همراه با برنامه‌های قرآنی در حرم رضوی همراه با برنامه‌های قرآنی در حرم رضوی همراه با برنامه‌های قرآنی در حرم رضوی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همراه با برنامه‌های قرآنی در حرم رضوی همراه با برنامه‌های قرآنی در حرم رضوی همراه با برنامه‌های قرآنی در حرم رضوی همراه با برنامه‌های قرآنی در حرم رضوی همراه با برنامه‌های قرآنی در حرم رضوی

همراه با برنامه‌های قرآنی در حرم رضوی

برنامه‌های قرآنی متنوعی به همت اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی برای زائران و مجاوران علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) در بازه زمانی ۱۶ الی ۲۱ دی‌ماه سال جاری در نظر گرفته شده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، به همت اداره علوم قرآني آستان قدس رضوي برنامه‌هاي قرآني متنوعي براي زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) در بازه زماني ۱۶ الي ۲۱ دي‌ماه سال جاري در نظر گرفته شده است.
بنابر اين گزارش، در طول ايام اين هفته هر روز بعد از اقامه نماز صبح، برنامه‌هاي قرآني با ترتيل‌خواني كلام الله مجيد در رواق امام‌ خميني(ره) ويژه عموم زائران آغاز مي‌شود كه تلاوت را محمدعلي شيعه و مهدي افخمي بر عهده دارند.
علاوه بر اين، محفل قرآني ويژه كودكان و نوجوانان پنجشنبه اين هفته از ساعت ۱۷:۳۰ الي ۱۸:۳۰ در دارالقرآن‌الكريم با اجراي آقايان رمضان پور و برزگر و قرائت محمدحسين سرباززاده برگزار خواهد شد.
همچنين جمعه ۲۲ دي‌ماه از ساعت ۸ الي ۱۱ در دارالقرآن الكريم محفل انس با قرآن ويژه بانوان با اجراي مريم حسيني و تلاوت قاريان و حافظان مريم هاشمي، افسانه ولايتي، سجيه‌سادات اكبري، طاهره روحي برگزار خواهد شد و گروه تواشيح ريحانة‌النبي(ص) نيز به اجراي برنامه مي‌پردازد.
برگزاري كارگاه مهدالرضا(ع) ويژه كودكان ۵ الي ۱۰ سال دختر و ۵ تا ۷ سال پسر، هر روز از ساعت ۸ الي ۱۳ و ۱۳ الي نماز مغرب در رواق حضرت زهرا(س) و از ساعت ۸ الي ۱۴ و ۱۶ الي ۲۰ در دارالقرآن‌الكريم از ديگر اين برنامه ها محسوب مي‌شود.
برگزاري مسابقات قرآني از جمله «آفتاب طوس» ويژه كاركنان جلسه آموزشي مسجد اداره مركزي آستان قدس رضوي صبح‌هاي پنجشنبه، مسابقه «فرشتگان آسماني» ويژه جنگ قرآني كودك و نوجوان در دارالقرآن‌الكريم پنجشنبه شب‌ها، مسابقه «از قرآن بپرس» ويژه نوجوانان، مسابقات «در محضر قرآن»، «شكوه هشتم»، «قرآن ناطق» و «در حريم نور» ويژه عموم و مسابقه «ريحانةالنبي(س)» ويژه محافل قرآني بانوان از ديگر اين برنامه‌ها است.
تشكيل كارگاه‌ها، جلسات و كلاس‌هاي آموزشي قرائت و حفظ قرآن ويژه آقايان در رده‌هاي سني مختلف در رشته‌هاي قرائت، تجويد، ترتيل، حفظ، تفسير و حديث و تصحيح قرائت قرآن و اذكار نماز در روزهاي مختلف هفته و در مسجد ملاهاشم، مسجد گوهرشاد، ايوان ولي‌عصر و ضلع غربي صحن جامع رضوي از ديگر برنامه‌ها محسوب مي‌شود.
يادآور مي‌شود، تلاوت روزانه يك صفحه قرآن ويژه اردوزبانان هر روز بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در رواق كوثر با حضور استاد سعادتي و ترتيل خواني دو صفحه در رواق غدير ويژه تركي و آذري‌زبانان توسط استاد اسماعيل‌پناه، همرنگ، زينالزاده و اطاعتي از ديگر برنامه‌هاي معاونت تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي در اين هفته به شمار مي‌رود.
ايكنا


| شناسه مطلب: 72667




قرآن مشهد



مطالب مرتبط

نظرات کاربران