«طواف نساء و جایگاه آن در فقه» رتبه برتر جشنواره علامه حلی «طواف نساء و جایگاه آن در فقه» رتبه برتر جشنواره علامه حلی «طواف نساء و جایگاه آن در فقه» رتبه برتر جشنواره علامه حلی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
«طواف نساء و جایگاه آن در فقه» رتبه برتر جشنواره علامه حلی «طواف نساء و جایگاه آن در فقه» رتبه برتر جشنواره علامه حلی «طواف نساء و جایگاه آن در فقه» رتبه برتر جشنواره علامه حلی «طواف نساء و جایگاه آن در فقه» رتبه برتر جشنواره علامه حلی «طواف نساء و جایگاه آن در فقه» رتبه برتر جشنواره علامه حلی

«طواف نساء و جایگاه آن در فقه» رتبه برتر جشنواره علامه حلی

کتاب «طواف نساء و جایگاه آن در فقه» نوشته حجت الاسلام حمید کمالی اردکانی در نهمین جشنواره علامه حلی در گروه فقه و حقوق اسلامی حایز رتبه برتر شد. این اثر در پژوهشکده حج و زیارت تدوین یافته بود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، كتاب «طواف نساء و جايگاه آن در فقه» نوشته حجت الاسلام حميد كمالي اردكاني در نهمين جشنواره علامه حلي در گروه فقه و حقوق اسلامي حايز رتبه برتر شد.
اين اثر در گروه فقه و حقوق پژوهشكده حج و زيارت وابسته به حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت تدوين و به همت موسسه مشعر به زيور طبع آراسته شده بود.
گفتني است، تقويت نشاط علمي و گسترش روحيه پژوهش در بين طلبه ها، شناسايي نخبگان و استعدادهاي علمي برتر طلبه ها و حمايت از آنان، تقويت فرهنگ پژوهش و نگارش اثرهاي علمي، افزايش سطح مشاركت و رقابت طلبه ها در عرصه‌هاي علمي ـ پژوهشي، زمينه ‏‌سازي و هدايت طلبه هاي مستعد به گرايش‌ هاي تخصصي علوم حوزوي، جهت دهي فعاليت ‌هاي پژوهشي طلبه ها به سمت نيازهاي پژوهشي حوزه و نظام اسلامي و كمك به كاربردي كردن علوم اسلامي از طريق شناسايي مسائل و نيازهاي حوزه ‌هاي علميه، جامعه و نظام اسلامي از جمله هدف هاي اين جشنواره است. امسال 25هزار و ۲۷۸ اثر به دبيرخانه رسيده بود.
به گزارش خبرنگار ما، كتاب طواف نساء و جايگاه آن در فقه از سه بخش و يك خاتمه تشكيل شده است. بخش اول در دو فصل مفاهيم و كليات ارائه شده است. در فصل اول از اين بخش مفاهيم كاربردي از جمله مفهوم طواف، ركن، حكم تكليفي و وضعي تبيين شده است و در فصل دوم اقسام طواف از ديدگاه فريقين و اختصاص طواف نساء به اماميه مورد بررسي قرار گرفته است.
بخش دوم اين كتاب، كه دو فصل را به خود اختصاص داده‌، به اصل وجوب طواف نساء در اقسام حج و عمره، و نوع اين وجوب و آثار آن پرداخته است.
در بخش سوم، احكام مترتب بر طواف نساء از جهت تحليل محرمات به بحث گذاشته شده و در فصل دوم به احكام مترتب بر طواف نساء، از جهت صحت يا فساد حج و عمره، پرداخته شده است.
در خاتمه كتاب فروعات فقهي مهم طواف نساء مورد پژوهش قرار گرفته است. فروعاتي چون جايگزيني طواف وداع با طواف نساء، نيابت در طواف نساء، حلال‌زاده بودن بچه‌اي كه با ترك طواف نساء متولد شده و ... و در پايان، از موضوعات مهم مطرح شده در كتاب، جمع‌بندي نهايي ارائه شده است.
حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت، كتاب طواف نساء و جايگاه آن در فقه را به قلم حميد كمالي اردكاني را به تدوين پژوهشكده حج و زيارت، در قطع وزيري، شمارگان 1000 نسخه و به قيمت هفت هزار تومان منتشر كرد.
براي مطالعه آنلاين اين كتاب اينجا را كليك كنيد.
آثار و كتاب‌هاي حوزه نمايندگي ولي‌فقيه در امور حج‌وزيارت را مي‌توان آنلاين و رايگان از كتابخانه تخصصي پايگاه حج دريافت كرد.


| شناسه مطلب: 72714




كتاب طواف



نظرات کاربران