حضور دو مرجع تقلید در افتتاحیه مدرسه دارالعلم حضور دو مرجع تقلید در افتتاحیه مدرسه دارالعلم حضور دو مرجع تقلید در افتتاحیه مدرسه دارالعلم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حضور دو مرجع تقلید در افتتاحیه مدرسه دارالعلم حضور دو مرجع تقلید در افتتاحیه مدرسه دارالعلم حضور دو مرجع تقلید در افتتاحیه مدرسه دارالعلم حضور دو مرجع تقلید در افتتاحیه مدرسه دارالعلم حضور دو مرجع تقلید در افتتاحیه مدرسه دارالعلم

حضور دو مرجع تقلید در افتتاحیه مدرسه دارالعلم

حضرت آیت الله بشیر نجفی و حضرت آیت الله اسحاق فیاض از مراجع نجف اشرف، در مراسم افتتاحیه مدرسه دارالعلم آیت الله خویی حضور یافتند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساتي حج به نقل ازخبرگزاري حوزه اين مدرسه را آيت الله سيد ابوالقاسم خويي(ره) در سال 1352 شمسي در محله "العماره" نجف اشرف تأسيس كرد و زماني كه رژيم صدام، حوزه علميه را سركوب كرد، اين پروژه متوقف و اكنون راه اندازي شد.
در اين مراسم تعدادي از مراجع تقليد، علما و فضلاي حوزه علميه نجف اشرف حضور يافتند.
حضور دو مرجع عراقي در افتتاحيه مدرسه دار العلم آيت الله العظمي خوئي
سركنسول ايران در نجف اشرف با آيت الله نجفي ديدار كرد
عبدالرحيم ساداتي‌فر، سركنسول جمهوري اسلامي ايران، بعد از پايان كار خود در كنسولگري ايران در نجف اشرف با آيت الله بشير نجفي ديدار كرد.
آيت الله نجفي در اين ديدار بر ضرورت گسترش روابط ميان كشور هاي جهان اسلام تأكيد و اشاره كردند: همكاري ايران و عراق بايد در تمامي سطوح، به ويژه در زمينه اقتصادي، فرهنگي و گردشگري، توسعه يابد،‌ چرا كه عزت اسلام با وحدت و همبستگي مسملين پابرجاست.
در وبگاه مدرسه علميه دار العلم در معرفي آن آمده است:
۱. پروژه عمرانى «دارالعلم» در اصل يك مدرسه دينى است كه حضرت آيت الله سيد ابوالقاسم خويى (قدس سره) آن را به سال ۱٩٧٣ ميلادى در محله «عماره» نجف اشرف تأسيس كرد. مدت‌ها بعد، رژيم ستمگر بعث در سال ۱۹۹۰ ميلادى به تخريب مدرسه مبادرت ورزيد. هم اكنون اين مدرسه در زمينى به مساحت ۳۳٢۰ متر مربع در فاصله سي مترى از حرم مطهر أميرالمؤمنين امام على(عليه السلام) در حال ساخت و تأسيس مجدد است. اين مساحت در واقع مشتمل بر متراژ ١۶ خانه است كه حضرت آيت الله خويى در زمان حيات خويش، آن را خريدارى نمود.
۲. اين پروژه در دو فاز اجرا خواهد شد، كه از ١١ طبقه و زيربنايى به مساحت ٣١ هزار متر مربع تشكيل شده و هزينه تقريبى آن ۴۰ ميليون دلار است.
۳. به يارى خدا فاز اول پروژه ى مذكور، امروز جمعه در سال ١۴٣۸ قمرى مصادف با ٢۰١۷ ميلادى شد.
۴. پروژه «دارالعلم» يك موقوفه خيريه تحت اشراف آيت الله سيستاني، در نجف اشرف است.
۵. اين پروژه شامل موارد زير است:
– مدرسه اى براى دروس حوزوى كه شامل چهل سالن در ابعاد مختلف؛
– كتابخانه اى عمومى با گنجايش يك ميليون و پانصد هزار جلد كتاب در دو طبقه مشتمل بر ٢۴ اتاق مخصوص محققان و پژوهشگران و همچنين بخش‌هاى ويژه كودكان و بانوان و نيازمندان خاص؛
– مصلايى بزرگ به مساحت ۸۵٠ متر مربع در طبقه همكف باظرفيت هشتصد نمازگزار؛
– دو سالن همايش بزرگ، هر كدام با ظرفيت هفتصد نفر؛
– ده واحد سوئيت مخصوص محققان، پژوهشگران و استادان حوزه علميه خارج از نجف اشرف؛
– سيصد اتاق به عنوان خوابگاه براى طلاب حوزه علميه؛
– استوديويى مجهز جهت تصويربردارى و ضبط برنامه هاى دينى ، علمى و فرهنگى؛
– رصدخانه فلكى ـ نجومى؛
– موزه علمى حوزه نجف اشرف؛
– آشپزخانه مركزى و سالن غذاخورى با گنجايش چهارصد نفر؛
– نُه دستگاه آسانسور برقى در قسمت هاى مختلف، استراحتگاه به همراه فضاى سبز داخلى، سيستم سرمايش و گرمايش مركزى، ژنراتورهاى برقى، تلفنخانه مركزى، اينترنت و خدمات الكترونيك، سالن ورزشى؛
– جنّه العلماء (آرامگاه خاص) براى مراجع و علماى حوزه علميه نجف اشرف.




نظرات کاربران