فیلمبردار سینما: هنرمندان ایران نیازد دارند تا در مراسم اربعین شرکت کنند فیلمبردار سینما: هنرمندان ایران نیازد دارند تا در مراسم اربعین شرکت کنند فیلمبردار سینما: هنرمندان ایران نیازد دارند تا در مراسم اربعین شرکت کنند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
فیلمبردار سینما: هنرمندان ایران نیازد دارند تا در مراسم اربعین شرکت کنند فیلمبردار سینما: هنرمندان ایران نیازد دارند تا در مراسم اربعین شرکت کنند فیلمبردار سینما: هنرمندان ایران نیازد دارند تا در مراسم اربعین شرکت کنند فیلمبردار سینما: هنرمندان ایران نیازد دارند تا در مراسم اربعین شرکت کنند فیلمبردار سینما: هنرمندان ایران نیازد دارند تا در مراسم اربعین شرکت کنند

فیلمبردار سینما: هنرمندان ایران نیازد دارند تا در مراسم اربعین شرکت کنند

محمد داوودی فیلمبردار سینما بیان کرد که پیاده روی اربعین تاثیر زیادی بر هنر و فرهنگ کشورمان می گذارد و هنرمندان می توانند از نزدیک شاهد مراسم آیینی و دینی مهمی شوند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، محمد داوودي مدير فيلمبرداري سينماي ايران از جمله هنرمندان دومين كاروان زيارتي «چهل چراغ» در پياده روي اربعين بود كه با اشاره به عظمت راهپيمايي اربعين حسيني، گفت: من چندبار به كربلا رفته ام اما بايد بگويم راهپيمايي اربعين يك اتفاق مهم و بي نظير در جهان و سفري ويژه است. در واقع سفر به كربلا تبديل به آييني براي مردم شده است كه مي تواند موجب پيرايش وجودشان شود.
اين فيلمبردار ادامه داد: از نجف تا كربلا مسير مهمي براي جريان خروشان عواطف انساني است و حتما هنرمندان با توجه به احساساتي كه دارند با اين موج همراه مي شوند برهمين اساس همين كاروان «چهل چراغ» نشان داد كه چقدر دلبستگي نسبت به مفاهيم معنوي نزد هنرمندان ايراني وجود دارد.
وي افزود: به نظرم مراسم اربعين حسيني هر سال به شكل باشكوه تري برگزار و در اين مراسم فضاي خوبي براي هنرمندان ايجاد مي شود تا از نزديك با آداب و مراسم هاي ديني و آييني آشنا شوند. به قول معروف «شنيدن كِي بود مانند ديدن» و از اين جهت وقتي هنرمند و نويسنده اي از نزديك شاهد عزاداري و عرض ارادت مردم مي شود، بيشتر مي تواند پي به اصل مطلب برود.
داوودي با اشاره به تاثيرپذيري و تاثيرگذاري متقابل هنرمندان، گفت: وقتي عده اي از هنرمندان در مراسم اربعين حاضر مي شوند و به اين سفر معنوي مي روند، مي توانند بعدها دريافت هاي خود را از طريق آثاري كه توليد مي كنند، منتقل كنند و اين تاثير زيادي بر هنر و فرهنگ كشورمان مي گذارد در واقع هنرمند مي تواند از نزديك شاهد مراسم آييني و ديني مهمي شود و آن را از طريق هنرش به مخاطبان منتقل كند، چون هنرمند با مردم سر و كار دارد.
اين فيلمبردار در پايان از هنرمندان براي شركت در مراسم راهپيمايي اربعين دعوت و عنوان كرد: هنرمندان ايراني نياز دارند تا براي تماشا هم كه شده در مراسم باشند زيرا اين مساله تاثير بالايي در نگاه هنري آنها مي گذارد. البته هنرمندان كشورمان با توجه به اعتقاداتي كه دارند حتما علاقمند به زيارت حضرت سيدالشهدا(ع) هستند و مي توانند فضاي علاقمندان را از نزديك ببينند.
منبع: مهر


| شناسه مطلب: 71681




اربعين هنرمندان



نظرات کاربران