مسؤول آموزش بعثه مقام معظم رهبری خبرداد:

تولید 3000 بسته الکترونیکی آموزشی ویژه حج و زیارت مسؤول آموزش بعثه مقام معظم رهبری خبرداد:

تولید 3000 بسته الکترونیکی آموزشی ویژه حج و زیارت مسؤول آموزش بعثه مقام معظم رهبری خبرداد:

تولید 3000 بسته الکترونیکی آموزشی ویژه حج و زیارت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مسؤول آموزش بعثه مقام معظم رهبری خبرداد:

تولید 3000 بسته الکترونیکی آموزشی ویژه حج و زیارت مسؤول آموزش بعثه مقام معظم رهبری خبرداد:

تولید 3000 بسته الکترونیکی آموزشی ویژه حج و زیارت مسؤول آموزش بعثه مقام معظم رهبری خبرداد:

تولید 3000 بسته الکترونیکی آموزشی ویژه حج و زیارت مسؤول آموزش بعثه مقام معظم رهبری خبرداد:

تولید 3000 بسته الکترونیکی آموزشی ویژه حج و زیارت مسؤول آموزش بعثه مقام معظم رهبری خبرداد:

تولید 3000 بسته الکترونیکی آموزشی ویژه حج و زیارت
مسؤول آموزش بعثه مقام معظم رهبری خبرداد:

