امید به آینده حتی در بحبوحه جنگ احزاب! امید به آینده حتی در بحبوحه جنگ احزاب! امید به آینده حتی در بحبوحه جنگ احزاب! بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
امید به آینده حتی در بحبوحه جنگ احزاب! امید به آینده حتی در بحبوحه جنگ احزاب! امید به آینده حتی در بحبوحه جنگ احزاب! امید به آینده حتی در بحبوحه جنگ احزاب! امید به آینده حتی در بحبوحه جنگ احزاب!

امید به آینده حتی در بحبوحه جنگ احزاب!

رهبر انقلاب در دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فرمودند: امید و اعتماد، در تبلیغ باید وجود داشته باشد. برای یک ملّت بدترین حادثه این است که اعتمادبه‌نفس‌اش را از دست بدهد، امیدش به آینده را از دست بدهد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، رهبر معظم انقلاب اسلامي در آستانه نهم دي امسال سخنان بسيار مهمي در ديدار اعضاي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي بيان داشتند.(اينجا)
ايشان در بخشي از سخنانشان فرمودند:
«تبليغات پيغمبران را با آن شرايط سختي كه داشتند نگاه كنيد؛ در سخت‌ترين شرايط در جنگِ خندق كه داشتند خندق ميكندند -در يك ضلع مهمّي از مدينه، مسلمانها خندق ميكندند- گرسنه هم بودند، هوا هم بسيار گرم بود، خود پيغمبر هم با اينها مشغول بود؛
يك جا مسلمانها رسيدند به يك سنگ سختي كه هرچه كردند نتوانستند اين سنگ را جابه‌جا كنند؛ به پيغمبر عرض كردند يا رسول‌الله اينجا يك سنگ خيلي سختي هست و نميتوانيم آن را حركت بدهيم؛ حضرت خودشان تشريف آوردند آنجا، كلنگ را گرفتند، يك ضربه‌ي محكمي با كلنگ زدند و برق جست از اين ضربه‌ي مهم؛
پيغمبر فرمود كه من در اين برق، كاخ كسريٰ را ديدم كه شما خواهيد گرفت. شما ببينيد! پيغمبر اكرم در چه شرايطي، در سخت‌ترين شرايط، ميفرمايد كه من كاخ كسريٰ را ميبينم كه شما ميگيريد؛ من امپراتور روم را -در يك ضربه‌ي ديگر- ميبينم كه شما [شكست ميدهيد]؛ [يعني] اميد، اعتمادبه‌نفس.
البتّه نگاه پيغمبر با نگاه امثال ماها و اميد دادن او و خبر دادن او با خبر دادن امثال ماها، زمين تا آسمان تفاوت دارد؛ او ميديد، به طور واقعي مشاهده ميكرد، امّا ما تحليل ميكنيم. اميد و اعتماد، در تبليغ بايد وجود داشته باشد. براي يك ملّت بدترين حادثه اين است كه اعتمادبه‌نفس‌اش را از دست بدهد، اميدش به آينده را از دست بدهد.»
گفتني است، در سال پنجم هجرت،مشركان مكه با همكارى يهوديان مدينه،جنگ سنگينى بر ضد مسلمانان تحميل كردند.از آنجا كه در اين جنگ،تمامى احزاب و قبايل مخالف اسلام حضور داشتند،در تاريخ،به«غزوۀ احزاب»معروف شد. مسلمانان به پيشنهاد سلمان فارسى در شمال مدينه،از نزديكى مسجد قبلتين تا مسجد مباهلۀ كنونى،خندقى به شكل نيم دايره،به طول ١٠ كيلومتر و عرض ١٠ متر حفر كردند.
تصاوير ذيل، منطقه جنگ احزاب / خندق و مساجد كنوني پيرامون آن را به نمايش مي گذارد:




نظرات کاربران