حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکرتاکید کرد:

ایجاد امنیت در جامعه یکی از اهداف انبیاء است حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکرتاکید کرد:

ایجاد امنیت در جامعه یکی از اهداف انبیاء است حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکرتاکید کرد:

ایجاد امنیت در جامعه یکی از اهداف انبیاء است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکرتاکید کرد:

ایجاد امنیت در جامعه یکی از اهداف انبیاء است حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکرتاکید کرد:

ایجاد امنیت در جامعه یکی از اهداف انبیاء است حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکرتاکید کرد:

ایجاد امنیت در جامعه یکی از اهداف انبیاء است حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکرتاکید کرد:

ایجاد امنیت در جامعه یکی از اهداف انبیاء است حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکرتاکید کرد:

ایجاد امنیت در جامعه یکی از اهداف انبیاء است
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکرتاکید کرد:

ایجاد امنیت در جامعه یکی از اهداف انبیاء است

نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت ایجاد امنیت در جامعه را یکی از اهداف انبیا عنوان و تاکید کرد: اسلام به تمام زوایای زندگی بشر از جمله امنیت توجه دارد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكر كه در مراسم تواصي بحق درجمع نمازگزاران سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري سخن ميگفت با تاكيد براينكه امنيت با تمامي ابعاد آن مورد توجه اسلام است، به ذكر محورهاي گفتگوي عمر بن اوسط سلمي با پيامبراكرم (ص) پرداخت و افزود: رسول خدا در پاسخ به سوالات اين فرد، مي فرمايند: يكي از وظايف من درامان بودن جان مردم و ايجاد امنيت در راهها است.
نماينده ولي فقيه درامور حج و زيارت از امنيت بعنوان بخشي از رسالت انبياء الهي ياد كرد و افزود: درحديث آمده است : "شَرُّ الأوطانِ ما لَم يَأمَن فيهِ القُطّانُ - بدترين شهرها ، شهري است كه مردم در آن درامان نبوده وامنيت نداشته باشند".
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكربا اشاره به اينكه اسلام دركنارامنيت، مسئله سلامت مردم را نيز مورد توجه قرار داده است ، اظهار داشت در روايت آمده است: امنيت و سلامتي دو نعمتي است كه اهميت آن براي مردم مجهول است.
وي با بيان روايت "كُلُّ سُرورٍ يَحتاجُ إلى‌ أمنٍ – هرشادماني و سروري به امنيت نياز دارد" ، گفت: اميرالمومنين تاكيد مي فرمايند: اگرامنيت نباشد مردم نمي توانند شاد و خوشحال باشند، آسايش زندگي مردم در گرو امنيت است و هيچ نعمتي بهتر از امنيت نيست.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكربا تاكيد براينكه يكي از وظايف حكومت ايجاد و تامين امنيت درجامعه است، افزود: امنيت با حرف ايجاد نمي شود، دستگاه قضايي، نيروهاي مسلح، مرزداران، نيروي انتظامي و بخش هاي مختلف حكومتي درتامين امنيت موثرند.
وي با اشاره به اينكه برخي اتفاقاتي كه در كشور رخ مي دهد و در صفحات حوادث روزنامه ها و جرايد منتشر مي شود زيبنده يك كشور اسلامي نيست، گفت: دهها مورد از جرائمي كه از آن بعنوان آسيب هاي اجتماعي تعبيرمي شود ضد امنيت است و بايد براي پيشگيري از آن و آگاه سازي مردم برنامه ريزي كرد.
