سفره‌های ساده و صمیمی افطار در عراق سفره‌های ساده و صمیمی افطار در عراق سفره‌های ساده و صمیمی افطار در عراق بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سفره‌های ساده و صمیمی افطار در عراق سفره‌های ساده و صمیمی افطار در عراق سفره‌های ساده و صمیمی افطار در عراق سفره‌های ساده و صمیمی افطار در عراق سفره‌های ساده و صمیمی افطار در عراق

سفره‌های ساده و صمیمی افطار در عراق

مردم مسلمان عراق از یک هفته قبل از ماه مبارک رمضان خود را برای میهمانی خداوند آماده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، علاوه بر بارگاه حضرت سيدالشهدا (ع) و ابوالفضل العباس (ع) ، بين الحرمين مملو از جمعيت است . مردم از افطار تا سحر در مساجد و حسينيه ها به خواندن قرآن و ادعيه مي پردازند .
در زمان افطار با طنين انداز شدن صداي زيباي اذان مردم دور هم جمع شده و پس از دست دادن و خواندن دعا روزه خود را باز مي كنند .
مردم براي افطار از انواع سوپ ها استقبال مي كنند . سوپ دال عدس از محبوب ترين سوپ هاست . همانند ايران شيريني زولبيا ، باميه در سفره هاي افطار حضور دارد ، علاوه برآن شيريني هاي ديگري مانند محلبي ، دهين و برمه استفاده مي شود .
دوغ ، شربت سكنجبين ، ليمو عماني پاي ثابت افطار عراقي هاست . آنان براي رفع عطش از اين شربت ها مي نوشند . مردم عراق ساده و بي تكلف هستند ، آنان با يك غذاي ساده در كنار بين الحرمين افطار و سپس به دعا و مناجات مي پردازند و حداكثر استفاده معنوي از اين ايام را مي برند.


| شناسه مطلب: 88785




ماه رمضان عراق



مطالب مرتبط

نظرات کاربران