هیات بین‌المللی نظارت بر عملکرد اداره حج آغاز به کار کرد هیات بین‌المللی نظارت بر عملکرد اداره حج آغاز به کار کرد هیات بین‌المللی نظارت بر عملکرد اداره حج آغاز به کار کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
هیات بین‌المللی نظارت بر عملکرد اداره حج آغاز به کار کرد هیات بین‌المللی نظارت بر عملکرد اداره حج آغاز به کار کرد هیات بین‌المللی نظارت بر عملکرد اداره حج آغاز به کار کرد هیات بین‌المللی نظارت بر عملکرد اداره حج آغاز به کار کرد هیات بین‌المللی نظارت بر عملکرد اداره حج آغاز به کار کرد

هیات بین‌المللی نظارت بر عملکرد اداره حج آغاز به کار کرد

شبکه خبری الجزیره از تشکیل یک هیات بین المللی برای نظارت بر رفتار عربستان در اداره مناسک حج (al haramain watch) و همچنین حمایت از مکان های تاریخی -اسلامی مکه ومدینه ، خبر داد.

تهران -ايرنا- به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، الجزيره روز چهارشنبه اعلام كرد: در بيانيه اين هيات كه در مالزي منتشر شد آمده است كه اين نهاد سعي خواهد كرد اقداماتي را كه باعث از بين رفتن هويت اسلامي در مكه مكرمه و مدينه منوره مي شود از جمله ساخت وسازهايي كه در اطراف اماكن مقدسه در اين شهرها صورت مي گيرد ، متوقف كند.
اين بيانيه مي افزايد: اين هيات تلاش خواهد كرد تا دولت سعودي به شكل مستقل به اداره اين اماكن مقدس نپردازد، زيرا مواردي چون حفظ سلامت حجاج وبستن راه حج بر روي برخي زائران از سوي رياض بدون هيچ توجيه و دليل قانع كننده اي بايد موردتوجه قرار گيرد.
هدف اين هيات بين المللي تقسيم سهميه حج و عمره براي همه كشورهاي اسلامي بصورت عادلانه و غير سياسي بودن اين مناسك ديني و عبادي است.
به گزارش الجزيره، اين هيات موارد سوء استفاده سياسي آل سعود از مساله حج را در طول صد سال گذشته رصد و بررسي خواهد كرد و از مسئولين سعودي خواسته مي شود موارد لازم را براي عدم تكرار آنها رعايت كنند.
آدرس اينترنتي هيات نظارت بر عملكرد عربستان در اداره مراسم حج: https://alharamainwatch.com/
منبع: ايرنا


| شناسه مطلب: 72731




عربستان حج منا



مطالب مرتبط

نظرات کاربران