جلوه‌های هنر اسلامی در بست شیخ بهایی حرم رضوی تصاویر جلوه‌های هنر اسلامی در بست شیخ بهایی حرم رضوی تصاویر جلوه‌های هنر اسلامی در بست شیخ بهایی حرم رضوی تصاویر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جلوه‌های هنر اسلامی در بست شیخ بهایی حرم رضوی تصاویر جلوه‌های هنر اسلامی در بست شیخ بهایی حرم رضوی تصاویر جلوه‌های هنر اسلامی در بست شیخ بهایی حرم رضوی تصاویر جلوه‌های هنر اسلامی در بست شیخ بهایی حرم رضوی تصاویر جلوه‌های هنر اسلامی در بست شیخ بهایی حرم رضوی تصاویر

جلوه‌های هنر اسلامی در بست شیخ بهایی حرم رضوی تصاویر

بست شیخ بهاءالدین در جنوب غربی اماکن متبرکه و جنوب رواق دارالولایه و بین صحن قدس و جمهوری ساخته‌شده است.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از مشهد مقدس، اين بست از بناهاي جديد آستان قدس رضوي است كه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي احداث‌شده است.
از سمت شمال با در وسط ايوان بزرگ و دو درگاه داخل ايوان‌هاي كوچك‌تر طرفيني با راهرو به بخش‌هايي مثل رواق دارالولايه، مدرسه دودر، پريزاد، مسجد گوهرشاد، بخش روشنايي حرم مطهر راه دارد. از جنوب نيز متصل به صحن جديد و از ضلع شرقي با يك سر در به ايوان غربي مسجد گوهرشاد مرتبط است.
بست با راهرويي شبستان‌ها و صحن مسجد گوهرشاد و با يك در بزرگ از طريق ايوان غربي به صحن قدس ختم مي‌شود. در سمت غربي با يك هشتي به رواق دارالرحمه و با يك راهرو ديگر به صحن جمهوري راه دارد و ساختمان جديد كتابخانه مسجد گوهرشاد نيز در بخش مياني ضلع غربي بست واقع‌شده و در قسمت انتهايي ضلع غربي ساختمان، اداره فرش آستان قدس قرار دارد.
كف و ازاره آن با سنگ مرمر مرغوب فرش و ديوارها، پيشاني سر در، داخل و بدنه ايوان‌ها به كاشي‌كاري و كتيبه‌نويسي مزين شده است.
عكس‌ها از: سيد حسين ميرپور


| شناسه مطلب: 72228




امام رضا



مطالب مرتبط

نظرات کاربران