سی و چهارمین کتاب حج بعثه مقام معظم رهبری منتشر شد سی و چهارمین کتاب حج بعثه مقام معظم رهبری منتشر شد سی و چهارمین کتاب حج بعثه مقام معظم رهبری منتشر شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سی و چهارمین کتاب حج بعثه مقام معظم رهبری منتشر شد سی و چهارمین کتاب حج بعثه مقام معظم رهبری منتشر شد سی و چهارمین کتاب حج بعثه مقام معظم رهبری منتشر شد سی و چهارمین کتاب حج بعثه مقام معظم رهبری منتشر شد سی و چهارمین کتاب حج بعثه مقام معظم رهبری منتشر شد

سی و چهارمین کتاب حج بعثه مقام معظم رهبری منتشر شد

کتاب حج، تاریخ حج‌گزاری جمهوری اسلامی ایران در هر سال است که شامل تحلیل رخدادهای ‌حج و سیاست‌ها، رویکردها، برنامه‌ها، اقدام‌ها در عرصه‌های مختلف حج و پدیده‌های مهم حج‌گزاری و سایر تحولات این حوزه در داخل و خارج کشور در هر سال می‌باشد.

سی‌و چهارمین کتاب حج که با عنوان " از موسم حسرت و فراق تا بهجت معنوی" به قلم حمید احمدی  تدوین گشته است، شامل حوا ث تلخ تعطیلی حج در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ و برگزاری حج ۱۴۰۱ می باشد.این کتاب  در ده فصل در ۶۷۸ صفحه در قطع وزیری از سوی موسسه فرهنگی و هنری مشعر به چاپ رسیده است.


فصل‌های این کتاب عبارتند از:


فصل اول: دوسال فراق و حسرت


فصل دوم: مژده حضور و پایان فراق


فصل سوم: پرواز با مهمانان خدا  و حضور در سرزمین وحی


فصل چهارم: از نفحات رحمانی تا پایان ضیافت الهی


فصل پنجم: از پایش سلامت تا ارائه خدمات بهداشتی و درمانی


فصل ششم: ارتباطات و دیپلماسی حج جمهوری اسلامی ایران


فصل هفتم: حج و عربستان سعودی


فصل هشتم :ساحت بین المللی حج


فصل نهم: ویژگی‌ها، تفاوت‌ها، چالش‌های حج ۱۴۰۱


فصل دهم : آلبوم ۲۰ صفحه‌ای تصاویر زیبا از حج ۱۴۰۱.


در مقدمه این اثر آمده است: تاریخ فی نفسه یک امر اصیل و دارای ارزش است، به بیان مقام معظم رهبری " تاریخ نه سیاست است و نه فرهنگ، تاریخ تاریخ است. تاریح یعنی آن‌چه از حوادث و وقایع ثبت شده است. البته در این حوادث و وقایع، سیاست هم هست، عشق هم هست، مصیبت هم هست، درد هم هست، بغض هم هست، کینه هم هست، همه این‌ها وقتی با همدیگر ثبت شد، می‌شود تاریخ.


کتاب حج۳۴ حاوی  تلاش‌ها، تلخی‌ها، شیرینی‌ها، عشق و مشکلات و چالش‌ها و شکوه و ابعاد زیبای حج  و حج‌گزاری سال ۱۴۰۱ است و در برگیرنده صدها گزارش و روایت و تحلیل از این رخداد  بزرگ جهانی و موسم بی‌بدیل می باشد.



 




نظرات کاربران