روایت‌گری مصور واقعه عاشورا برای کاروان‌های دانشگاهیان در عتبات عالیات روایت‌گری مصور واقعه عاشورا برای کاروان‌های دانشگاهیان در عتبات عالیات روایت‌گری مصور واقعه عاشورا برای کاروان‌های دانشگاهیان در عتبات عالیات بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
روایت‌گری مصور واقعه عاشورا برای کاروان‌های دانشگاهیان در عتبات عالیات روایت‌گری مصور واقعه عاشورا برای کاروان‌های دانشگاهیان در عتبات عالیات روایت‌گری مصور واقعه عاشورا برای کاروان‌های دانشگاهیان در عتبات عالیات روایت‌گری مصور واقعه عاشورا برای کاروان‌های دانشگاهیان در عتبات عالیات روایت‌گری مصور واقعه عاشورا برای کاروان‌های دانشگاهیان در عتبات عالیات

روایت‌گری مصور واقعه عاشورا برای کاروان‌های دانشگاهیان در عتبات عالیات

یکی از برنامه هایی که منحصرا برای کاروان های دانشگاهیان برگزار می شود، روایت گری مصور واقعه عاشورا است. در این برنامه دانشجویان به صورت تصویری با این واقعه آشنا می شوند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، هجدهمين دوره اعزام دانشگاهيان به عتبات عاليات از ابتداي بهمن ماه سال گذشته آغاز شده و تا ارديبهشت ماه سال 1397 ادامه خواهد داشت.
در اين دوره با توجه به استقبال دانشگاهيان، ظرفيت اعزام قريب به 18 هزار نفر افزايش يافت. ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان در كنار ساير مسئوليت هايي كه دارد، براي قبل و بعد از سفر عتبات، برنامه هاي فرهنگي ويژه اي را براي كاروان هاي دانشگاهي تدارك ديده است.
از مهمترين برنامه هاي فرهنگي ستاد كه در دو شهر كربلاي معلي و نجف اشرف با همكاري بعثه مقام معظم رهبري براي دانشگاهيان برگزار مي شود، مي توان به روايت گري نجف شناسي در محل صافي صفا، بازديد از كتابخانه شهيد آيت الله حكيم و كتابخانه علامه اميني، حضور در بيت حضرت امام خميني(ره)، زيارت مزار حر و برگزاري همايش احلي من العسل ويژه دانشگاهيان در كربلا اشاره كرد.
يكي از برنامه هايي كه منحصرا براي كاروان هاي دانشگاهيان برگزار مي شود و از استقبال خوبي نيز برخوردار است، روايت گري مصور واقعه عاشورا است. اين برنامه از طريق پاورپوينت اجرا مي شود و دانشگاهيان به صورت تصويري با واقعه عاشورا آشنا مي شوند.همچنين يكي ديگر از برنامه هاي روايتگري مصور، در مزار حر بن رياحي اجرا مي شود و در اين برنامه دانشجويان به صورت مصور با حر بن رياحي آشنا مي شوند.
عراقي ها حرم حر را بابي براي توبه مي دانند و معتقدند فردي كه بناي توبه دارد، بايد در اين مكان حاضر شود تا بتواند حال و هواي توبه واقعي را پيدا كند. دانشجويان نيز با حضور در اين مكان مقدس و قرار گرفتن در حال و هواي توبه واقعي، با امام حسين (ع) تجديد پيمان مي كنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران