دعوت به اتحاد کشورهای عربی و اسلامی دعوت به اتحاد کشورهای عربی و اسلامی دعوت به اتحاد کشورهای عربی و اسلامی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دعوت به اتحاد کشورهای عربی و اسلامی دعوت به اتحاد کشورهای عربی و اسلامی دعوت به اتحاد کشورهای عربی و اسلامی دعوت به اتحاد کشورهای عربی و اسلامی دعوت به اتحاد کشورهای عربی و اسلامی

دعوت به اتحاد کشورهای عربی و اسلامی

مفتی قدس و سرزمین های اشغالی فلسطین بر لزوم اتحاد و همبستگی کشورهای عربی و اسلامی برای دفاع از حقوق امت های مسلمان تاکید کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، شيخ محمد حسين مفتي قدس و سرزمين هاي فلسطيني، در آيين نماز عيد سعيد فطر، همبستگي مردم فلسطين براي نجات مسجد الاقصي از خطر اشغالگري رژيم صهيونيستي را خواستار شد.

وي کنار گذاشتن اختلافات و پايبندي به وحدت ملي را خواست همه مردم فلسطين برشمرد.

مراسم نماز عيد سعيد فطر با وجود تدابير شديد و محدوديت هاي امنيتي اعمال شده از سوي رژيم صهيونيستي، در قدس برگزار شد.

"شيخ محمد حسين" همچنين در گفت و گو با شبکه خبري "العالم"، ابراز اميدواري کرد کشورهاي عربي و اسلامي بار ديگر با يکديگر متحد شوند تا بتوانند همچون گذشته سيادت و رهبري امت ها را به عهده بگيرند.

شيخ محمد حسين خاطرنشان کرد: امت اسلام امتي است که خداوند آن را براي رهبري امت ها برگزيده است.

رژيم صهيونيستي روز سه شنبه با تشديد تدابير امنيتي و مسدود کردن پست هاي بازرسي اطراف شهر قدس ، هزاران فلسطيني را از رسيدن به مسجد الاقصي براي اقامه نماز عيد فطر محروم کرد.

اهالي قدس پس از برگزاري نماز عيد سعيد فطر به امامت شيخ محمد حسين، در دعاهاي خود آزادي قدس از چنگال دشمن اشغالگر صهيونيست را آرزو کردند.

درهمين حال به دنبال اعلام عيد سعيد فطر در برخي از کشورهاي ديگر مسلمانان اين مناطق نماز عيد سعيد فطر اقامه کردند.

مسلمانان روسيه پس از يك ماه روزه داري، با حضوري كم نظير در مراسم نماز عيد سعيد فطر شركت كردند و نماز با حضور گسترده و پرشور مسلمانان در مسجد جامع مسکو برگزار شد.

مسلمانان صربستان نيز با اعلام پايان ماه مبارک رمضان و فرا رسيدن عيد سعيد فطر با حضور در مساجد اين کشور نماز عيد فطر را اقامه کردند.

نماز عيد سعيد فطر در نووي ساد، سوبوتيتسا، نووي پازار و ديگر شهرهاي استان مسلمان نشين "سنجاک" هم اقامه شد و هزاران مسلمان مقيم بلگراد نيز نماز عيد فطر را به امامت شيخ "محمد يوسف اسپاهيچ" امام جماعت مسجد "بايراکلي" و مفتي بلگراد اقامه کردند.

مسلمانان اردن هم نماز عيد سعيد فطر را صبح امروز سه شنبه در مساجد اين كشور برگزار كردند.

اين گزارش همچنين مي افزايد: شوراي آيين اسلام فرانسه در نشست دوشنبه شب خود، روز چهارشنبه را به عنوان عيد سعيد فطر در اين كشور اعلام كرد.

بر اساس اطلاعيه اي كه از سوي اين شورا منتشر شده است امروز آخرين روز ماه مبارك رمضان بوده و روز چهارشنبه اول ماه اكتبر و نخستين روز ماه شوال سال 1429 هجري قمري، عيد سعيد فطر خواهد بود.

شوراي علماي تاجيكستان نيز روز چهارشنبه را اول ماه شوال و عيد سعيد فطر در اين كشور اعلام كرد.


| شناسه مطلب: 27167







نظرات کاربران