عرفات اعتراف به بندگی خداست عرفات اعتراف به بندگی خداست عرفات اعتراف به بندگی خداست بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عرفات اعتراف به بندگی خداست عرفات اعتراف به بندگی خداست عرفات اعتراف به بندگی خداست عرفات اعتراف به بندگی خداست عرفات اعتراف به بندگی خداست

عرفات اعتراف به بندگی خداست

سخنران چهارمین شب «سلسله جلسات معنوی اسرار حج و آداب حضور در محضر کعبه شریف» در مشهد عرفات را اعتراف به بندگی خدا و تحول در انسان توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از مشهد، حجت الاسلام والمسلمين رضايي تهراني كه در جمع باشكوه زائران و مشتاقان حج سخن ميگفت، عرفات را وادي معرفت دانست و اظهار داشت: راوي نقل كرده است امام صادق (ع) درروز عرفه باصداي بلند فرمودند: اي مردم بعد از پيغمبراكرم ، اميرالمومنين علي (ع) و بعد حسن و حسين و زين العابدين و محمدباقرامام بودند وامام بعدازآنها من هستم و اين سخن را 12 مرتبه ، آن هم درعصر پرآشوب عباسيان ستمگر تكراركردند. وي افزود: حاجي بايد دروادي عرفه بعدازمعرفت توحيدي ، معرفت امام شناسي اش كامل شود. عرفه ، اعتراف به بندگي خدا و قصور و تقصيرهاست. وي اضافه كرد: خداوند در روز عرفه نظر رحمتش را اول به زائران امام حسين (ع) مي افكند و بعد به زائران خودش در عرفه توجه مي كند.حاجي با نشستن در روي خاكهاي عرفات ، نفس خودرا مي شكند و خدايي مي شود.
سخنران با اشاره به برگزاري مراسم برائت از مشركين درصبح روز عرفه توسط بعثه مقام معظم رهبري،گفت: حاجيان از عرفات به مشعر مي روند و ازاين فضا بايد حداكثر استفاده راببرند، سنگهاي شان را براي رجم شيطان بردارند و آماده اعمال مهم معنوي عيد قربان شوند.


| شناسه مطلب: 88790




عرفات مشهد اسرار حج



مطالب مرتبط

نظرات کاربران