زائران عمره در آستانه حج ۲ هفته زودتر خانه خدا را ترک می‌کنند زائران عمره در آستانه حج ۲ هفته زودتر خانه خدا را ترک می‌کنند زائران عمره در آستانه حج ۲ هفته زودتر خانه خدا را ترک می‌کنند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زائران عمره در آستانه حج ۲ هفته زودتر خانه خدا را ترک می‌کنند زائران عمره در آستانه حج ۲ هفته زودتر خانه خدا را ترک می‌کنند زائران عمره در آستانه حج ۲ هفته زودتر خانه خدا را ترک می‌کنند زائران عمره در آستانه حج ۲ هفته زودتر خانه خدا را ترک می‌کنند زائران عمره در آستانه حج ۲ هفته زودتر خانه خدا را ترک می‌کنند

زائران عمره در آستانه حج ۲ هفته زودتر خانه خدا را ترک می‌کنند

درحالی که تعداد زائران حج امسال همچون‌ سال گذشته اعلام شده است، عربستان تصمیم گرفته است که در آستانه حج، ۲ هفته زودتر پذیرش عمره‌گزاران را متوقف کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از فارس؛ «اعتبار ویزای عمره ۱۵ ذی‌القعده به پایان می‌رسد.» این را وزیر حج عربستان توفیق الربیعه می‌گوید.


سعودی‌ها اعتبار ویزای عمره را قبل از ایام حج تمتع کاهش داده‌اند. وزارت حج عربستان اعلام کرده که «این تصمیم برای تسهیل پذیرش زائران خارجی حج تمتع اتخاذ شده است.» در حالی که تعداد حجاج امسال همچون سال گذشته حدود ۲.۵ میلیون نفر پبش‌بینی شده است.


ویزای عمره در سال‌های گذشته تا ۲۹ ذی‌القعده یعنی حدود یک هفته قبل از آغاز مناسک حج معتبر بود و زائران از کشورهای مختلف امکان تشرف به سرزمین وحی را داشتند. اما امسال ۲ هفته زودتر زائران عمره باید سرزمین وحی‌ را ترک کنند.


البته سفر عمره‌گزاران ایرانی بر اساس برنامه ریزی انجام شده از سوم اردیبهشت آغاز و در پایان نیز به کشور بازمی‌گردند.


وزارت خارجه عربستان اعلام کرده است که در آستانه حج پذیرش عمره‌گزار خارجی را کاهش داده و «با افرادی که بدون مجوز و ویزای حج در مکه باشند، برخورد خواهد شد.»




مطالب مرتبط

نظرات کاربران