نماینده ولی فقیه در مراسم تواصی بحق عنوان کرد:

امام سجاد معارف دینی را درقالب دعا بیان کرده اند نماینده ولی فقیه در مراسم تواصی بحق عنوان کرد:

امام سجاد معارف دینی را درقالب دعا بیان کرده اند نماینده ولی فقیه در مراسم تواصی بحق عنوان کرد:

امام سجاد معارف دینی را درقالب دعا بیان کرده اند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نماینده ولی فقیه در مراسم تواصی بحق عنوان کرد:

امام سجاد معارف دینی را درقالب دعا بیان کرده اند نماینده ولی فقیه در مراسم تواصی بحق عنوان کرد:

امام سجاد معارف دینی را درقالب دعا بیان کرده اند نماینده ولی فقیه در مراسم تواصی بحق عنوان کرد:

امام سجاد معارف دینی را درقالب دعا بیان کرده اند نماینده ولی فقیه در مراسم تواصی بحق عنوان کرد:

امام سجاد معارف دینی را درقالب دعا بیان کرده اند نماینده ولی فقیه در مراسم تواصی بحق عنوان کرد:

امام سجاد معارف دینی را درقالب دعا بیان کرده اند
نماینده ولی فقیه در مراسم تواصی بحق عنوان کرد:

