بیانیه کمیته اتحادیه بین المجالس؛

قدس بخش لاینفکی از سرزمین فلسطین است بیانیه کمیته اتحادیه بین المجالس؛

قدس بخش لاینفکی از سرزمین فلسطین است بیانیه کمیته اتحادیه بین المجالس؛

قدس بخش لاینفکی از سرزمین فلسطین است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بیانیه کمیته اتحادیه بین المجالس؛

قدس بخش لاینفکی از سرزمین فلسطین است بیانیه کمیته اتحادیه بین المجالس؛

قدس بخش لاینفکی از سرزمین فلسطین است بیانیه کمیته اتحادیه بین المجالس؛

قدس بخش لاینفکی از سرزمین فلسطین است بیانیه کمیته اتحادیه بین المجالس؛

قدس بخش لاینفکی از سرزمین فلسطین است بیانیه کمیته اتحادیه بین المجالس؛

قدس بخش لاینفکی از سرزمین فلسطین است
بیانیه کمیته اتحادیه بین المجالس؛

قدس بخش لاینفکی از سرزمین فلسطین است

در بیانیه کمیته فلسطین اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی با تاکید براینکه شهر قدس بخش لاینفکی از سرزمین فلسطین است ، تصریح شده است: تصمیم رئیس جمهور امریکا در مورد شهر قدس یک تجاوز آشکار به حقوق غیرقابل چشم پوشی ملت فلسطین به شمار می رود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، نشست اضطراري كميته فلسطين اتحاديه بين المجالس كشورهاي اسلامي امروز (دوشنبه 27 آذر) در تهران برگزار شد.
اين نشست به دنبال موضوع انتقال پايتخت رژيم صهيونيستي و سفارت امريكا به بيت المقدس برگزار شد تا پيامدهاي اقدام دولتمردان امريكايي را بررسي و تصميم واحدي به نمايندگي از پارلمان هاي كشورهاي اسلامي اتخاذ كند.
در پايان اين نشست بيانيه اي صادر شد كه در آن بر محوري بودن مسأله فلسطين و قدس براي امت اسلامي و لزوم تلاش براي حمايت از مسأله فلسطين و دفاع از فلسطينيان و ياري رسانيدن به آنها تاكيد شد.
متن بيانيه بدين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
اجلاس فوق العاده كميته دائمي فلسطين اتحاديه مجالس كشورهاي عضو سازمان همكاري اسلامي در تاريخ 2017/12/18 در تهران تشكيل جلسه داد تا پيامدهاي اقدامات دولت امريكا در مورد شهر قدس را مورد بررسي اعضاي اين اجلاس قرار دهد. با توجه به مباني و اهداف ميثاق سازمان همكاري اسلامي و اساسنامه اتحاديه مجالس كشورهاي عضو سازمان همكاري اسلامي؛ و با استناد به قطعنامه هاي صادر شده از كنفرانس هاي اتحاديه و همه اجلاس هاي اسلامي در مورد مسأله فلسطين و به طور ويژه شهر قدس؛ و با تأكيد بر محوري بودن مسأله فلسطين و شهر قدس به عنوان پايتخت ابدي آن براي امت اسلامي؛ تاكيد مي كنند كه با استناد به قطعنامه 478 سال 1980 شوراي امنيت سازمان ملل متحد همه اقدامات و تلاش هاي رژيم صهيونيستي با هدف تغيير وضعيت قانوني و تاريخي شهر قدس و اماكن مقدسه اسلامي و مسيحي و هويت و تركيب جمعيتي آن تماما باطل و ملغي است.
