استقبال مراکز تبلیغی برای اجرای برنامه روایتگری مصور در کشور استقبال مراکز تبلیغی برای اجرای برنامه روایتگری مصور در کشور استقبال مراکز تبلیغی برای اجرای برنامه روایتگری مصور در کشور بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
استقبال مراکز تبلیغی برای اجرای برنامه روایتگری مصور در کشور استقبال مراکز تبلیغی برای اجرای برنامه روایتگری مصور در کشور استقبال مراکز تبلیغی برای اجرای برنامه روایتگری مصور در کشور استقبال مراکز تبلیغی برای اجرای برنامه روایتگری مصور در کشور استقبال مراکز تبلیغی برای اجرای برنامه روایتگری مصور در کشور

استقبال مراکز تبلیغی برای اجرای برنامه روایتگری مصور در کشور

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اجرای موفق برنامه روایتگری مصور حماسه عاشورا از سوی این کمیته از استقبال مراکز فرهنگی و تبلیغی کشورمان جهت اجرای این برنامه در داخل کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام والمسلمين حميد احمدي، رئيس كميته فرهنگي و آموزشي ستاد مركزي اربعين در آيين تجليل از راوايان حماسه عاشورا كه شامگاه چهارشنبه(20 دي ماه) در دفتر نمايندگي ولي فقيه در امور حج وزيارت قم برگزار شد از استقبال مراكز فرهنگي و تبليغي كشورمان جهت اجراي اين برنامه در داخل كشور خبر داد.
وي افزود: خوشبختانه برنامه روايتگري مصور حماسه عاشورا به خوبي در عتبات اجرا شد و مورد استقبال زائران قرار گرفت و امروز از سوي مراكز فرهنگي و تبليغي در داخل كشور درخواست شده است تا اين الگو در داخل كشور و در مناسبت هاي مختلف اجرا شود.
حجت الاسلام احمدي يادآور شد: البته خوشبختانه اجراي اين طرح در داخل كشور در مناسبت هاي محرم، صفر و فاطميه در برخي شهرها اجرا شد و مورد استقبال بسيار خوبي قرار گرفت و اميدواريم با حمايت بيشتر مراكز تبليغي در شهرهاي ديگر نيز مورد بهره برداري قرار گيرد.
وي روايتگري حماسه عاشورا را سبك نويني از گفتمان‌سازي عاشورايي دانست و گفت: در اين ميان يكي از ضروري‌ترين مسائل اين است كه، توجه و تسلط راوي به تاريخ مستند و معتبر از بايسته‌هاي روايتگري است كه مبلغ و روحاني نيز بايد به اين امر توجه كافي داشته باشد.
مدير آموزش معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري با بيان اين‌كه يكي از ملزومات راوي منابعي است كه در اختيار او قرار دارد، ابراز داشت: در اين زمينه با بهره گيري از استادان مبرز حوزه همچون استاد مهدي پيشوايي و مروجي طبرسي توانسته ايم منابع قوي و غني را تهيه كنيم تا راوايان بتوانند از اين منابع به خوبي استفاده كنند.
وي افزود: راويان اعزامي توسط كميته فرهنگي و آموزشي ستاد مركزي اربعين، برنامه‌هاي روايتگري را در شهر‌هاي كربلا، نجف، كاظمين و سامرا به پنج زبان فارسي، عربي، انگليسي، تركي استانبولي و اردو اجرا كردند.
حجت الاسلام احمدي، روايتگري را تلاش براي ارتقاي بعد حماسي واقعه عاشورا عنوان كرد و گفت: روايتگري شبيه به پرده‌خواني است و بسيار مورد استقبال زائران قرار مي‌گيرد و خوشبختانه در اربعين 96 با حضور مبلغان جوان پيام هاي خوبي را به زائران انتقال داد.
وي با بيان اين‌كه فرهنگ‌سازي در سفر اربعين يكي از ملزومات حوزه فرهنگي اربعين است، گفت: تقويت فرهنگ در ميان زائران حماسه اربعين بسيار ضروري است و قطعا مي‌تواند يكي از بسترهاي مهم وحدت بين مسلمانان باشد.




نظرات کاربران