دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با رئیس مرکز اسلامی تایلند دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با رئیس مرکز اسلامی تایلند دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با رئیس مرکز اسلامی تایلند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با رئیس مرکز اسلامی تایلند دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با رئیس مرکز اسلامی تایلند دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با رئیس مرکز اسلامی تایلند دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با رئیس مرکز اسلامی تایلند دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با رئیس مرکز اسلامی تایلند

دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با رئیس مرکز اسلامی تایلند

نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت که به تایلند سفرکرده است با رئیس مرکز اسلامی تایلند دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت که به تایلند سفر کرده است با آقای واچاپول کومونتامانی رئیس مرکزاسلامی تایلند دیدار و درباره تجارب سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در امورحج گفتگو کرد.


در این دیدار که امام جماعت مرکز اسلامی تایلند، چند تن از اعضای هیئت امنای این مرکز، مدیران و معاونین بعثه مقام معظم رهبری و آقای مهدی زارع رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند حضور داشتند، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درباره فعالیت های مجموعه حج و زیارت در کشورمان و هزینه حج در ایران و نقش سازمان حج و زیارت و بعثه در کاهش آن توضیحاتی ارائه کرد و به بیان نقش مراسم اربعین و چگونگی حضور زائران ایرانی دراین مراسم معنوی پرداخت.


سرپرست حجاج ایرانی همچنین نحوه ثبت نام ازضیوف الرحمان و امور اجرایی حج در کشورمان را بیان کرد و با اشاره به فرارسیدن شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و ضربت خوردن امیرمومنان، پیشنهاد کرد که مسئولان مرکز اسلامی تایلند وصیت نامه آن حضرت را ترجمه و دراختیار مسلمانان این کشور قرار دهند.


حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به فرازی ازاین وصیت نامه، براین نکته اشاره کرد که مسلمانان تایلند درقضیه طوفان الاقصی به این وصیت نامه به خوبی عمل کردند و به دفاع از مظلومین فلسطین و غزه پرداختند.


وی همچنین برلزوم فعال بودن و حضورگسترده مسلمانان در روز قدس با توجه به شریط کنونی در سرزمین های اشغالی تاکید کرد.


دراین دیدارشخصیت های تایلندی نیز با اشاره به لزوم حمایت از مردم غزه و فلسطین و حمایت دولت تایلند دراین زمینه، تاکید کردند که ما مسلمانان همچنان از قضیه فلسطین و فلسطینیان حمایت خواهیم کرد.


در ادامه این دیدار، رئیس مرکز اسلامی تایلند، ضمن خوش آمد گویی به نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت و هیئت همراه، به اقدامات و برنامه های مشترک این مرکز با رایزنی فرهنگی کشورمان درتایلند بویژه در زمینه راه اندازی نمایشگاه قرآن اشاره کرد.



امام جماعت و جمعه مرکز اسلامی تایلند نیزبا تشکر از ارائه تجارب جمهوری اسلامی ایران در حوزه حج، به فلسفه برگزاری حج از نگاه قرآن کریم پرداخت.


وی تاکید کرد که حج فراتر از مراسم دینی است و علاوه بر فراهم کردن زمینه ارتباط مسلمانان با یکدیگر، در راستای منافع امت اسلامی است.


وی همچنین با اشاره به توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف از جمله علمی ابراز امیدواری کرد که همچنان این پیشرفت ها و توانمندی ها افزون گردد.



در پایان این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین منصورمیر احمدی معاون اموربین الملل بعثه با اشاره به ظرفیت های بعثه جمهوری اسلامی ایران بویژه پژوهشکده حج و زیارت و همچنین برنامه های علمی و فرهنگی مرکزاسلامی تایلند، آمادگی بعثه را برای همکاری در زمینه های علمی و تدوین و ترجمه کتاب و معرفی دانشجویان علاقمند به تحصیل در جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.  




مطالب مرتبط

نظرات کاربران