نماينده ولي فقيه همچنين به پخش برخي از گزارش هاي رسانه اي در خصوص برجام اشاره كرد و با تاكيد براينكه مردم هيچ نقشي در برجام نداشتند ، اظهار داشت: اگر كساني كه برجام را امضا كردند خيانت نكرده و امين بودند همچنان كه مقام معظم رهبري چنين جملاتي را درمورد آنها فرمودند چرا با تهيه و پخش برخي گزارش ها با اعصاب مردم بازي مي كنند و همان حرفي را كه ترامپ براي برهم زدن برجام مي زند، عده اي در داخل تكرار مي كنند.
وي گفت: برجام درست يا غلط ، كاري است كه صورت گرفته و بايد به فكر آينده و مقابله با توطئه هاي آمريكا و پيروان آنها باشيم.
وي افزود: مشكلات مردم، راههاي پيشگيري از اين مشكلات و آگاه كردن مردم را در اولويت قرار دهيد و خطرات و آسيب هاي اجتماعي را بررسي و پيشگيري كنيد.
نماينده ولي فقيه در ادامه به راهكارهاي اسلام براي ايجاد امنيت در جامعه اشاره و با يادآوري اينكه در ادعيه هم امنيت يكي از محورهاي مورد توجه امامان معصوم (عليهم السلام) است، اظهار داشت: امام سجاد (ع) مي فرمايند: "اللَّهُمَّ أَعْطِنِي السَّعَةَ فِي الرِّزْقِ وَ الْأَمْنَ فِي الْوَطَنِ - خدايا براي من وسعت روزي و امنيت در وطن قرار بده."
وي تاكيد كرد: اين افتخار اسلام است كه مكه مكرمه را بعنوان يك الگو براي شهر امن اسلامي مطرح كرده، شهري كه در آن انسان ، حيوان و گياه در امنيت كامل بسر مي برند.
وي درادامه به آفات امنيت اشاره كرد وگفت: يكي ازعواملي كه امنيت مردم و كشور را به شدت تهديد مي كند اختلاف و تفرقه است.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با ذكر محورهاي خطبه 92 نهج البلاغه اظهار داشت: امام علي (ع) دراين خطبه به مردم خطاب كرده و مي فرمايند: بياد آوريد آن زماني كه جمعيت ها با هم يكپارچه و متحد بودند، خواسته ها و باورهايشان يكي، دل هايشان باهم و دست ها و شمشيرهاي شان به كمك هم بكارگرفته ميشد، بينش ها ژرف وعميق و اراده ها هم يكي بود، آيا شما نديديد كه مردم را از نظر موقعيت درسطح بسيار بالا قرار داديم، يعني عزت و شرف پيدا كردند و بر همگان حكومت يافتند.
وي با اشاره به اينكه اين جملات را مي توان با شرايط اول انقلاب مقايسه كرد، گفت: در آن روزها همه با هم متحد بودند و يك مطلب را بيان مي كردند، همه مي گفتند استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي، خدا هم به مردم عزت داد و نظام شاهنشاهي كه در برابر اجانب ذليل بود سرنگون شد و امام توانست بر قلب ها در دنيا حكومت كند.
وي به فراز ديگري از خطبه 92 نهج البلاغه اشاره كرد كه مي فرمايد: بنگريد آنگاه كه تفرقه ايجاد شد، دوستي ها به هم ريخت، سخن ها و دل ها با يكديگر اختلاف پيدا كرد و مردم گروه گروه شده به جان هم افتادند. "قَدْ خَلَعَ اللَّهُ عَنْهُمْ لِباسَ كَرامَتِهِ، وَ سَلَبَهُمْ غَضارَةَ نِعْمَتِهِ، وَ بَقِيَ قَصَصُ اءَخْبارِهِم فِيكُمْ عِبَرا لِلْمُعْتَبِرِينَ مِنْكُمْ – خداوند لباس عزت و كرامت را از تن آن ها بيرون آورد، شيريني نعمتش را از آن ها برداشت و داستان آن ها عبرت براي عبرت گيرندگان شد".
نماينده ولي فقيه با اشاره به خطرات گرفتارشدن جامعه در تفرقه اظهار داشت: ما برادران ديني هستيم و نبايد با هم جدال كنيم، اگر بحثي وجود دارد بايد با هم حرف بزنيم و گفتگوي منطقي، عالمانه، منتقدانه و از روي خيرخواهي و نصيحت داشته باشيم.
وي در پايان تاكيد كرد: همه بايد براي حفظ امنيت دركشور و جامعه تلاش كنيم ، تفرقه از آفاتي است كه امنيت را تهديد مي كند و اين را مسئولان بايد بيشتر از مردم بدانند و مردم هم حواس شان جمع باشد چرا كه اگر تفرقه وارد شد دشمنان طمع و فشارشان را بيشتر خواهند كرد.




نظرات کاربران