زیارت امام حسین به منزله زیارت عرش خداست زیارت امام حسین به منزله زیارت عرش خداست زیارت امام حسین به منزله زیارت عرش خداست بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زیارت امام حسین به منزله زیارت عرش خداست زیارت امام حسین به منزله زیارت عرش خداست زیارت امام حسین به منزله زیارت عرش خداست زیارت امام حسین به منزله زیارت عرش خداست زیارت امام حسین به منزله زیارت عرش خداست

زیارت امام حسین به منزله زیارت عرش خداست

در روایات، به زیارت امام حسین (ع) بسیار تاکید شده است و ثواب بسیار زیادی برای آن شمرده اند. از جمله آن که گفته‌اند: کسی که در روز عاشورا قبر امام حسین (ع) را زیارت کند همانند این است که خداوند را در بالای عرش او ملاقات کرده است.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي، اسلام دين ارزش‌هاست و پاداش‌هاي الهي وعده داده‌شده در آن، نتيجه اعمال خالصانه انسان‌ها براي خداست؛ زيرا خداوند متعال بهترين و عادل‌ترين پاداش‌دهنده‌ است و اجر هيچ نيكوكاري را ضايع نمي‌كند.
هرچه اعمال نيك انسان خالصانه‌تر باشد و هرچه درراه خداوند سختي و مشقت‌ بيشتري را تحمل كرده باشد پاداش و ارزش او در پيشگاه خداوند بيشتر است. بر همين اساس است كه انبياء الهي و ائمه طاهرين (ع) داراي مقام بسيار والايي در پيشگاه خداوند متعال هستند. همچنين امام حسين (ع) داراي مقام بسيار بلندي در نزد خداوند متعال است. اين مقام نه به جهت نسبت نسبي آن حضرت با رسول خدا (ص) بلكه به خاطر فداكاري‌ها، ايثارگري‌ها و مصيبت‌هايي است كه امام حسين (ع) درراه حفظ اسلام و قرآن و انجام تكليف الهي خود متحمل گرديد.
حسين بن علي ‌(ع) در نبرد با يزيد و يزيديان هدف خدايي داشت و به دنبال ارضاي تمنيات نفساني نبود. امروزه بر همگان روشن است كه اگر امام حسين (ع) در برابر انحرافات بزرگ و فاحش بني‌اميه سكوت مي‌كرد، از اسلام تنها اسمي باقي‌مانده بود و واقعيت و حقيقت آن دربند بني‌اميه اسير مي‌شد و به دست نسل‌هاي بعدي نمي‌رسيد. فداكاري حسيني كه آميختگي عشق و عقل بود، اسلام را از خطر نابودي و سقوط به دست اراذل بني‌اميه محفوظ داشت.
از سويي ديگر؛ امام حسين ‌(ع) اگرچه مي‌دانست كه او را شهيد خواهند كرد و نيز از سابقه مردم كوفه در سست‌عهدي نسبت به پدر و برادرش باخبر بود، بااين‌حال با همه سرمايه خود (جان، نزديكان، فرزندان و ياران و...) به ميدان آمد و با روي باز، با رضايت كامل از قضاي الهي به دفاع از دين خدا پرداخت و با خون خود درخت اسلام را آبياري كرد و جان تازه‌اي به اسلام بخشيد.
گرچه همواره در راه خدا انسان‌هاي بزرگي از اولياء خدا و پيامبران الهي جان خود را فدا كرده‌اند اما واقعه شهادت مظلومانه امام حسين (ع) و يارانش به لحاظ تعداد شهدا و نحوه به شهادت رسيدن و جنايات ديگري كه بعد از شهادت آنان نسبت به اجساد شهدا و غارت اموال و اسارت زن و فرزندان شهدا توسط يزيديان انجام شد در تاريخ نظير ندارد!
خداوند متعال مي‌فرمايد: ما اجر صابران را بدون حساب مي‌دهيم! آيا تاريخ بشريت مصيبتي سنگين‌تر از مصيبت‌هاي بي‌شمار امام حسين (ع) و صبري بالاتر از صبر حسين بن علي (ع) سراغ دارد؟ از طرف ديگر همه مصيبت‌ها و صبر آن حضرت خالصانه و درراه خدا بوده و ذره‌اي از آن در راه منافع شخصي و هواهاي نفساني نبوده است. با توجه به اين مسائل، خداوند متعال چه پاداشي به امام حسين (ع) بدهد كه هم درخور مصيبت‌هاي آن حضرت و هم در شأن عدالت و جود و كرم خداوند رب الارباب باشد.
بر اين اساس خداوند پاداش‌هاي زيادي به ايشان داده است كه يكي از آن‌ها عزت و عظمت در اين دنيا است به حدي كه همه مردم را تشويق و ترغيب به زيارت مرقد مطهر آن حضرت كرده و اجر و پاداش زيادي به زائرين آن حضرت وعده داده است. يكي از اين وعده‌هاي الهي حديثي است كه شيخ مفيد رحمت‌الله‌عليه و ديگران به‌صورت متواتر نقل كرده‌اند. امام جعفر صادق (ع) فرمود: ...و كسي كه در روز عاشورا قبر امام حسين (ع) را زيارت كند همانند اين است كه خداوند را در بالاي عرش او ملاقات كرده است.
البته اين چيز عجيبي نيست؛ زيرا ما نظير اين روايت درباره زيارت قبر پيامبر (ص) نيز بسيار داريم. امام جعفر صادق (ع) فرمود: كسي كه رسول خدا (ص) را زيارت كند همانند اين است كه خداوند را در بالاي عرش او ملاقات كرده است ".
امام رضا (ع) درباره معناي زيارت خداوند فرموده است: از آنجاكه رؤيت و زيارت خداوند ممكن نيست خداوند زيارت پيامبرش را به‌منزله زيارت خود قرار داده است.
البته بايد توجه داشت كه زيارت امام حسين (ع) موجب زنده ماندن اهداف بلند آن حضرت است كه همانا زنده نگه‌داشتن دين خدا و دستورات قرآن است.




نظرات کاربران