نیمی از زائران نیجریایی با حمایت دولت حاجی می‌شوند نیمی از زائران نیجریایی با حمایت دولت حاجی می‌شوند نیمی از زائران نیجریایی با حمایت دولت حاجی می‌شوند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نیمی از زائران نیجریایی با حمایت دولت حاجی می‌شوند نیمی از زائران نیجریایی با حمایت دولت حاجی می‌شوند نیمی از زائران نیجریایی با حمایت دولت حاجی می‌شوند نیمی از زائران نیجریایی با حمایت دولت حاجی می‌شوند نیمی از زائران نیجریایی با حمایت دولت حاجی می‌شوند

نیمی از زائران نیجریایی با حمایت دولت حاجی می‌شوند

با توجه به تکمیل نشدن سهمیه ۹۰ هزار نفری حج نیجریه، دولت این کشور «بیش از نیمی از زائران حج امسال را برای تشرف به این سفر معنوی» حمایت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از خبرگزاری فارس؛ در حالی که حدود یک ماه تا آغاز اعزام زائران حج به سرزمین وحی مانده است، هنوز نیجریه نتوانسته است سهمیه ۹۰ هزار نفری خود را تکمیل کند؛ به طوری که تاکنون حدود ۶۰ هزار نفر (۷۰ درصد) برای حج ثبت‌نام کرده‌اند.


دولت نیجریه هر ساله بخشی از هزینه حج مردم نیجریه را تقبل می‌کند. دستیار مدیر کمیسیون ملی حج این کشور فاطمیا ساندرا می‌گوید که «۵۱ هزار نفر متقاضی حمایت برای تشرف به این سفر معنوی هستند». در حالی که کمیسیون حج نیجریه هزینه این سفر را کنترل کرده و از حدود ۶ میلیون نایرا (۷.۲ هزار دلار) به حدود ۴.۵ میلیون نایرا (۵.۴ هزار دلار) رسانده است.


سال گذشته دولت نیجریه به ۳۰ هزار نفر از زائران نیجریه کمک هزینه حج داد اما امسال با توجه به ثابت بودن سهمیه حج، این تعداد ۲۰ هزار نفر بیشتر شده است؛ به طوری که در حج سال جاری بیش از نیمی زائران نیجریه با حمایت دولت عازم حج می‌شوند. این در حالی است که همه زائران حج ایران از سوی دولت با اختصاص پایین‌ترین نرخ ارز، حمایت می‌شوند.


عربستان برای افزایش درآمد غیرنفتی و جذب گردشگر، هزینه‌های حج را افزایش داده است. دولت نیجریه با انتقاد از گرانی حج می‌گوید که «این روند باید اصلاح و کاهش هزینه حج  برای کشورهای مختلف در دستورکار قرار گیرد».




مطالب مرتبط

نظرات کاربران