مهمی از زیارت نامه ائمه ما به دعا  اختصاص دارد بخش مهمی از زیارت نامه ائمه ما به دعا  اختصاص دارد

بخش مهمی از زیارت نامه ائمه ما به دعا اختصاص دارد

حجت الاسلام و المسلمین زادهوش یکی از ویژگی های زیارت امام حسین (ع) را زیارتنامه های متعدد برای آن حضرت عنوان کرد و گفت: زیارت نامه های حضرت سیدالشهداء و سایر ائمه علاوه بر درود و سلام مشحون از دعا و نیایش است لذا زیارت را نمی شود در نماز خواند ولی دعاها را می شود خواند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي، حجت الاسلام و المسلمين زادهوش ‌در جمع زائران حسيني حرم سيدالشهدا وجود دعا در زيارت نامه هاي ائمه را پاسخي به وهابيت دانست كه اين زيارت ها و زيات نامه ها را منافي با توحيد مي دانند. وي تصريح كرد: اين دعاها در زيارت نامه ها نشان مي دهد كه ما به وسيله زيارت و واسطه قرار دادن ائمه رابطه توحيدي خود را استحكام مي بخشيم.
وي يكي از مهمترين دعاهاي زيارت عاشورا را اللهم اجعل محياي محيا محمد و آل محمد و مماتي ممات محمد و آل محمد دانست و گفت: هيچگاه نبايد اين تصور در ما پديد بيايد كه ما كجا و زندگي و مرگ محمد و آل محمد كجا؟!‍ زيرا اين تفكر برخلاف تفكر الهي پيامبر و اهل بيت است، آنها اين دعاها را به ما ياد داده و فرموده اند كه از خدا اينگونه بخواهيد تا شما هم مانند ائمه و اهل بيت پيامبر باشيد.
حجت الاسلام و المسلمين زادهوش با اشاره به آيات قرآن كه پيامبر اعظم و حضرت ابراهيم را به عنوان اسوه و الگو معرفي مي كند، ادامه داد: البته ما به عصمت كبري كه مخصوص اهل بيت است نمي رسيم ولي مي توانيم به اخلاق و زندگي اين ائمه نزديك شويم، آن عصمت كبري است كه سبب مي شود آن 14 نور پاك از هرگونه لغزش، فراموشي غفلت و ترك اولي بدور باشند.
وي با بيان اينكه سلمان كه نامش روزبه بود و با مطالعه كتب مختلف و جستجو شيفته پيامبر شد، گفت: او سالها قبل از بعثت خود را به مدينه رساند و چون به فقر گرفتار شده بود، بردگي مي كرد و منتظر بود تا پيامبر را ببيند و بعد از بعثت او را يافت و به او ايمان آورد وآنقدر در اين ايمان رشد يافت كه پيامبر او را منا اهل البيت يعني تو از ما اهل بيت هستي، خواند.
حجت الاسلام و المسلمين زادهوش ادامه داد: مثل برخي جوانان ما كه آل ياسين و عهد مي خوانند و مشتاق و شيفته امام زمانشان شده اند و با حضور در مسجد جمكران و سهله يك لحظه ديدار ، فرج و ظهور آن حضرت را طلب مي كنند.
وي با بيان اينكه سلمان فارسي كارش به جايي رسيد كه گاهي حضرت زهرا (سلام الله عليها) درد و دل هاي خصوصي خود را با او در ميان مي گذاشت و پيامبر هم مدال افتخار اهل بيت بودن را به او داد، تصريح كرد: اين مدال افتخار از اهل بيت بودن و شمول آيه تطهير بر آن آرزوي بسياري از صحابي و نزديكان پيامبر بود كه سلمان آن را بدست آورد.
حجت الاسلام و المسلمين زادهوش يكي از عناصر مهم اين شخصيتي را كه امام صادق فرمودند او را سلمان فارسي نگوييد و او را سلمان محمدي خطاب كنيد، تقوا و نزديكي به درجه عصمت عنوان كرد و گفت: همه ما بايد تلاش كنيم مانند سلمان باشيم.




نظرات کاربران