اهمیت زیارت امام حسین (ع) در نگاه روایات/1

زیارت امام حسین به منزله زیارت عرش خدا اهمیت زیارت امام حسین (ع) در نگاه روایات/1

زیارت امام حسین به منزله زیارت عرش خدا اهمیت زیارت امام حسین (ع) در نگاه روایات/1

زیارت امام حسین به منزله زیارت عرش خدا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اهمیت زیارت امام حسین (ع) در نگاه روایات/1

زیارت امام حسین به منزله زیارت عرش خدا اهمیت زیارت امام حسین (ع) در نگاه روایات/1

زیارت امام حسین به منزله زیارت عرش خدا اهمیت زیارت امام حسین (ع) در نگاه روایات/1

زیارت امام حسین به منزله زیارت عرش خدا اهمیت زیارت امام حسین (ع) در نگاه روایات/1

زیارت امام حسین به منزله زیارت عرش خدا اهمیت زیارت امام حسین (ع) در نگاه روایات/1

زیارت امام حسین به منزله زیارت عرش خدا
اهمیت زیارت امام حسین (ع) در نگاه روایات/1

زیارت امام حسین به منزله زیارت عرش خدا

در روایات، به زیارت امام حسین (ع) بسیار تاکید شده است و ثواب بسیار زیادی برای آن شمرده اند. از جمله آنکه فرموده‌اند: کسی که قبر امام حسین(ع) را زیارت کند همانند این است که خداوند را در بالای عرش او ملاقات کرده است.

