امام خمینی (ره) «ما می توانیم» را در وجود ملت زنده کرد امام خمینی (ره) «ما می توانیم» را در وجود ملت زنده کرد امام خمینی (ره) «ما می توانیم» را در وجود ملت زنده کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
امام خمینی (ره) «ما می توانیم» را در وجود ملت زنده کرد امام خمینی (ره) «ما می توانیم» را در وجود ملت زنده کرد امام خمینی (ره) «ما می توانیم» را در وجود ملت زنده کرد امام خمینی (ره) «ما می توانیم» را در وجود ملت زنده کرد امام خمینی (ره) «ما می توانیم» را در وجود ملت زنده کرد

امام خمینی (ره) «ما می توانیم» را در وجود ملت زنده کرد

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت با بیان اینکه امام خمینی (ره) روحیه خود باوری را درمیان مردم زنده کرد، گفت: امام راحل با زنده کردن شعار« ما می توانیم» باعث توسعه همه جانبه ایران شد.

حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكر درجمع راهپيمايان يوم الله 22 بهمن در شهرري با اشاره به وابسته بودن كشوربه بيگانگان در دوران ستم شاهي اظهارداشت : شاه و رژيم فاسد پهلوي معتقد بودند كه مردم ايران قادر به انجام هيچ كاري نيستند و از اين جهت اجازه ورود مردم را به حوزه هاي علم و تكنولوژي نمي دادند، ولي امام راحل شعار« ما مي توانيم» را دروجود مردم زنده كرد.
وي ادامه داد: روحيه خود باوري مردم ايران در طول 39 سال گذشته به گونه اي بوده كه امروز كشور ما با دارا بودن چهار ميليون دانشجو و هزاران نفرعضوهيات علمي توانسته است در حوزه توليد علم در ميان كشورهاي جهان رتبه دوازهم را كسب كند.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت خاطرنشان كرد: ملت بزرگ ايران امروز در صنايع هسته اي، نانو، فولاد، توليد كشتي هاي پهن پيكر، ماهواره و ارسال موجود زنده به فضا به رغم تمام كارشكني هاي قدرت هاي جهان و هشت سال دفاع مقدس توانسته است گام هاي بلندي بردارد و به پيشرفت هاي چشمگيري دست يابد.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر در ادامه با بيان اينكه امام خميني (ره) به ملت بزرگ ايران درس استقلال، آزادي و وابسته نبودن به قدرت هاي شرق و غرب جهان را ياد داد، گفت: امروزه جمهوري اسلامي ايران مستقل ترين كشور جهان است.
وي افزود: انقلاب اسلامي ايران اهداف بلندي دارد كه امروزه بسياري از اين اهداف مانند استقلال سياسي، آزادي، مردم سالاري ديني، روحيه خود باوري، احياي اسلام ناب محمدي و ارتقاي جايگاه بانوان در جامعه محقق شده است.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با بيان اينكه در زمان طاغوت مردم بويي از آزادي نبرده بودند و تمامي رسانه ها اعم از تلويزيون، راديو و مطبوعات دراختيار رژيم فاسد پهلوي بود، اظهار داشت: شاه به مردم حق آزادي در تعيين سرنوشت خود را نمي داد و اگر كسي اعتراض مي كرد با بدترين شكنجه ها كشته مي شد.
وي ادامه داد: امام خميني (ره) با خفقان رژيم پهلوي مبارزه كرد و معتقد بود كه بايد به مردم آزادي داد تا استعدادهاي آنان شكوفا شود، از اين رو زماني كه انقلاب شكوهمند اسلامي به پيروزي رسيد مردم به آزادي هاي بسياري در حوزه هاي مختلف دست يافتند.
وي ايجاد حكومت مردم سالاري ديني را يكي از دستاوردهاي مهم انقلاب اسلامي عنوان كرد و افزود: بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران نظام اسلامي را بر اساس جمهوريت، آراي مردم و اسلاميت بنا نهاد و اين نظام را با بيش از 98 درصد راي مثبت مردم تاسيس كرد.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر ادامه داد: جوانان كشور امروز بايد افتخار كنند كه در انتخاب رهبر جامعه خود سهيم هستند و راي آنان با راي رهبر و ساير مسئولان نظام در انتخابات يك ارزش و ميزان را دارد.
وي يكي از ثمرات بزرگ پيروزي انقلاب را احياي اسلام ناب محمدي ذكركرد و يادآور شد: رضاخان در ايران و آتاتورك در تركيه با كشف حجاب و دشمني با ارزش هاي اسلامي به دنبال خشكاندن ريشه هاي مذهب درميان مردم بودند، ولي امام خميني (ره) اسلام تحول گرا، تمدن ساز و در يك كلام اسلام ناب محمدي را به مردم ايران و جهان شناساند و اين دين مبين الهي را احيا كرد.
نماينده ولي فقيه ارتقاي جايگاه بانوان در نظام اسلامي درمقايسه با رژيم فاسد طاغوت را يادآور شد و گفت: در رژيم گذشته دختر شايسته بر اساس بي حجابي انتخاب مي شد و آزادي فقط در سايه ترويج بي بند باري، فساد و فحشا معني پيدا مي كرد ولي بعد از پيروزي انقلاب، زنان در امور سياسي، جنگ، دانشگاه ها، صنعت و تكنيك وارد صحنه شدند و فعاليت كردند.
وي اضافه كرد: هم اكنون زنان ايراني به تمامي جهانيان ثابت كردند كه زن مسلمان و با حجاب ايراني مي تواند در بسياري از زمينه ها حرف براي گفتن داشته باشد.
وي افزود: كار بزرگ امام راحل در احياي دين مبين اسلام به گونه اي بود كه امروز در همه جاي جهان گرايش به اين دين آسماني بيش ازگذشته احساس مي شود.
نماينده ولي فقيه همچنين حفظ ارتش را يكي از بزرگترين اقدامات خردمندانه امام راحل دانست و گفت: امام خميني(ره) توانست ارتش بزرگ ايران را از سلطه آمريكا نجات دهد به طوري كه اين ارتش همراه با سپاه و بسيج و نيروهاي مردمي از كشور دفاع كردند.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر در پايان اظهار داشت: ايران اسلامي با داشتن رهبري لايق، مدير، مدبر، سياستمدار و مردمي فداكار و از جان گذشته با قدرت تمام مي تواند پله هاي موفقيت را به زودي بپيمايد و به يكي از قدرت هاي جهان تبديل شود.
راهپيمايي 22 بهمن شهرري ساعت 10 صبح امروز از مقابل كانون سميه واقع در خيابان فدائيان اسلام آغاز شد و تا ميدان بزرگ شهرري ادامه داشت.
در اين مراسم با شكوه ، راهپيمايان با دادن شعارهاي 'مرگ بر آمريكا'، 'مرگ بر اسرائيل' مراتب انزجار خود را از اين قدرت هاي فاسد به جهانيان اعلام كرده و با قرائت بيانيه و آتش زدن پرچم آمريكا و اسرئيل به راهپيمايي خود خاتمه دادند.




نظرات کاربران