قرائت سراسری زیارتنامه حضرت عبدالعظیم دراعتاب مقدسه و مساجد کشور قرائت سراسری زیارتنامه حضرت عبدالعظیم دراعتاب مقدسه و مساجد کشور قرائت سراسری زیارتنامه حضرت عبدالعظیم دراعتاب مقدسه و مساجد کشور بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
قرائت سراسری زیارتنامه حضرت عبدالعظیم دراعتاب مقدسه و مساجد کشور قرائت سراسری زیارتنامه حضرت عبدالعظیم دراعتاب مقدسه و مساجد کشور قرائت سراسری زیارتنامه حضرت عبدالعظیم دراعتاب مقدسه و مساجد کشور قرائت سراسری زیارتنامه حضرت عبدالعظیم دراعتاب مقدسه و مساجد کشور قرائت سراسری زیارتنامه حضرت عبدالعظیم دراعتاب مقدسه و مساجد کشور

قرائت سراسری زیارتنامه حضرت عبدالعظیم دراعتاب مقدسه و مساجد کشور

همزمان با شب رحلت حضرت عبدالعظیم (ع) قرائت سراسری زیارتنامه سیدالکریم در اعتاب مقدسه و مساجد کشور صورت می گیرد.

همزمان با شب رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) امروز سه شنبه (۴ اردیبهشت) بعد از نماز مغرب و عشاء، زیارتنامه آن حضرت در اعتاب مقدسه و مساجد کشور به صورت سراسری قرائت می شود.


در این شب، همگان از دور و نزدیک دل را روانه این صحن و سرا خواهند نمود و با توسل به این محدث علیم و امامزاده واجب التعظیم که مرقدش کربلای ایران اسلامی است با سوز دل برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) و رفع مشکلات مومنین دست به دعا و نیایش برداشته و زیارتنامه این سلاله پاک امام حسن مجتبی(ع) را زمزمه خواهند کرد.


معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم )ع( اظهار داشت : ویژه برنامه های ایام رحلت حضرت عبدالعظیم )ع( و شهادت حضرت حمزه سیدالشهداء )ع( با ۲۷ عنوان برنامه و شعار جهاد و هجرت برگزار می شود.


به گزارش اداره کل تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدّس، حجت الاسلام و المسلمین محسن عرفاتی در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه یکی از ویژگی های حضرت عبدالعظیم (ع) جهاد و هجرت است، افزود: آن حضرت جهاد و هجرت عملی یعنی مقابله با حکّام ظلم و جور را به دستور حضرت امام هادی (ع) سرلوحه زندگی خود قرار داده بود.


معاون امور علمی و فرهنگی آستان حضرت عبدالظیم (ع) با اشاره به شناخت نامه حضرت عبدالعظیم (ع) افزود: در این شناخت نامه راوی ۱۲۰ روایت از اهل بیت (علیهم السلام) بودند که نشان می دهد آن حضرت به عنوان راوی حدیث در حوزه فکر، اندیشه و جهاد تبیین نقش ایفا کردند.


وی با تاکید بر مساله جهاد و هجرت از خطباء و سخنرانان در برگزاری مراسم رحلت حضرت عبدالعظیم (ع) درخواست کرد تا با تبیین این دو ویژگی مهم زندگی آن حضرت و باتوجه به شرایط روز که شاهد ظلم استکبار جهانی هستیم، نسل جدید را با این ویژگی های مهم آن حضرت آشنا کنند.


حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در پانزدهم شوال (۲۵۲ ه. ق)، در شهرری وفات یافت. حضرت عبدالعظیم حسنی به این علت که متوکل عباسی شرایط نامساعد برای زندگی و فعالیت نوادگان پیامبر (ص) و علی (ع) فراهم آورده بود به شهرری هجرت کرد زیرا در این شهر زمینه‌های مساعد شیعی و انقلابی وجود داشت. به روایتی که از ملاباقر مازندرانی ذکر شده است هجرت حضرت عبدالعظیم (ع) به شهرری به دستور امام هادی (ع) بوده است.




نظرات کاربران