نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

 ظرفیت تبلیغی اربعین فراتر ازیک مراسم خاص است نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

 ظرفیت تبلیغی اربعین فراتر ازیک مراسم خاص است نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

 ظرفیت تبلیغی اربعین فراتر ازیک مراسم خاص است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

 ظرفیت تبلیغی اربعین فراتر ازیک مراسم خاص است نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

 ظرفیت تبلیغی اربعین فراتر ازیک مراسم خاص است نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

 ظرفیت تبلیغی اربعین فراتر ازیک مراسم خاص است نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

 ظرفیت تبلیغی اربعین فراتر ازیک مراسم خاص است نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

 ظرفیت تبلیغی اربعین فراتر ازیک مراسم خاص است
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

ظرفیت تبلیغی اربعین فراتر ازیک مراسم خاص است

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر ظرفیت تبلیغی و فرهنگی اربعین را فراتر از یک مراسم خاص دانست و بر لزوم بهره برداری هرچه بیشتر مبلغان از این فرصت طلایی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، همايش ويژه راويان اعزامي بعثه مقام معظم رهبري به عراق در ايام اربعين حسيني در سالن اجتماعات حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت قم برگزار شد.
بايد از ظرفيت اربعين درست استفاده كنيم
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در اين همايش بر استفاده درست از ظرفيت زيارت اربعين تاكيد كرد وافزود: زيارت فرصت بسيار مهمي براي ما به وجود آورده است كه اگر درست از آن استفاده نكنيم در آينده مورد سؤال واقع مي شويم كه چرا از اين ظرفيت درست بهره برداري نكرديد، و اين درحالي است كه در سطح دنيا امروز رقباي ما از اين فرصت ها به بهترين شكل استفاده مي كنند.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكربا اشاره به اين كه رقباي ما در دنيا به شكل گسترده در فضاي فعلي جهان مشغول تبليغ هستند، عنوان داشت: آنها علاوه برتبليغات چهره به چهره با داشتن شبكه هاي متعدد به زبان هاي مختلف براي خود تبليغ مي كنند و ما وقتي با آن تشكيلات وسيع آشنا مي شويم، متوجه مي شويم كه در فعاليت هاي تبليغي از نظر روش كار، ميزان سرمايه گذاري و شيوه هايي كه به كار مي گيريم نيازمند توسعه هستيم.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت عنوان كرد: وهابيت نيزتلاش مي كند براي مسلمان ها مسجد و مركز اسلامي درست كند و آرام آرام با شيوه هاي مختلف آنها را در مسير وهابيت قرار بدهد.
وي با اشاره به اين كه چند شبكه ماهواره اي شيعه نيز در اختيار كساني است كه تفكر شيعه افراطي دارند و ضرر جدي به تشيع مي زنند، ابراز داشت: علي رغم همه اين مسائل خداوند دل مردم را متمايل به مكتب اهل بيت(ع) كرده و كشور اسلامي ما نيز در منطقه حرف اول را مي زند.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با اشاره به اينكه عراق و سوريه از دست تكفيري ها تقريبا نجات پيدا كرده اند، عنوان كرد: دشمنان اسلام درعراق، سوريه ، لبنان ، يمن و بحرين نتوانستند كار جدي انجام بدهند و درعرصه بين المللي نيز جمهوري اسلامي ايران فعال است و موفقيت هاي فراواني را بدست آورده است بشكلي كه وقتي رييس جمهور آمريكا صحبت هاي نادرستي مي كند بسياري درجهان عليه او بسيج مي شوند، بنابراين شرايط ما در دنيا علي رغم همه توطئه ها مناسب است و بايد به نفع جمهوري اسلامي و مكتب اهل بيت از آن استفاده كنيم كه يكي از آنها همين كاروان هاي زياتي از جمله كاروان هاي حج و عتبات است. افراد تأثير گذار در كاروان هاي زيارتي زيادند.
وي با بيان اين كه افراد متخصص و تأثير گذار و داراي موقعيت در كاروان هاي زيارتي زياد هستند، يادآور شد: ما اگر با شيوه هاي صحيح از اين فرصت استفاده كنيم بسيار مي توانيم تأثير گذار باشيم و در سفرهاي عتبات ، عمره و اربعين هم همچون حج صدها هزار نفر مشتاق از ايران و كشورهاي ديگر شركت مي كنند، و در اين فرصت ها مي توانيم معارف اهل بيت(ع) را به مردم نشان بدهيم و كاري كنيم كه عشق اهل بيت(ع) در دل ها زنده شود.
سرپرست حجاج ايراني ادامه داد: بايد اهميت اين قضيه را همه درك كنيم و علي رغم اين كه اين موضوع بسيار مهم است گاهي خود ما روحانيان از آن غفلت داريم مثل شرايطي كه قبل از حج امسال به وجود آمد و برخي عليه حج تبليغ كردند در حالي كه ما به وسيله حج مي توانيم هم مردم خودمان را متحول كنيم و هم بر جهان تأثير بگذاريم.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با اشاره به اين كه بايد خودمان را در صحنه بين الملل آماده كنيم، خاطرنشان كرد: حوزه ها بايد براي زبان هاي خارجي برنامه ويژه بگذارند تا بتوانند خلأ هاي موجود فرهنگي را در جهان اسلام پركنند؛ اهميت اين موضوع را همه مي دانيد چنانكه دراربعين ، جمعيت انبوهي پاي صحبت هاي شما مي آيند و مي خواهند استفاده كنند.
اربعين فرصت نشر معارف اهل بيت(ع) است
نماينده ولي فقيه با تاكيد براينكه در سفر معنوي اربعين بايد از طرح مسائل تنش زا پرهيز شود ، گفت: يك وقتي خدمت رهبر معظم انقلاب بودم كه برخي از نمايندگان هيات مذهبي هم بودند، ايشان نكات كليدي و كاربردي را بيان كردند كه از جمله آنها لزوم معرفت افزايي در زائران بود و اين كه در اشعاري كه مي خوانيد بايد بخشي از معارف ديني را به مردم معرفي كنيد و اين فرصت را از دست ندهيد و نگذاريد وقت مردم تلف شود.
وي ادامه داد: ما بايد به اين جلسات بعنوان يك فرصت طلايي نگاه كنيم و بدانيم كه هر حرفي را نبايد هركجا زد، امروز بايد مطلبي را به جوانان بگوييم كه از دين گريزان نشوند و پذيراي حقايق ديني باشند واين گونه نباشد كه در منابر حرف هايي زده شود كه دشمن از آنها سوءاستفاده كند.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر عنوان كرد: آيات و روايات فراوان و عرفان ناب شيعي و قصه هاي زيباي اثرگذار براي بيان در ميان مردم كم نيست، بنابراين بايد در مخاطب شناسي و انتخاب محتواي غني بسيار دقت كنيد؛ امروز شعارهاي عاشورا در همه جاي دنيا و با هر مذهبي خريدار دارد و وجدان هاي پاك در دنيا دنبال اين شعارها است، در زندگي امام حسين(ع) نيز مطالبي زيادي وجود دارد كه براي نسل جوان بسيار زيبا است.
وي با بيان اين كه محتوا بايد جهت دار و هدف دار باشد، يادآور شد: درتاليف كتب درسي نظام هاي سرمايه داري سعي كنند حتي در طرح سوال اهداف خود را پياده كنند ، بنابراين ما نيز بايد از تمام تلاش خود براي ارتقاي معارف ديني استفاده كنيم.
بايد كاري كنيم كه مردم تا آخر زندگي ازامام حسين(ع) جدا نشوند
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با اشاره به اين كه ما بايد در اربعين كاري كنيم كه مردم بعد از اين سفر از امام حسين(ع) جدانشوند، خاطرنشان كرد: مرحوم آقاي شيخ عباس قمي در منتهي الآمال دراواخر جلد اول به مبلغان توصيه هاي جدي دارد كه از جمله آن دقت در نقل روايات و تاريخ است ، ما اگر مطلبي را به اشتباه نقل كنيم در ذهن مخاطب نقش مي بندد و لذا بايد متون تاريخي صحيح را مطالعه كنيم و آن را در قالبي زيبا براي مردم بيان كنيم.
وي ابراز داشت: شيوه بيان بسيار اهميت دارد و به آيين سخن وري برمي گردد ، بايد مخاطب شناسي شود، يعني اگر جايي وقت استراحت مردم است بايد مراعات حال آنها بشود، نوع بيان ، استخدام كلمات و شيوه بيان مطلب هم بسيار مهم است و خطباي والامقام گذشته از جمله مرحوم آقاي فلسفي به اين مسئله توجه زيادي داشتند.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت عنوان كرد: بايد به گونه اي صحبت كنيم كه باعث رنجش مخاطبان نشود، به هيچ وجه نبايد وارد بحث هاي فرقه اي و سياسي شويد كه تأثير منفي مي گذارد رعايت ادب در گفتار نيز بسيار اهميت دارد، مرحوم فلسفي مي فرمودند من براي هر منبر حداقل هفت ساعت مطالعه مي كنم.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر عنوان كرد: در مورد فلسفه زيارت حتما براي مردم صحبت كنيد تا روشن شود اسلام از طرح مسئله زيارت چه اهدافي دارد؟ يكي از آنها معرفت در زيارت است، اين مسئله بايد در روايت گري ها به مردم القاء شود تا در روح و جان جوان ما اثر بگذارد و در نتيجه مسير كربلا و عاشورا را ادامه داده و زندگي خود را برآن اساس طراحي كند.
در شرايط حاضر بايد از برخوردهاي احساسي فاصله بگيريم
وي با بيان اين كه در شرايط حاضر بايد از برخوردهاي احساسي فاصله گرفت، عنوان داشت: ما بايد درازمدت به قضايا نگاه كنيم، همچنانكه رهبر معظم انقلاب توصيه كردند كه به هيچ وجه از تصاوير ايشان در راهپيمايي اربعين استفاده نشود كه اين تدبير بسيار هوشمندانه بود.
سرپرست حجاج ايراني ادامه داد: اربعين بايد با شعارهاي حسيني اداره شود تا از رونق و اهميت آن كاسته نشود و از آن مهمتر بحث رعايت تقيه اسلامي و ديني است كه اتفاقا در روايات ما هم بر آن تأكيد شده است، چراكه جمعيت زيادي از اهل سنت در اين راهپيمايي حضور دارند و از ايران هم هستند و از اهل كتاب هم مي آيند، بنابراين بايد به گونه اي صحبت كنيم كه دراهل سنت هم عشق به اهل بيت(ع) تقويت شود.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با اشاره به اين كه بايد از ظرفيت اربعين فراتر از تشيع استفاده كنيم، عنوان كرد: بايد از اربعين به عنوان يك جريان ضد ظلم و ستم و پيوند دهنده قلوب آزادي خواهان جهان استفاده كنيم؛ امروز بسياري از اهل سنت محب اهل بيت(ع) هستند و در مورد اهل بيت(ع) اشعاري دارند، حالا كه مردم فهميده اند مشكل ما وهابيت است نه اهل سنت نبايد دوباره به عقب برگرديم.


| شناسه مطلب: 71069




قاضي عسكر اربعين



نظرات کاربران