نمایشگاه در آستان بقیع، در جوار حرم مطهر رضوی نمایشگاه در آستان بقیع، در جوار حرم مطهر رضوی نمایشگاه در آستان بقیع، در جوار حرم مطهر رضوی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نمایشگاه در آستان بقیع، در جوار حرم مطهر رضوی نمایشگاه در آستان بقیع، در جوار حرم مطهر رضوی نمایشگاه در آستان بقیع، در جوار حرم مطهر رضوی نمایشگاه در آستان بقیع، در جوار حرم مطهر رضوی نمایشگاه در آستان بقیع، در جوار حرم مطهر رضوی

نمایشگاه در آستان بقیع، در جوار حرم مطهر رضوی

نمایشگاه در آستان بقیع، در جوار حرم مطهر رضوی در صحن غدیر حرم مطهر با استقبال گسترده زائران روبرو شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، به همت دفتر پژوهشکده حج و زیارت در مشهد مقدس و در ایام تخریب قبور ائمه بقیع (علیهم السلام) نمایشگاه در آستان بقیع در جوار حرم مطهر و منور حضرت حضرت امام رضا (ع) از روز پنجشنبه30 فروردین تا 6 اردیبهشت درحال برگزاری است. این نمایشگاه که با استقبال گسترده زائران حرم رضوی روبرو شده است در صحن غدیر حرم مطهر رضوی پذیرای بازدیدکنندگان است.
نمایشگاه در آستان بقیع در حرم مطهر حضرت رضا (ع) همزمان با برگزاری همایش جهانی بقیع در قم، در حرم مطهر رضوی با همکاری معاونت فرهنگی آستان قدس رضوی برگزار شده است.


این نمایشگاه در سه بخش ماکت تجسمی از بقیع و حرم اهل البیت (علیهم السلام)؛ نمایشگاه کتب اختصاصی درباره بقیع و در انتها غرفه پاسخگویی به شبهات توسط کارشناسان، طراحی و در حال اجرا می باشد. هدف از برگزاری این نمایشگاه، فرهنگ‌سازی مشترک بین مسلمانان بر محور مفهوم زیارت؛ احیاء و ترویج فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) و اصحاب ایشان؛ شناسایی ظرفیت های خاص فعال در حوزه بقیع اعم از رسانه و میراث مکتوب ؛ توجه به مسئله اصیل احترام به نمادهای دینی و اسلامی به عنوان اصل مشترک بین مسلمانان است.


گفتنی است این نمایشگاه در ضلع شرقی صحن غدیر حرم مطهر رضوی به صورت راوی محور در حال برگزاری است و روایان در خصوص تحولات قبور ائمه بقیع (ع) و تاریخ تطور آن، به زائران رضوی توضیحاتی ارائه می‌دهند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران