8 کاروان از کرمانشاه عازم حج می‌شود 8 کاروان از کرمانشاه عازم حج می‌شود 8 کاروان از کرمانشاه عازم حج می‌شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
8 کاروان از کرمانشاه عازم حج می‌شود 8 کاروان از کرمانشاه عازم حج می‌شود 8 کاروان از کرمانشاه عازم حج می‌شود 8 کاروان از کرمانشاه عازم حج می‌شود 8 کاروان از کرمانشاه عازم حج می‌شود

8 کاروان از کرمانشاه عازم حج می‌شود

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: تعداد زائران حج تمتع امسال استان کرمانشاه نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حامد دارابي در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنيم در كرمانشاه، با اشاره به اينكه سال گذشته 600 كرمانشاهي به حج تمتع اعزام شدند اظهار داشت: امسال 1130 زائر به حج تمتع مشرف مي‌شوند كه نسبت به سال گذشته 45 درصد افزايش يافته است.
وي با اشاره به افزايش قيمت حج تمتع براي امسال عنوان كرد: قيمت سفر حج تمتع امسال با توجه به نوسانات ارزي افزايش يافته اما اين افزايش قيمت متناسب با افزايش ارز نبوده و بسيار كمتر از آن بوده است.
دارابي با بيان اينكه اعزام به حج تمتع در كل كشور از 27 تير ماه و از ايستگاه كرمانشاه در بازه زماني بين 9 تا 11 مرداد ماه آغاز مي‌شود گفت: علاوه بر 1130 زائر كرمانشاهي يك كاروان 165 نفري از استان ايلام و يك كاروان 135 نفري نيز از استان لرستان از طريق فرودگاه كرمانشاه اعزام مي‌شوند.
مدير حج و زيارت استان كرمانشاه افزود: 1130 زائر حج تمتع استان كرمانشاه در قالب هشت كاروان شامل پنج كاروان اهل تشيع و سه كاروان اهل تسنن مشرف مي‌شوند.
وي با اشاره به اينكه «حج، تحول روحي و اخلاقي، سبك زندگي ديني، عزت و كرامت اسلامي» به عنوان شعار حج تمتع امسال انتخاب شده است گفت: در اين راستا برنامه‌هايي براي قبل، حين و بعد از سفر زائران در نظر گرفته شده و همچنين بسته‌هاي فرهنگي براي بعد از سفر تدارك ديده شده است.
دارابي با بيان اينكه با افتتاح يك دفتر زيارتي جديد در استان اكنون 18 دفتر زيارتي و بيش از نياز استان فعاليت مي‌كنند بيان كرد: اين دفاتر براي رسيدگي به امور عتبات عاليات و عمره مفرده است كه البته عمره مفرده اكنون در حالت تعليق قرار دارد.
وي درباره وضعيت مرز خسروي گفت: در صورت بازگشايي مرز خسروي در شهريور ماه و اجازه تردد براي عتبات عاليات آمادگي اعزام زائران هشت تا 10 استان كشور از طريق استان كرمانشاه وجود دارد.


| شناسه مطلب: 88766




كرمانشاه حج 97



نظرات کاربران