انسان‎ها باید به پیروی از حق و التزام به عهد پایبند باشند انسان‎ها باید به پیروی از حق و التزام به عهد پایبند باشند انسان‎ها باید به پیروی از حق و التزام به عهد پایبند باشند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
انسان‎ها باید به پیروی از حق و التزام به عهد پایبند باشند انسان‎ها باید به پیروی از حق و التزام به عهد پایبند باشند انسان‎ها باید به پیروی از حق و التزام به عهد پایبند باشند انسان‎ها باید به پیروی از حق و التزام به عهد پایبند باشند انسان‎ها باید به پیروی از حق و التزام به عهد پایبند باشند

انسان‎ها باید به پیروی از حق و التزام به عهد پایبند باشند

نماینده حضرت آیت الله سیستانی خاطرنشان کرد: انسان‎ها باید به پیروی از حق، التزام به عهد و اعطای حقوق مردم پایبند باشند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام شيخ عبدالمهدي كربلايي نماينده حضرت آيت الله سيستاني و توليت شرعي آستان مقدس حسيني در خطبه‎هاي نماز جمعه اين هفته كه در صحن مطهر امام حسين (ع) برگزار شد، بر ضرورت التزام مردم به عهد‎هاي خود، اعطاي حقوق آنان و تقديمشان بر مصالح شخصي تاكيد كرد و بيان داشت: كساني كه اين گونه مسائل را رعايت مي‎كنند، خير دنيا و آخرت را خواهند ديد.
وي با اشاره به احاديثي از اميرالمومنين علي (ع) گفت: انسان ها شخصيت مختلف و متفاوتي دارند. برخي از انسان‎ها حق با آنان است و در مقام قضاوت به اعطاي اين حق حكم مي‎كنند و اگر حق با غير خودش باشد به زيان خودش حكم نمي‎كنند.
نماينده حضرت آيت الله سيستاني ادامه داد: اين گونه افراد احكامي كه صادر مي‎كنند بر محور مصالح شخصي خودشان است و اهميت براي شناسايي حقيقت اصلي و صحيح قائل نيستند.
وي پيروي از حق را نشانه ايمان دانست و بيان كرد كه انسان بايد هميشه به دنبال حق و حقيقت باشند حتي اگر اين حق به زيانشان باشند.
حجت الاسلام كربلايي تصريح كرد: برخي از انسان‎ها در مقام ارشاد، نصيحت و موعضه ديگران را راهنمايي مي‎كنند ولي هيچ گاه خود به اين ارشادات و نصايح عمل نمي‎كنند؛ چنين انسان‎هاي دچار پشيماني بسيار مي‎شوند و ديگران سود خواهند برد.


| شناسه مطلب: 87595




سيستاني كربلا



نظرات کاربران