آیت الله حائری شیرازی به دیار باقی شتافت + سخنان ایشان درباره حج آیت الله حائری شیرازی به دیار باقی شتافت + سخنان ایشان درباره حج آیت الله حائری شیرازی به دیار باقی شتافت + سخنان ایشان درباره حج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیت الله حائری شیرازی به دیار باقی شتافت + سخنان ایشان درباره حج آیت الله حائری شیرازی به دیار باقی شتافت + سخنان ایشان درباره حج آیت الله حائری شیرازی به دیار باقی شتافت + سخنان ایشان درباره حج آیت الله حائری شیرازی به دیار باقی شتافت + سخنان ایشان درباره حج آیت الله حائری شیرازی به دیار باقی شتافت + سخنان ایشان درباره حج

آیت الله حائری شیرازی به دیار باقی شتافت + سخنان ایشان درباره حج

آیت الله محی الدین حائری شیرازی، استاد حوزه علمیه قم، امام جمعه سابق شیراز و نماینده اسبق خبرگان رهبری استان فارس صبح امروز دارفانی را وداع گفت و به سوی ملکوت اعلی شتافت. هر وقت تقاضای گفت و گو درباره حج را با ایشان داشتیم با گشاده رویی می پذیرفت و درباره این فریضیه الهی چه شیرین لب به سخن می گشود.

ايشان در گفت وگوهاي مكرر با پايگاه اطلاع رساني حج مي فرمود: آثار و بركات حج براي امت اسلامي، فراوان است و اين فريضه الهي، با مناسكي كه در خود دارد، مسلمانان را به خداوند نزديكتر مي كند و اخوت و همدلي را بين خودشان افزايش مي دهد. حضور در اين مراسم بايد موجب وحدت و بيداري امت اسلامي شود و در برابر توطئه هاي دشمنان و رژيم صهيونيستي آگاه شوند.
ايشان با ذكر اينكه اين فريضه الهي فرصتي براي ارتباط بيشتر مسلمانان با خداوند است، مي فرمود: حج رمز و رازهاي فراواني دارد و بايد انسان از معنويت اين سفر روحاني و نوراني براي خودسازي هرچه بيشتر استفاده كند. در موسم حج مسلمانان از نقاط مختلف دنيا خود را به سرزمين وحي مي رسانند؛ همه با اختلاف هايي كه در فرهنگ، مذهب، زبان و آداب و رسوم دارند، اما يك صدا فرياد توحيد سر مي دهند و لباس احرام به تن مي كنند.
هميشه تاكيد داشت؛ وحدت يكي از نيازهاي ضروري امت اسلامي براي حفظ اقتدار و عزت است و در حج، اين وحدت و اقتدار، به نمايش در مي آيد. آثار و بركات حج براي امت اسلامي، فراوان است و اين فريضه الهي، با مناسكي كه در خود دارد، مسلمانان را به خداوند نزديكتر مي كند و اخوت و همدلي را بين خودشان افزايش مي دهد.
در يكي از گفت و گوهاي ايشان با پايگاه اطلاع رساني حج تاكيد داشت: آيات قرآن كريم و مخصوصا سوره اي به نام حج اهميت اين فريضه بزرگ را مي رساند. استكبار جهاني و صهيونيسم بين الملل با امت اسلامي دشمني ديرينه دارند و حج ابراهيمي كه موجب اقتدار امت اسلامي باشد را بر نمي تابند. اجتماع امت اسلامي در مراسم حج علاوه بر آثار فردي و معنوي، آثار بزرگ اجتماعي و سياسي براي جهان اسلام دارد.
آن عالم فرزانه مي گفت: حج بايد همراه با برائت از مشركين باشد؛ اين فريضه تنها خصيصه فردي ندارد و ابعاد سياسي و اجتماعي آن نيز بايد پُررنگ برگزار شود تا منافع آن به دنياي اسلام برسد.
خداوند روح لطيف آن مرحوم را با اوليا، انبيا و ائمه اطهار(ع) محشور گرداند.
مراسم تشييع پيكر اين عالم رباني فردا پنجشنبه ساعت 9 صبح از مسجد امام حسن عسكري(ع) آغاز و در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به خاك سپرده مي شود.


| شناسه مطلب: 72355




تسليت حج



نظرات کاربران