تولید 3000 بسته الکترونیکی آموزشی ویژه حج و زیارت

حجت الاسلام والمسلمین احمدی از تولید بیش از 3000 بسته الکترونیکی آموزشی خبرداد و عنوان کرد: این بسته ها عمدتا به زبان فارسی بوده و در موضوعات عقاید، پاسخ به شبهات، شناخت وهابیت، اماکن زیارتی، سنت، آداب زیارت، شناخت سزمین ها است و همگی به همراه امتحانات حضوری و اینترنتی است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت اسلام والمسملين حسيني نائب رييس هيأت حج و زيارت عراق وحجت الاسلام والمسلمين جابري مسؤول امور ارشاد، آموزش و تحقيقات حج و زيارت عراق با حضور در پژوهشكده حج وزيارت با رييس اين پژوهشكده ديدار و گفت‌وگو كردند.
حجت الاسلام والمسلمين حميد احمدي مدير آموزش معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در اين ديدار با بيان اين كه فعاليت هاي آموزشي بعثه بر دو قسم است، اظهار داشت: بخشي براي زائران و بخشي براي كارگزاران است كه در عرصه هاي حج و عمره و عتبات و همينطور براي مداحان و كساني كه در هتل ها كارهاي فرهنگي انجام مي دهند.
وي افزود: آموزش هاي ما براي براي اهل سنت و شيعه جدا است به ويژه براي اهل سنت آموزش هاي عقايد و فقه به صورت مجزا است، براي روحانيون نيز يك آموزش بدو خدمت داريم كه حدود 30 واحد درسي عملي و نظري است و بيشتر به صورت آموزش الكترونيكي است.
مدير آموزش بعثه مقام معظم رهبري در ادامه از توليد بيش از 3000 بسته الكترونيكي آموزشي خبرداد و عنوان كرد: اين بسته ها عمدتا به زبان فارسي بوده و در موضوعات عقايد، پاسخ به شبهات، شناخت وهابيت، اماكن زيارتي، سنت، آداب زيارت، شناخت سزمين ها است و همگي به همراه امتحانات حضوري و اينترنتي است.
وي يادآور شد: ما كلاس هاي آنلاين هم برگزار مي كنيم كه براي زائران با تحصيلات حوزوي، دانشگاهي، كم سواد ها و بي سوادها فرق مي كند و براي خانم هاي معينه نيز كلاس هايي برگزار مي شود، در كلاس هاي آنلاين نيز بسته هايي با استاندارهاي لازم در استوديوها ب همراه با سؤالات پايان هر درس توليد شده است.
حجت الاسلام والمسلمين احمدي با بيان اين كه هر فردي تا سه بار مي تواند در امتحان شركت كند، اظهار داشت: اگر در هيچ يك از اين آزمون ها موفق نشوند به حج نخواهند رفت و هركدام از روحانيان كه مي خواهند براي بارهاي دوم و سوم به حج مشرف شوند بايد در يك دوره بازآموزي مناسك و احكام شركت كنند كه اين دوره هم به صورت غيرحضوري است.
وي در مورد محتواي ارائه شده در كلاس هاي حج عنوان كرد: بخشي معارف قرآن و بخشي عقايد ناظر به مهمترين شبهاتي است كه مطرح مي شود كه از جمله آنها در حوزه زيارت، عزاداري، ائمه اطهار(ع)، قرآن كريم بوده و البته سؤالات به صورت تفكيك شده براي هر كشور آماده شده است.
رييس كميته فرهنگي اربعين خاطرنشان كرد: حتي سؤالات و نظرات زائران كشورهاي ديگر نيز توسط زائران و همچنين سؤالاتي كه روحانيان با آنها مواجه شده اند جمع آوري شده كه كه بيش از 4 هزار سؤال است و همگي اين ها جواب داده شده است.
وي با بيان اين كه براي زائران حج 10 تا 12 جلسه در ايران با محوريت روحاني كاروان برگزار مي شود، يادآور شد: اين كه روحاني و مدير در چه جلساتي چه مطالبي را بايد مطرح كنند به صورت جزئي مطرح مي شود، چون زائران توقع دارند برخي مباحث مثل اسرار و آداب حج را بدانند ما اين گونه مسائل را نيز مطرح مي كنيم مثل اين كه زائر مي خواهد بداند براي چه بايد هفت دور طواف كند يا به مشعر و منا برود.
حجت الاسلام والمسلمين احمدي يادآور شد: براي عتبات هم براي روحانيان آموزش هاي جدي داريم و مسائلي از جمله اسرار و معارف زيارت، اماكن، تاريخ و سيره، احكام و آداب و زيارت براي روحانيان و مداحان آموزش داده مي شود، بخشي هم در مورد مقتل شناسي است .
وي ادامه داد: برخي كارها نيز مربوط به اربعين است چراكه مردم در اربعين به صورت كاروان نيستند به همين جهت فعاليت هاي ما از طريق رسانه ملي، مساجد و محافل كه شيوه هاي مذهبي عراق را ياد بگيرند؛ تكريم مردم عراق، احترام به حاكميت دولت عراق و تقويت مرجع ديني در عراق به عنوان سه اصل و شعار اصلي ما است.
مدير آموزش بعثه مقام معظم رهبري با بيان اين كه برخي از محتواهاي ارائه شده در اربعين به صورت نرم افزار است، خاطرنشان ساخت: براي زائران مختلف متناسب با زبان هاي مختلف روايتگري هاي 8، 22 و 50 دقيقه اي داريم تا جايي كه حتي پشت گيت هاي مرز نيز مبلغان ما اجراي برنامه هاي كوتاه مي كردند.
وي اضافه كرد: راهنماي زائر اربعين را نيز به زبان عربي در اختيار زائران عرب زبان كشور قرار داديم، زيارت نامه هاي ائمه اطهار(ع) به صورت كوچك، تاريخچه اربعين كه كاري به صورت تحقيق و پژوهش شده است نيز بخش ديگري از فعاليت هاي ما به شمار مي رود و در كل كارهاي مفصلي پيرامون اربعين داريم.
حجت الاسلام والمسلمين احمدي در بخش ديگري از سخنان خود از راه اندازي رشته ارتباطات با گرايش حج در مقطع كارشناسي ارشد دانشگاه خبرداد و عنوان كرد: در اين مقطع حدود 100 نفر فارغ التحصيل داريم داريم و براي سطح سه حوزه خواهران نيز از ميان خانم هاي مبلغه 75 نفر و براي برادران نيز رشته تبليغ با گرايش حج و زيارت در قم و مشهد راه افتاده كه130 دانشجو دارد و همين افراد در آينده روحاني كاروان عتبات و حج و زيارت مي شوند.
وي ضمن تأكيد بر برگزاري كلاس هاي آموزشي مشترك خاطرنشان كرد: ما براي افغانستان هم دوره آموزشي گذاشتيم كه بيشتر بر محور مناسك بود، براي اماكن مكه و مدينه نيز كارهاي خوبي كرديم كه از جمله نرم افزار سه بعدي است كه اگر روحاني خوب بتواند آموزش ببيند زائران نيز استقبال خوبي خواهند داشت.
بنابراين گزارش، در ادامه اين ديدار هيات عراقي با حضور در دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري منطقه قم، با حجه الاسلام والمسلمين عسكري علويه ديدار و گفتگو كرد.
در اين ديدار، حجت الاسلام والمسلمين عسكري علويه، روند جذب و گزينش روحانيون كاروانها و نحوه آموزش، اعزام و ارزيابي آنان را براي مديركل امور روحانيون سازمان حج عراق تشريح و براي ايشان آرزوي موفقيت كرد.
حجت الاسلام والمسلمين سيدعبدالستار جابري نيز اظهار داشتند نظم و انضباط ايراني ها در امور اجرايي و فرهنگي زبانزد خاص و عام است به طوري كه حتي مسئولين عربستان هم به عنوان نمونه، فعاليت هاي ايران را به عنوان الگو معرفي مي كنند.
وي در ادامه، اين تجارب را براي سازمان حج و روحانيون شيعه در عراق بسيار ارزشمند دانستند و ضمن آرزوي همكاري و تعامل بيشتر با بعثه مقام معظم رهبري، از زحمات نماينده محترم ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني در اين زمينه تقدير و تشكر كردند.




نظرات کاربران