امام سجاد معارف دینی را درقالب دعا بیان کرده اند

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: امام سجاد (ع) در اوج دوران خفقان و سرکوب معارف دینی را درقالب دعا برای مردم بیان می کردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر در مراسم تواصي بحق درجمع نمازگزاران سازمان حج و زيارت وبعثه مقام معظم رهبري ، با بيان اين مطلب افزود: با مرور دوره امام زين العابدين (ع) درمي يابيم سركوب و خفقان به حدي بود كه وقتي افراد در كوچه و خيابان با امام روبرو مي شدند راهشان را تغيير مي دادند تا مبادا با ايشان روبرو و به آن حضرت سلام كنند و در نتيجه دشمن فكر كند كه با امام مرتبطند، درچنين شرايطي امام سجاد ، ابعاد گوناگون دين را براي مردم در قالب دعا تشريح مي كردند.
وي اضافه كرد: در اين دوره، خفقان در اوج بود و اين امكان را نمي داد تا حضرت سجاد (ع) در مسجد پيغمبر يا مكاني ديگربراي مردم سخنراني و مسائل ديني را بيان كنند.
سرپرست حجاج ايراني دعاهاي صحيفه سجاديه را منبع بسياري از معارف ديني ذكر كرد وگفت : دعاي مكارم الاخلاق را مي توان يك دوره درس زندگي براي مردم دانست كه اگر انسان از ابتدا تا انتهاي اين دعا را در زندگي خود پياده كند توانسته است به بسياري از دستورات اسلام عمل نمايد.
وي افزود: آنچه كه امام سجاد (ع) در رساله الحقوق بيان كرده اند اگرامروز درسطح بين المللي مورد توجه قراربگيرد بسياري از ظلم ها و ستم ها از صحنه گيتي برداشته مي شود .
نماينده ولي فقيه درامور حج و زيارت با اشاره به اينكه عشق به خدا و توجه عميق به دعا و امثال آن انسان را به پروردگار نزديك مي كند، اظهار داشت: مناجات مشهور به خمس عشر كه از امام سجاد نقل وبرخي از آنها ازجمله مناجات شاكرين ، مناجات تابئين و... درمفاتيح الجنان هم ذكر شده است، هر كدام با روشي ، مسير را به سمت خدا مشخص كرده اند.
وي ادامه داد: بايد به شيوه هاي زيبايي كه امام سجاد (ع) با خدا صحبت مي كرد توجه كنيم ، اين دعاهاست كه چنين صميميتي بين عبد و خدا بوجود مي آورد.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر دعاي ابوحمزه ثمالي و ساير ادعيه نقل شده از امام سجاد (ع) را بسيارمهم دانست و گفت : متاسفانه انس ما با قرآن ، نهج البلاغه و صحيفه سجاديه كم است درحاليكه اين ها افتخارات ما هستند.
سرپرست حجاج ايراني تصريح كرد: لازم است نهج البلاغه و صحيفه سجاديه در حوزه هاي علميه و دانشگاهها تدريس شوند ولي متاسفانه اين كتاب هاغريب مانده اند، امروزه بسياري ازمطالبي كه تدريس مي شود جنبه نظري دارد درحاليكه صحيفه سجاديه درس عمل و زندگي است .
وي گفت: برخي اوقات حوادثي در زندگي انسان رخ مي دهد كه فرد تصور مي كند همه چيز برايش تمام شده است اما اگرانسان از زندگي امام سجاد (ع) درس بگيرد مي تواند از نقطه صفري كه به آن رسيده دوباره خود را به نقطه اوج برساند .
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با اشاره به اينكه يزيد با كارهاي خود به مردم وانمود مي كرد با شهادت حسين بن علي (ع) اسلام ، وحي ، نبوت و اسلام خاتمه يافت، افزود: در شرايطي كه تصور ميشد ديگر تا سالهاي سال كسي نمي تواند ازدين ، ايمان و معنويت حرف بزند امام سجاد (ع) ، حضرت زينب (س) خواهر بزرگوارشان و همراهان قافله كربلا با يك حركت بسيارحساب شده و منطق ديني الهام گرفته از وحي، توانستند آن شرايط را نقطه اوج قرار دهند و كار را به جايي برسانند كه يزيد قتل امام حسين (ع) را به گردن شمر و عبيد الله بن زياد بياندازد تا خود را از اين ننگ مبرا كند.
وي اضافه كرد: با تدبير، زحمات و برنامه ريزيهاي امام سجاد يك نفرت عمومي درخصوص شهادت امام حسين (ع) و يارانش عليه يزيديان در جامعه ايجاد شد كه اين امر كار ساده اي نبود .
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با اشاره به اينكه افرادي كه دوران خفقان رژيم طاغوت را ديده اند بخشي ازخفقان را احساس كرده اند، گفت: اما آن خفقان با خفقان دوره امام سجاد اصلا قابل مقايسه نيست، در دوره حضرت سجاد علاقمندان به اهل بيت را گرفته، به زندان مي انداختند و وقتي از دنيا مي رفتند جنازه شان را برنمي داشتند تا از بوي تعفن بدن آنها بقيه آزارببينند و ازبين بروند، يك چنين شرايطي در زندان هاي آن زمان وجود داشت.
وي با بيان شرايط كنوني در سطح بين الملل ، الهام گيري از امام سجاد (ع) در تمام زمينه ها را ضروري دانست و افزود: امام زين العابدين مي فرمايند اگر من تنهاي تنها شوم و هيچ كس را در دنيا نداشته باشم و فقط قرآن با من باشد احساس غربت نمي كنم .
وي اضافه كرد: اكنون كه مردم ما در صحنه حضور دارند و جهان اسلام طرفدار انقلاب اسلامي است و پيروزيها وموفقيت هاي چشمگيري درسطح منطقه داشته ايم با توجه به همين مشي امام سجاد (ع) بايد احساس تنهايي نكنيم و در برابر تمام قدرت هاي ظالم با شجاعت بايستيم كما اين كه رهبري معزز و ملت ما ايستاده اند.
نماينده ولي فقيه به اتفاقات روزهاي اخير و اظهارات رئيس جمهور امريكا اشاره كرد و از او بعنوان فردي غيرمعتدل نام برد كه در سازمان ملل و مقابل افكار عمومي دنيا بخاطر باجي كه به او داده اند حاضر مي شود از واژه اي مجعول براي خليج فارس استفاده كند.
وي افزود: همين فرد بيست سال قبل در سخنراني خود واژه خليج فارس را بكار برده است، واژه اي كه حتي بر روي سنگ قبركشته شدگان اين كشورحك و در نقشه هاي فراوان در كتابخانه هاي جهان وجود دارد اما اين شخص با وقاحت عنوان خليج فارس را به نامي ديگر تبديل مي كند تا خوشايند نتانياهو و برخي از سران عرب باشد و تصور مي كند كه رئيس جمهور قدرتمندي است.
وي با تاكيد براينكه درخود امريكا هم نسبت به اظهارات اين فرد اعتراض هاي زيادي صورت گرفت، افزود: او ادبيات زشت و ناآگاهانه اي عليه ملت ايران بكار برد، ملتي كه با هزاران سال سابقه تمدني امروز در دنيا حرف براي گفتن دارد و براي بسياري از كشورها الگو شده است.
وي تصريح كرد: بايد درمقابل اين هجمه ها مقاومت كرد، امام سجاد نيز به ما ياد داده اند كه هر چه دشمنان شرارت هاي خود را بيشتركنند ما نيز بايد قوي ترشويم و بدانيم خدا باماست " ان تنصرالله ينصركم و يثبت اقدامكم" .
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكردرپايان با اشاره به اينكه در تمام امور زندگي بايد از ائمه اطهارعليهم السلام و دستورالعمل هاي آن بزرگواران الهام گرفته و در زندگي خود پياده كنيم، گفت: دراين صورت مطمئن باشيد، مشكلات به حداقل مي رسد و وضعيت بهتر خواهد شد لذا بايد فاصله خود را با اين آموزه ها كم كرده و با امامان بيشتر آشنا شويم .
وي افزود: اگر سالهاي سال بگذرد با توجه به مصائبي كه براي اهل بيت بوجود آوردند وجدان انسان نمي پذيرد كه آرام بنشيند و اشك از ديدگانش روان نشود.
وي اضافه كرد: بدترين مصيبت در زندگي امام سجاد اين بود كه كارجامعه اسلامي به جايي برسد كه امام را با آن عظمت و مقام معنوي نزد خدا، به مجلس ابن زياد بياورند و سربريده امام حسين را در مقابل ايشان قرار دهند و به امام سجاد حرف هاي ناروا بزنند.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكربه شرايط جشني كه يزيد برپا كرده بود و لعن اميرالمومنين توسط يك خطيب مزدوردرمنبر اشاره كرد و گفت: هرانساني كه معرفت لازم را نسبت به ائمه معصومين داشته باشد همين يك مورد رنج امام كافي است كه ساعت ها اشك بريزد و گريه كند كه چرا براي اهل بيت چنين شرايطي ايجاد شد.
وي افزود: وقتي خانواده هاي اسير شده كربلا را به مدينه آوردند با وجودي كه همه چيز آنها غارت شده بود اما امام سجاد با راهكاري كه انتخاب كردند، تاكيد داشتند كه مردم بدانند دشمنان با حسين بن علي (ع) و خاندان ايشان چه كردند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران