درخواست مقامات عراقی برای بازسازی قبور ائمه بقیع درخواست مقامات عراقی برای بازسازی قبور ائمه بقیع درخواست مقامات عراقی برای بازسازی قبور ائمه بقیع بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
درخواست مقامات عراقی برای بازسازی قبور ائمه بقیع درخواست مقامات عراقی برای بازسازی قبور ائمه بقیع درخواست مقامات عراقی برای بازسازی قبور ائمه بقیع درخواست مقامات عراقی برای بازسازی قبور ائمه بقیع درخواست مقامات عراقی برای بازسازی قبور ائمه بقیع

درخواست مقامات عراقی برای بازسازی قبور ائمه بقیع

دبیرکل عصائب اهل الحق و رهبر جریان صدر در عراق به مناسبت هشتم شوال، سالگرد تخریب قبور ائمه در بقیع، بازسازی این قبور را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری عراق، «قیس الخزعلی» دبیرکل عصائب اهل الحق عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: روز هشتم ماه شوال هر سال با خاطره‌ای دردناک به سراغ ما می‌آید که  کینه توزی و نفرت به سوی ما دراز شد و مراقد مطهر ائمه هدایت و چراغ‌های روشن کننده ظلمات و عروة الوثقی که خداوند پلیدی را از آنان زدود و با تطهیر کامل پاکشان کرد، تخریب کردند.


شیخ خزعلی با محکوم کردن این فاجعه، خواستار موضع صریح و روشن برای رد و توقف رویکرد تکفیری نسبت به مراقد اهل بیت علیهم السلام، شیعیان و دوستداران‌شان شد.


وی همچنین خواستار بازسازی مراقد ائمه اطهار در بقیه شد که به دست تعصب و تکفیر تخریب شدند، تا گنبدها و مناره‌های مراقد مطهر دوباره ساخته شوند.


در همین حال، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در توییتی در پلتفرم ایکس نوشت: پس از دیدن تغییر در سیاست های عربستان و فضای باز اجتماعی در این کشور، و کنار گذاشتن افراط گرایی، فضایی فراهم شده است تا بازسازی قبور ائمه بقیع (علیهم السلام) را به آنها یادآوری کنیم، به خصوص که تخریب آنها به دست افراط گرایان در آن زمان هستیم.


وی افزود: تخریب قبور ائمه بقیع (علیهم السلام) خارج از چارچوب های شرعی، عقیدتی و اجتماعی همه منشورها، ادیان، عقاید، وابستگی ها و افکار معتدل و صحیح است ، به خصوص مراقد کسانی که تخریب شده است، نمایندگان وابستگی های اسلامی و انسانی هستند و در قرآن عظیم هم عنوان شده است.


مقتدی صدر ادامه داد:حفظ قبور آنها و بازسازی‌شان در چارچوب مودت قرار می گیرد.  تخریب آنها جنایتی فراموش نشدنی است و بازسازی آنها عزتی است که در شمار نمی آید.


در پایان این بیانیه آمده است: از پارلمان و دولت عراق می خواهم با دولت عربستان و مسئولان مربوط به منظور اجرای این پروژه وحدت بخش که اعتدال و دوری از افراط گرایی در همه منطقه را ایجاد می‌کند، هماهنگی داشته باشند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران