نگاهی به فعالیت های شبانه روزی درمانگاه الزهرا شهر نجف نگاهی به فعالیت های شبانه روزی درمانگاه الزهرا شهر نجف نگاهی به فعالیت های شبانه روزی درمانگاه الزهرا شهر نجف بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نگاهی به فعالیت های شبانه روزی درمانگاه الزهرا شهر نجف نگاهی به فعالیت های شبانه روزی درمانگاه الزهرا شهر نجف نگاهی به فعالیت های شبانه روزی درمانگاه الزهرا شهر نجف نگاهی به فعالیت های شبانه روزی درمانگاه الزهرا شهر نجف نگاهی به فعالیت های شبانه روزی درمانگاه الزهرا شهر نجف

نگاهی به فعالیت های شبانه روزی درمانگاه الزهرا شهر نجف

این روزها گوشه ای از صحن حضرت زهرا «س» شاهد تراکم زواری است که برای درمان برخی از بیماری ها و مشکلات ناشی از پیاده روی به آنجا می روند.کادر درمانی و پرسنل درمانگاه الزهرا به صورت شبانه روزی در خدمت بیماران هستند.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، درمانگاه پزشكي الزهرا (س) در شهر نجف با همت بسيج دانشجويي و بسيج اساتيد دانشگاه علوم دزشكي برپا و به مكاني براي رسيدگي به مشكلات و بيماري زوار ايراني و ديگر كشورها تبديل شده است.
در اين مكان تعداد زيادي از پزشكان، پرستاران، داروسازها و عوامل پشتيباني مشغول خدمت به زوار نجف مي باشند.
براي اطلاع از چگونگي خدمات رساني دراين مركز به صحن حضرت زهرا (س) رفته و پس از گذر از صف طولاني مراجعه كنندگان، با مسوولان بخش هاي مختلف اين درمانگاه گفت و گويي انجام دادم.
«غلامرضا محمدي» مسوول پشتيباني درمانگاه با بيان اين كه طرح برپايي اين مركز از ايده هاي بسيج دانشجويي است، گفت: بسيج دانشجويي براي خدمت رساني هر چه بهتر به زايران اباعبدالله در بخش هاي مختلف پيش قدم شده، ويكي از اين بخش ها توجه به سلامت زوار است.
محمدي گفت: در دو شهر نجف و كربلا و همچنين مسير پياده روي آن، سه درمانگاه توسط بسيج دانشجويي برپا شده و تمامي آنها زير نظر بسيج اساتيد و بسيج دانشجويي فعاليت مي كنند.
مسوول پشتيباني درمانگاه الزهرا (س) گفت: تمام پرسنل و كادر درماني اين مجموعه به صورت داوطلبانه در اينجا حضور پيدا كرده و تا پايان راهپيمايي اربعين در اينجا خواهند ماند.
محمدي با اشاره به اينكه داروهاي موجود دراين مركز از سوي خيرين و مردم نيكوكار كشورمان تهيه و تمامي خدمات رايگان دراختيار بيماران قرار مي گيرد، افزود: افراد زيادي در شبانه روز به اين مركز مراجعه مي كنند و بيشترآنان با مشكلاتي مانند اسهال، استفراق، تاول و گرفتگي عضله دست به گريبانند.
ديگر عضو اين درمانگاه مسوول بخش داروسازي و داروخانه درمانگاه الزهرا س است.
او با بيان اينكه اولين سالي است كه افتخار دارد در خدمت زايران باشد، گفت: به عنوان يك دانشجوي داروسازي در اين مركز فعاليت هاي متعددي دارم و داروهاي مورد نياز بيماران را تهيه مي كنم.
او در زمينه همكاري دولت عراق با مركز درماني الزهرا (س ) گفت: نه تنها آنان با ما همكاري مي كنند بلكه تعامل خاصي بين پزشكان ايراني و عراقي است. در بخش زايران نيز علاوه بر زايران ايراني، حجم گسترده اي از مردم عراق و ديگر كشورها براي درمان به مركز سلامت حضرت زهرا (س) مراجعه مي كنند.
مسوول بخش داروخانه اي درمانگاه الزهرا (س) گفت: خدمات خوب درماني اين مركز و شيوه برخورد با زايران كشورهاي مختلف موجب شده است تا از ديگر شهرهاي عراق نيز براي معالجه به اينجا مراجعه كنند و ما از مترجم استفاده كنيم.
خانم عليپوريكي ديگر از پرسنلي است كه به عنوان كادر درماني مشغول فعاليت است. او به خبرنگار پايگاه اطلاع رساني الاربعين گفت: براي ما تفاوتي بين زايران نيست آنچه اينجا ارزش دارد خدمتي است كه زوار بتوانند با استفاده از ان مسير رسيدن به كربلا را طي كنند.
او گفت: با توجه به تجربه دو سال حضوردر مراسم اربعين متوجه شديم بيماري هاي خاصي در كمين افرادي است كه در راهپيمايي شركت مي كنند، لذا با اين پيش زمينه داروهاي گرفتگي عضله، اسهال و استفراق و ماسك با خود آورده و در اختيار مردم قرار مي دهيم.
به ميان بيماران مي روم، از همه سنين هستند و هر كسي براي مشكلي به اين مركز آمده است. از خانوم مسني مي پرسم مشكل چيست؟: گفت آمدم فشار خون بگيرم. اينجا رسيدگي خوب است و براي من دارو تجويز كردند.
آنطرف تر مردي با سرم بر روي تخت خوابيده بود. مي گويد بيحال بوده و به اين مركز مراجعه كرده است. خوشحال بود كه توانسته است.




نظرات کاربران