سه ویژگی افراد با تقوی سه ویژگی افراد با تقوی سه ویژگی افراد با تقوی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سه ویژگی افراد با تقوی سه ویژگی افراد با تقوی سه ویژگی افراد با تقوی سه ویژگی افراد با تقوی سه ویژگی افراد با تقوی

سه ویژگی افراد با تقوی

معاون بین الملل بعثه مقام معظم رهبری در ادامه بحث خود در مورد نشانه های متقین با استناد به فرازهای خطبه 193 نهج البلاغه (متقین) به سه ویژگی دیگر از ویژگی های افراد با تقوا اشاره کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین منصور میراحمدی که امروز دوشنبه (3 اردیبهشت) در برنامه «تواصی به حق» در جمع نمازگزاران در نمازخانه مجموعه حج و زیارت در تهران سخن گفت دربیان صفات متقین به این فراز از خطبه متقین "وَ شُرُورُهُمْ مَأْمُونَةٌ - و مردم از شرّشان در امان اند" اشاره کرد و گفت: انسان با تقوی حب دنیا را کنار گذاشته و همگان از دست زبان و رفتارش در امان هستند.


وی با تفسیرفراز "وَ أَجْسَادُهُمْ نَحِیفَةٌ-اندامشان لاغر" ادامه داد: انسان های با تقوی اسیر خوراک، مسکن و مانند اینها نیستند و وقتی انسان اینگونه بود قوی می شود.


حجت الاسلام والمسلمین میراحمدی با بیان فراز "وَ حَاجَاتُهُمْ خَفِیفَةٌ-و نیازهایشان اندک" اظهار داشت: افراد با تقوی حاجات و نیازمندی هایشان محدود است و از تجملات دوری می کنند.


وی با اشاره به اینکه این ویژگی را می توان درسیره امامان معصوم (علیهم السلام) هم مشاهده کرد، به بیان مولفه هایی از اخلاق اجتماعی پیامبر اکرم(ص) پرداخت و افزود: نیازمندی های انسان با تقوی خفیف است  وبی تکلف زندگی می کند.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران