صحن حضرت زهرا (س) آمیخته‌ای از عشق، ذوق، هنر و معنویت صحن حضرت زهرا (س) آمیخته‌ای از عشق، ذوق، هنر و معنویت صحن حضرت زهرا (س) آمیخته‌ای از عشق، ذوق، هنر و معنویت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
صحن حضرت زهرا (س) آمیخته‌ای از عشق، ذوق، هنر و معنویت صحن حضرت زهرا (س) آمیخته‌ای از عشق، ذوق، هنر و معنویت صحن حضرت زهرا (س) آمیخته‌ای از عشق، ذوق، هنر و معنویت صحن حضرت زهرا (س) آمیخته‌ای از عشق، ذوق، هنر و معنویت صحن حضرت زهرا (س) آمیخته‌ای از عشق، ذوق، هنر و معنویت

صحن حضرت زهرا (س) آمیخته‌ای از عشق، ذوق، هنر و معنویت

وزیر آموزش و پرورش، تجربه موفق مهندسان ایرانی در اجرای طرح توسعه حرم مطهر علوی را نمونه بارز مدیریت جهادی دانست و گفت: احداث این صحن و شبستان با 220 هزارمترمربع زیربنا در کمتر از 5 سال می‌تواند الگویی برای طرح‌هایی دیگر باشد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از خبرگزاري فارس ، سيد محمد بطحايي كه از مراحل پيشرفت طرح توسعه حرم مطهر علوي بازديد كرده بود، گفت: مي‌توان از تجربه مهندسان ايراني در اجراي اين طرح و مستندات آن براي آموزش پيمانكاران در كشور استفاده كرد.
وزير آموزش و پرورش، عنايت ائمه اطهار، نظم و عملكرد حرفه‌اي عوامل دست‌اندركار، رعايت برنامه زمانبندي و استفاده از مقررات به‌عنوان ظرفيتي براي پيشرفت پروژه را در كنار حمايت‌هاي مردم و خيرين ازجمله دلايل موفقيت ستاد بازسازي عتبات عاليات در اجراي اين طرح بزرگ برشمرد.
بطحائي صحن و شبستان حضرت زهرا (س) را آميخته‌اي از عشق، ذوق، هنر و معنويت دانست و گفت: 2 ملت ايران و عراق با اجراي اين طرح بزرگ، پايه‌هاي تمدن اسلامي را از نوع بنا كردند.
اين عضو كابينه دولت در پايان از همكاري و مساعدت مردم و دولت عراق در بازسازي و توسعه اعتاب مقدسه و ميزباني مراسم اربعين حسيني تشكر كرد و گفت: اگر همراهي برادران عراقي نبود، اين طرح بزرگ به ثمر نمي‌رسيد.
صحن حضرت زهرا (س) با گنبد حرم امام علي (ع) نسبت قرينه دارد و شامل موزه، كتابخانه، مهمانسرا و رستوران، شبستان و ساختمان اداري و فرهنگي است كه در طراحي و معماري اين صحن، به ويژه شبستان آن (با ظرفيت پذيرش 100 هزار زائر)، از هنر و معماري اصيل ايراني بهره گرفته شده است.
دسترسي آسان به بخش‌هاي مختلف صحن، رويت گنبد و بارگاه حرم مطهر از دورترين ورودي ‏صحن و شبستان در نزديكي مقام امام زين‌العابدين (ع)، ايجاد تاسيسات تهويه مطبوع و مناسب با ‏استفاده از پيشرفته‌ترين تجهيزات سرمايشي و گرمايشي، ايجاد تونل دسترسي در مواقع اضطراري، ‏روكش و ايزولاسيون و مهار آبهاي سطحي و زير سطحي، ايجاد ديوار حفاظتي در اطراف صحن و ‏شبستان با استفاده از 1000شمع قبل از گودبرداري، بكارگيري مجرب‌ترين و چيره دست‌ترين ‏هنرمندان، طراحان و اساتيد معماري اسلامي در همه بخش‌هاي پروژه، استفاده از مرغوب‌ترين مواد ‏مورد نياز پروژه از جمله كف و ستون‌ها، آئينه‌كاري‌ها، گچبري‌ها، مقرنس‌كاري‌ها، فرش‌ها و ... با ‏بهره‌گيري از آزمايشگاه‌هاي تست استحكام بتن و مواد در طول اجراي پروژه و مهمتر از همه وجود ‏پاك‌ترين عشق و احساسات در دل همه دست‌اندركاران از ويژگي‌هاي اين پروژه است. پيش‌بيني ستاد بازسازي عتبات اين است كه با تكميل اين پروژه، فضاي حرم امام علي (ع) كه هم اكنون كوچكترين حرم در اعتاب مقدسه مي‌باشد به حدود 20 برابر توسعه يابد.
ستاد بازسازي عتبات در ايام اربعين حسيني با توجه به حضور جمعيت زياد مشتاقان در نجف، بخشي از اين صحن را با ايجاد امكانات اوليه در اختيار زائران قرار داد تا در آن اسكان كنند.
هموطنان علاقه‌مند به مشاركت در فيض توسعه حرم مطهر علوي مي‌توانند كمك‌ها و نذورات خود را با شماره‌گيري كد #110*780*(ستاره هفت هشتاد ستاره صد و ده مربع) اهداء كنند.


| شناسه مطلب: 72058




بازسازي نجف



مطالب مرتبط

نظرات کاربران