حسین امیرعبداللهیان: حسین امیرعبداللهیان: حسین امیرعبداللهیان: بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حسین امیرعبداللهیان: حسین امیرعبداللهیان: حسین امیرعبداللهیان: حسین امیرعبداللهیان: حسین امیرعبداللهیان:

حسین امیرعبداللهیان: "در حال رایزنی با مقامات عربستان برای رفع موانع موجود در سفر عمره هستیم"

وزیر امور خارجه کشورمان با فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان بطور دوجانبه ملاقات و گفتگو کرد.

آقای امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت در اجلاس اضطراری وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در خصوص فلسطین به جده سفر کرده است، با فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان بطور دوجانبه ملاقات و گفتگو کرد. 


امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از این دیدار، از قبول پیشنهاد ایران برای برگزاری این اجلاس فوق العاده و حمایت از آن و نیز میزبانی نشست ویژه فلسطین در مقر دبیرخانه سازمان تشکر کرد و اهمیت اتخاد موضع منسجم و قوی در اجلاس در حمایت از فلسطین و تلاش مؤثر برای پایان دادن به جنایت جنگی علیه فلسطینیان را مورد تاکید قرار داد.


وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به موضع مشترک ایران و عربستان در ضرورت حمایت از فلسطین، گفت: انتطار ما آن است‌ که‌ در این اجلاس علاوه بر مواضع مشترک، گام‌های مؤثر برای حمایت از فلسطین و پایان نسل‌کُشی فلسطینان برداشته شود. 


وی از روند همکاری‌های دو کشور نیز ابراز خرسندی و با طرح برخی موضوعات و اولویت‌های مشترک همکاری، برای پیشبرد این روند ابراز آمادگی کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجT وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پایان دومین نشست اضطراری سازمان همکاری‌های اسلامی، در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سوالات آنان پاسخ داد.


وزیر امور خارجه در مورد آخرین وضعیت اعزام سفر عمره گفت: در دیدار با وزیر خارجه عربستان ضمن بررسی آخرین وضعیت همکاری‌های اقتصادی و تجاری، رفع موانع موجود در مسیر سفر عمره را مورد توجه قرار دادیم.
وی ادامه داد: همچنین پیگیری توافقات دکتر رئیسی و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی برای برداشتن گام‌های بلند در روابط مورد توجه ما قرار داشت.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران