رسانه های قطر: دولت عربستان به سیاسی کاری در برگزاری حج متهم شد رسانه های قطر: دولت عربستان به سیاسی کاری در برگزاری حج متهم شد رسانه های قطر: دولت عربستان به سیاسی کاری در برگزاری حج متهم شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رسانه های قطر: دولت عربستان به سیاسی کاری در برگزاری حج متهم شد رسانه های قطر: دولت عربستان به سیاسی کاری در برگزاری حج متهم شد رسانه های قطر: دولت عربستان به سیاسی کاری در برگزاری حج متهم شد رسانه های قطر: دولت عربستان به سیاسی کاری در برگزاری حج متهم شد رسانه های قطر: دولت عربستان به سیاسی کاری در برگزاری حج متهم شد

رسانه های قطر: دولت عربستان به سیاسی کاری در برگزاری حج متهم شد

به گزارش رسانه های قطر، هیات بین المللی نظارت بر چگونگی مدیریت عربستان بر حرمین شریفین و اماکن مقدس ، دولت سعودی را به سیاسی کاری و سلب حقوق قانونی عمره گزاران متهم کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، هيات بين المللي نظارت بر چگونگي مديريت عربستان بر حرمين شريفين و اماكن مقدس اوايل امسال در كشور مالزي اعلام موجوديت كرد و در اولين بيانيه خود تصريح كرد كه تلاش مي كند تا از استفاده اراضي مقدس براي اهداف سياسي جلوگيري كند.
اين هيات همچنين تلاش مي كند تا جلوي تكروي عربستان در مديريت اماكن مقدس به گونه اي كه بر سلامت حجاج و عمره گزاران تاثير منفي مي گذارد، بگيرد .
به گزارش روز شنبه مطبوعات قطر، اين هيات در بيانيه خود تغيير محل برگزاري نماز جماعت در مدينه منوره از محراب موسوم به 'عثماني' به محراب 'نبوي' پس از ربع قرن به دليل بروز اختلاف سياسي با يكي از كشورهاي همسايه را به عنوان يكي از دلايل سياسي كاري آل سعود در اداره حرمين برشمرد.
بيانيه در ادامه، برخورد دستگاه امنيتي عربستان با عمره گزاران را محكوم كرده و نوشت: شكايتي از يك تبعه ليبي دريافت كرده كه شاكي طي آن مي گويد، وقتي ماه گذشته براي اداي عمره به مكه مشرف شده و با وجودي كه ورودش به كشور كاملا قانوني بوده، توسط نيروهاي امنيتي دستگير و به او توهين و اهانت شده است .
اين گزارش در ادامه به برخورد نيروهاي امنيتي سعودي با عمره گزاران مصري اشاره مي كند و افزود: در سال 2017 ميلادي بدون هيچ دليل قانع كننده اي 73 عمره گزار مصري دستگير و 66 نفر ديگر به كشور خود بازگردانده شده اند.
هيات بين المللي نظارت بر چگونگي مديريت عربستان همچنين اضافه كرد: شكايت هايي از اتباع مصر و اردن دريافت شده كه مدعي هستند پس از بازجويي در فرودگاه جده تلفن هاي همراه آنان هم مورد كنكاش قرار گرفته است .
گزارش، به سوء استفاده هاي مالي دولت سعودي از افزايش شمار زايران اشاره مي كند و يادآور شده است: هزينه هاي عمره به دو هزار ريال سعودي (533 دلار) براي هر عمره گزار افزايش يافته و اين مسئله موجب مي شود شمار زيادي از مسلمانان امكان تامين هزينه سفر و اداي مناسك را نداشته باشند.
اين گزارش همچنين به توزيع قرآن هاي تحرف شده در مكه مكرمه كه توسط افراد ناشناس در ميان زايران و عمره گزاران توزيع شده، اشاره كرده و افزود: دولت سعودي از برگزاري مراسم مذهبي زايران بدون هيچ دليل قانع كننده اي جلوگيري مي كند .
هيات بين الملل نظارت بر چگونگي مديريت عربستان در اماكن مقدس همچنين خواستار احترام آل سعود به قوانين بين المللي و ميثاق ملل متحد در خصوص حقوق مدني و سياسي افراد شده است .
منبع: ايرنا


| شناسه مطلب: 72890




عربستان قطر



مطالب مرتبط

نظرات کاربران