اين اجلاس مقرر داشت: 1 - تأكيد بر محوري بودن مسأله فلسطين و قدس براي امت اسلامي، به گونه اي كه ضرورتا همه دولت ها و مجالس و سازمان هاي غيردولتي بايد افزون بر همكاري با يكديگر در كليه نشست ها و گردهمايي هاي بين المللي و منطقه اي به طور هماهنگ تلاش لازم را براي حمايت از مسأله فلسطين و دفاع از فلسطينيان و ياري رسانيدن به ايشان به عمل آورند؛ باشد تا حقوق قانوني و غيرقابل چشم پوشي و معامله ملت فلسطين محقق شود. تحقق حقوق حقه ملت فلسطين در بازگشت همه آوارگان و آزادي از بند اشغال و برپايي دولت مستقل فلسطين به پايتختي قدس تجلي يابد.
2 - تاكيد مجدد بر اينكه شهر قدس بخش لاينفكي از سرزمين فلسطين است و لذا به شدت تعديات مكرر رژيم صهيونيسي به كليه مقدسات در شهر قدس را شديداً محكوم نموده و اقدامات رژيم صهيونيستي و رفتارهاي غيرقانوني آن دولت اشغالگر كه برخلاف همه قوانين بين المللي در شهر قدس با هدف يهودي سازي و از بين بردن مقدسات اسلامي و مسيحي به عمل آورده را محكوم مي كنند.
3- تصميم رئيس جمهور امريكا در مورد شهر قدس را به صورت قاطع و غيرقابل گفتگو رد مي كنند و آن را يك تجاوز آشكار به حقوق غيرقابل چشم پوشي ملت فلسطين به شمار مي آورند و همچنين آن را امري باطل مي دانند كه تنش در منطقه را عميق تر كرده و خشم ملت ها را بر مي انگيزد و منطقه را به سمت خشونت و هرج و مرج بيشتر سوق مي دهد.
4- مجددا تاكيد مي كنند كه دفاع از شهر مقدس قدس وظيفه قطعي همه مسلمانان و اعراب است.
5- تاكيد بر حمايت از انتفاضه ملت فلسطين از همه راه هاي ممكن و حمايت از آن از سوي جهان اسلام به گونه اي كه همه مسلمانان به ميزان توانمندي خود احساس حمايت از اين انتفاضه عادلانه داشته باشند. انتفاضه اي كه هدف آن مقاومت عليه ظلم و تجاوز رژيم صهيونيستي است.
6- تاكيد جدي بر اينكه مقاومت در همه ابعاد آن حق مشروع و قانوني ملت فلسطين در جهت تحقق حقوق آنان و به ويژه حق بازگشت همه آوارگان و برپايي دولت مستقل فلسطيني به پايتختي قدس در سرزمين فلسطين است.
7- تاكيد بر ضرورت فعال كردن كليه صندوق هايي كه براي قدس تأسيس شده اند، در جهت تحكيم پايداري ملت فلسطين در مقابله با نيروي اشغالگر از طريق تأمين كمك هاي مالي و برآورده ساختن نيازهاي روزانه اين ملت مقاوم.
8- همه تلاش هاي اسلامي بايد در مسير در اختيار قرار دادن همه امكانات در مسير دستيابي ملت فلسطين به حقوق خود قرار گيرد و در اين مسير بايد از هر گونه اختلافات جانبي پرهيز شود.
9- كشورهايي كه هنوز دولت فلسطين را به رسميت نشناخته اند ترغيب شوند تا به مسئوليت تاريخي خود در قبال ملت فلسطين و حق آن در برقراري دولت مستقل عمل كنند و از شوراي امنيت سازمان ملل متحد درخواست مي شود تا اقدام لازم براي عضويت كامل فلسطين در سازمان ملل متحد را به عمل آورد.
10- تسريع در اجراي توافقنامه آشتي ملي فلسطينيان امري ضروري است، باشد تا با تحكيم وحدت ملي و بسيج همه امكانات با خطرهاي پيش روي مسأله فلسطين مقابله شود.
11- تاكيد بر فعال سازي همه قطعنامه هاي مربوط به عدم تعامل رژيم صهيونيستي و عدم نقض قوانين تحريم و رد هرگونه اقدامات عادي سازي با اين رژيم.
12- خالصانه ترين مراتب تشكر و قدرداني به خاطر دعوت كريمانه و ميزباني اين اجلاس به حضور مقام معظم رهبري، ملت و مجلس شوراي اسلامي ايران تقديم مي گردد.




نظرات کاربران