پايگاه اطلاع رساني حج: يكي از برترين و پرفضيلت‌ترين اعمال، زيارت امام حسين(ع) در كربلا است برخي از فضائلي كه در روايات به آنها اشاره شده عبارت‌اند از:
1-خيرخواهي خداوند
عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عليه السلام قَالَ مَنْ أَرَادَ اللَّهُ بِهِ الْخَيْرَ قَذَفَ فِي قَلْبِهِ حُبَّ الْحُسَيْنِ عليه السلام وَ حُبَّ زِيَارَتِهِ وَ مَنْ أَرَادَ اللَّهُ بِهِ السُّوءَ قَذَفَ فِي قَلْبِهِ بُغْضَ الْحُسَيْنِ عليه السلام وَ بُغْضَ زِيَارَتِهِ
امام صادق عليه السلام فرمودند: هركسي كه خداوند خيرش را بخواهد، حب امام حسين عليه السلام و حب زيارتش را در قلب او مي‌اندازد و هر كه را خداوند بديش را بخواهد، بغض نسبت به امام حسين عليه السلام و بغض زيارت آن حضرت را در قلب او مي اندازد.(وسائل الشيعه/ج14/ص496) 2-حسرت در روز قيامت
عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع مَا مِنْ أَحَدٍ يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِلَّا وَ هُوَ يَتَمَنَّى أَنَّهُ زَارَ الْحُسَيْنَ بْنَ عَلِيٍّ ع لَمَّا يَرَى لِمَا يُصْنَعُ بِزُوَّارِ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ مِنْ كَرَامَتِهِمْ عَلَى اللَّهِ
از امام صادق عليه السلام روايت شده: هيچ كس نيست در روز قيامت مگر اينكه آرزو مي كند اي كاش امام حسين عليه السلام را زيارت كرده بودم آن هنگامي كه مي بيند كه با زوار امام حسين عليه السلام چه مي كنند، چقدر نزد خداوند مورد كرامت واقع مي شوند. (وسائل الشيعه/ ج14/ص424) 3-زيارت خداوند
عَنْ أَبِي الْحَسَنِ الرِّضَا ع قَالَ مَنْ زَارَ قَبْرَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع بِشَطِّ الْفُرَاتِ كَمَنْ زَارَ اللَّهَ فَوْقَ عَرْشِهِ
امام رضا عليه السلام فرمودند: هر كس اباعبدلله عليه السلام را كنار شط فرات زيارت كند، مانند كسي است كه خداوند را در بالاي عرش زيارت كرده است. ( تهذيب‏ الأحكام ج : 6 ص : 46) 4-همسايگي با اهل البيت(عليهم السلام)
عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ مَنْ أَرَادَ أَنْ يَكُونَ فِي جِوَارِ نَبِيِّهِ وَ جِوَارِ عَلِيٍّ وَ فَاطِمَةَ فَلَا يَدَعْ زِيَارَةَ الْحُسَيْنِ ع
امام صادق عليه السلام فرمودند:هر كه مي خواهد در جوار پيامبرش(صلي الله عليه وآله) و جوار امام علي عليه السلام و حضرت فاطمه (عليهاالسلام) باشد، زيارت امام حسين عليه السلام را رها نكند. ( وسائل الشيعه/ج14/ص425)
5-زيارتي بهتر از حج
عَنِ ابْنِ أَبِي يَعْفُورٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ وَ اللَّهِ لَوْ أَنِّي حَدَّثْتُكُمْ فِي فَضْلِ زِيَارَتِهِ لَتَرَكْتُمُ الْحَجَّ رَأْساً وَ مَا حَجَّ أَحَدٌ وَيْحَكَ أَ مَا عَلِمْتَ أَنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ اتَّخَذَ كَرْبَلَاءَ حَرَماً آمِناً مُبَارَكاً قَبْلَ أَنْ يَتَّخِذَ مَكَّةَ حَرَماً قَالَ ابْنُ أَبِي يَعْفُورٍ قَدْ فَرَضَ اللَّهُ عَلَى النَّاسِ حِجَّ الْبَيْتِ وَ لَمْ يَذْكُرْ زِيَارَةَ قَبْرِ الْحُسَيْنِ ع قَالَ وَ إِنْ كَانَ كَذَلِكَ فَإِنَّ هَذَا شَيْ‏ءٌ جَعَلَهُ اللَّهُ هَكَذَا أَ مَا سَمِعْتَ قَوْلَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ع إِنَّ بَاطِنَ الْقَدَمِ أَحَقُّ بِالْمَسْحِ مِنْ ظَاهِرِ الْقَدَمِ وَ لَكِنَّ اللَّهَ فَرَضَ هَذَا عَلَى الْعِبَادِ أَ مَا عَلِمْتَ أَنَّ الْإِحْرَامَ لَوْ كَانَ فِي الْحَرَمِ كَانَ أَفْضَلَ لِأَجْلِ الْحَرَمِ وَ لَكِنَّ اللَّهَ صَنَعَ ذَلِكَ فِي غَيْرِ الْحَرَمِ
از امام صادق عليه السلام روايت شده: بخدا قسم، اگر در فضيلت زيارت امام حسين عليه السلام با شما سخن مي‌گفتم، قطعا، حج را بطور كلي رها مي كرديد، و هيچكدام از شما حج نمي رفت، مگر نمي داني كه خداوند سبحان قبل از اينكه مكه را حرم خود بگيرد، كربلا را حرم امن و مبارك خود گرفت، ابن ابي يعفور عرضه داشت؛ خداوند حج بيت الله را بر مردم واجب نمود در حاليكه ذكري از زيارت امام حسين عليه السلام نياورد، حضرت فرمودند: اگر چه اين گونه است، چرا كه اين چيزي است كه خداوند آن را چنين قرار داده است، آيا نشنيده اي كلام اميرالمومنين عليه السلام را كه: همانا كف پا( باطن قدم) سزاوارتر به مسح كشيدن نسبت به روي پا مي باشد، ليكن خداوند مسح ظاهر پا را بر بندگان واجب نموده است، آيا نمي داني كه احرام بستن اگر در حرم بود، بهتر مي بود، ليكن خداوند احرام بستن را در غير حرم مفروض نمود.(وسائل الشيعه/ج14/ص514)


| شناسه مطلب: 70912




روايت امام حسين



نظرات کاربران