۸۵ تا ۹۰ درصد مسافران ورودی به فرودگاه نجف ایرانی هستند ۸۵ تا ۹۰ درصد مسافران ورودی به فرودگاه نجف ایرانی هستند ۸۵ تا ۹۰ درصد مسافران ورودی به فرودگاه نجف ایرانی هستند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
۸۵ تا ۹۰ درصد مسافران ورودی به فرودگاه نجف ایرانی هستند ۸۵ تا ۹۰ درصد مسافران ورودی به فرودگاه نجف ایرانی هستند ۸۵ تا ۹۰ درصد مسافران ورودی به فرودگاه نجف ایرانی هستند ۸۵ تا ۹۰ درصد مسافران ورودی به فرودگاه نجف ایرانی هستند ۸۵ تا ۹۰ درصد مسافران ورودی به فرودگاه نجف ایرانی هستند

۸۵ تا ۹۰ درصد مسافران ورودی به فرودگاه نجف ایرانی هستند

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تأکید بر اینکه انتقال پروازهای هواپیماهای ایران به فرودگاه بغداد مشکلی برای زائران ایرانی ایجاد نمی‌کند، گفت: دریافت هزینه‌های اضافی دلیل لغو پروازها به فرودگاه نجف است.

مقصود اسعدي ساماني، دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي در گفت‌و‌گو با خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) در پاسخ به اين سؤال كه تير ماه سال جاري به دليل عوارضي كه فرودگاه نجف براي مسافران وارد شده به اين فرودگاه وضع كرده بود، پروازها به اين فرودگاه قطع اما با رفع مشكل دوباره پروازها برقرار شد، چرا دوباره پروازها به فرودگاه نجف لغو شده است؟ گفت: فرودگاه نجف نرخ سوخت هواپيما را از ۹۸ سنت به يك دلار و۴۲سنت افزايش داده در حالي كه اكنون اين هزينه در فرودگاه بغداد ۷۲ سنت است، پنج دلار عوارض امنيتي نيز وضع كرده بود كه بعد از اعتراض شركت‌ها اعلام كرد كه اين هزينه گرفته نمي‌شود. ۱۰ دلار هم به عنوان عوارض ورود به اين فرودگاه مي‌گيرد، عوارض هندلينگ هم نسبت به ساير فرودگاه‌ها در فرودگاه نجلف بالاست و عوارض گمركي را نيز از۱۰۰هزاردينار عراق به ۱۵۰هزاردينار افزايش داده است كه همه اين رقم‌‌ها بر روي هزينه بليط هواپيما تأثير مي‌گذارد و آن را افزايش مي‌دهد.
وي اعلام كرد: با انتقال پروازها به فرودگاه بغداد هيچ مشكلي براي زائران ايراني عتبات پيش نيامده است. و البته زائران ايراني ديگر مجبور نيستند ۱۰ دلار عوارض ورود پرداخت كنند.
اسعدي ساماني در پاسخ به اين سؤال كه آيا عوارض ورود به فرودگاه نجف از تمام مسافران وارد شده به اين فرودگاه گرفته مي‌شود، يا فقط از زائران ايراني؟ گفت: مسئولان فرودگاه نجف مي‌گويند كه از همه مسافراني كه وارد فرودگاه نجف مي‌شوند اين عوارض گرفته مي‌شود اما ۸۵ تا ۹۰ درصد مسافران وارده به اين فرودگاه ايراني هستند و عملاً درآمد ناشي از اين ۱۰ دلار از مسافران ايراني دريافت مي‌شود.
وي ادامه داد: بر اين اساس با توقف پروازهاي هواپيماهاي ايران به اين فرودگاه ضربه مالي بزرگي بر آن وارد مي‌شود. اما رايزني‌ها براي از سرگيري پروازها به اين فرودگاه در حال انجام است و از سرگيري پروازها به فرودگاه نجف بستگي به انعطاف مسئولان اين فرودگاه دارد. اگر خواسته‌هاي ما را بپذيرد قطعاً پروازها شروع مي‌شود و اگر نپذيرد كماكان پروازها به بغداد ادامه خواهد داشت.
دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي با اعلام اين مطلب كه بر اساس موافقت‌نامه دوجانبه به صورت هفتگي ۹۱ پرواز بين ايران و عراق صورت مي‌گيرد، گفت: البته اين تعداد در ايام شلوغي ممكن است افزايش و در ايام عادي كاهش پيدا كند.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا انتقال زائران از فرودگاه بغداد به شهرهاي مذهبي به وسيله اتوبوس مشكلي براي زائران ايجاد نمي‌كند؟ گفت: با توجه به اينكه كربلا بين نجف و بغداد قرار گرفته براي مسافران در بعد مسافت زياد فرقي نمي‌كند و فقط يك هزينه اتوبوس براي انتقال زائران از بغداد به نجف وجود دارد. از سوي ديگر معمولاً زائران براي زيارت شهر كاظمين كه نزديك بغداد است عملاً به اين شهر مي‌آيند پس انتقال زائران با اتوبوس هم هزينه چنداني در پي ندارد.
اسعدي ساماني در پاسخ به اين مسئله كه پس چرا رايزني براي از سرگيري پروازها به فرودگاه نجف ادامه داد؟ گفت: مسافران به صورت سنتي دوست دارند وارد نجف شوند چرا كه اين فرودگاه به حرم حضرت علي(ع) نزديك‌تر است اما اكنون فرودگاه بغداد هم مشكلي براي زائران ندارد.


| شناسه مطلب: 71956




نجف اشرف فرودگاه



مطالب مرتبط

نظرات کاربران